یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

افزایش سقف تسهیلات اوراق و صندوق مسکن جوانان

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی از بهبود شرایط تسهیلاتی صندوق پس انداز مسکن یکم ، فعال سازی مجدد طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن ، افزایش سقف تسهیلات اوراق و صندوق مسکن جوانان به عنوان اقداماتی سازنده برای رونق بخشیدن به ساخت و ساز استان خبر داد. محمد رضا بوستان افروز، با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل جدید عمر ساختمان‌های مورد قبول بانک در موضوع اعطای تسهیلات صندوق مسکن یکم از ۱۵ به ۲۰ سال افزایش یافته است، افزود: این عامل مهمی در ترغیب متقاضیان این نوع تسهیلات برای خرید مسکن است.
وی در خصوص شرایط جدید طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن بیان کرد: این طرح برای متقاضیانی بود که قصد پرداخت بخشی از هزینه خرید ملک به شکل اقساط را داشتند و فروشنده در قبال آن تقاضای تضمین می کرد و در سال 95 به شبکه بانک اعلام، ولی اجرایی نشد. وی با بیان اینکه قبل از این بانک مسکن تا ۱۵۰ میلیون تومان تضمین معاملات را آن هم تنها برای ساختمان های نوساز دست اول انجام می داد، افزود: اما در دستورالعمل جدید سقف تسهیلات به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و از آن مهمتر، شرط نوساز و دست اول بودن هم برداشته شده است.
مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بانک در ازای تضمین معاملات، 5 درصد کارمزد از خریدار دریافت و پرداخت اقساط را به فروشنده تضمین می کند، ادامه داد: خریدار نیز باید اقساط را در یک بازه زمانی ۵ ساله با اضافه شدن 5 درصد کارمزد به بانک بپردازد. بوستان افروز بیان کرد: با این حساب، علاوه بر تسهیلات خرید مسکن ،خریداران می توانند از امکان طرح تضمین معاملات هم بهره مند شوند.

اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن در استان

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن در سراسر کشور و استان ادامه داد: کسانی که در این طرح ثبت نام و پیامک گشایش حساب دریافت کرده‌اند ، می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک مسکن ، به میزان مبلغ اعلامی از جانب نهاد متولی به حساب های مذکور واریز وجه داشته باشند و در این طرح بابت ساخت به متقاضیان تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بدون سپرده با نرخ 18درصد تعلق می گیرد. وی خاطر نشان کرد: دارندگان حساب صندوق یکم نیز امکان بهره مندی از امتیازات این حساب را در طرح اقدام ملی مسکن خواهند داشت. مدیر شعب بانک مسکن استان، افزایش تسهیلات نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را گامی برای احیای این محدوده‌ شهری دانست و اظهار کرد: افزایش این تسهیلات می‌تواند بخشی عمده‌ای از دغدغه متقاضیان ساخت و ساز در این بافت را کاهش دهد. وی تاکید کرد: بر این اساس، شخصی سازها تا سقف ۸۰ میلیون تومان، سازندگان حرفه ای تا سقف ۱۸۰ میلیون و سازندگان حرفه ای که از فناوری نوین در ساخت و ساز استفاده می‌کنند تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان به ازای هر واحد تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.وی ادامه داد: نرخ سود دوران مشارکت این تسهیلات از محل قرارداد عاملیت که با راه و شهرسازی و ستاد بازآفرینی شهری منعقد شده ۹ درصد ، از محل بدون سپرده ۱۸ و از محل اوراق ۱۶ درصد است. بوستان افروز با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت هم رقم تسهیلات مذکور برای شخصی سازها ۶۰ میلیون تومان، برای سازندگان حرفه ای ۱۴۰ میلیون تومان و برای سازندگان حرفه‌ای که از فناوری ‌نوین استفاده می‌کنند نیز تا سقف ۱۸۰ میلیون تومان خواهد بود، افزود: نرخ سود تسهیلات از محل عاملیت ۹ درصد، از محل بدون سپرده 18 و از محل اوراق ۱۶ درصد خواهد بود.

خرید مسکن با نرخ ۸ درصد

مدیر شعب بانک مسکن همچنین با اشاره به اینکه متقاضیان حساب صندوق مسکن یکم چنانچه قبلا نیز تسهیلات مسکن دریافت کرده باشند و فرم جیم آنها قرمز باشد، یادآور شد: در صورتی که بخواهند در بافت فرسوده اقدام به خرید مسکن با نرخ ۸ درصد کنند، این محدودیت برای آنها برداشته خواهد شد و قرمز بودن فرم جیم آنها مانعی برای دریافت این تسهیلات نخواهد بود.
وی افزود: متقاضیان می‌توانند در شهر بیرجند به شکل انفرادی با سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومان و یا به شکل ۲ نفره (زوجین) هر یک جداگانه با سپرده‌گذاری ۳۰ میلیون تومان یک ساله ، انفرادی تا سقف 6۰ و زوجین تا سقف۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن با نرخ هشت درصد و در بافت فرسوده با نرخ سود ۶ درصد دریافت کنند.
بوستان افروز خاطر نشان کرد: همچنین در سایر شهرهای استان افراد می توانند به شکل انفرادی با سپرده گذاری 20 میلیون تومان و یا به شکل دو نفره (زوجین) هر یک جداگانه با سپرده گذاری 20 میلیون تومان یک ساله ، انفرادی تا سقف 40 و زوجین تا سقف 80 میلیون تومان تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن با نرخ 8 درصد و در بافت فرسوده با نرخ 6 درصد دریافت نمایند. وی با اشاره به افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق ادامه داد: طی مجوز بانک مرکزی مبلغ تسهیلات از محل اوراق در بیرجند به شکل انفرادی از ۵۰ به ۸۰ میلیون تومان و زوجین از ۱۰۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت و مبلغ وام تعمیرات مسکن نیز از ۲۰ میلیون به ۴۰ میلیون افزایش پیدا کرد.
بوستان افروز با بیان اینکه در سایر شهرها نیز رقم این تسهیلات به شکل انفرادی ۶۰ میلیون تومان و زوجین ۱۲۰ میلیون تومان است، ادامه داد: نرخ سود این تسهیلات در بافت فرسوده شهری 16 درصد با بازپرداخت 15 ساله و در خارج از بافت فرسوده شهری 17و نیم درصد با بازپرداخت 12 ساله است.

امکان سپرده‌گذاری
به شکل یکجا ، ماهانه و سالانه

وی با اشاره به افزایش سقف تسهیلات حساب صندوق مسکن جوانان عنوان کرد: در این مورد امکان سپرده‌گذاری به شکل یکجا ، ماهانه و سالانه وجود دارد که سقف تسهیلات برای مدت زمان ۱۵ سال سپرده‌گذاری و افتتاح حساب در سال ۹۸ در بیرجند ۲۱۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۸۴ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. وی یادآور شد: چنانچه دوره سپرده‌گذاری از ۱۵ سال به ۲۰ سال برسد سقف تسهیلات نیز در بیرجند به ۲۵۲ میلیون تومان و شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ۲۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش می‌یابد. بوستان افروز
خاطر نشان کرد: بانک مسکن با هدف پرداخت تسهیلات، به آن دسته از سپرده‌گذارانی که نسب به افتتاح حساب ۲ و ۱ اقدام کنند، به میزان ۸۵ درصد مبلغ سپرده، بلافاصله تسهیلات با سود یک درصد و بازپرداخت پنج ساله پرداخت خواهد کرد و به سپرده‌گذاری آنها نیز ۲ درصد سود خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت