یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

برگزاری تجمعات و بازگشایی مدارس و دانشگاهها متوقف شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار توقف برپایی هرگونه تجمعات و بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط فعلی کشور شد و گفت: در صورتی که این تجمع‌ها و بازگشایی ها اجرا شود شاهد شیوع نگران‌کننده کرونا در فصل پاییز خواهیم بود. ملک زاده خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه ها باید به صورت مجازی بازگشایی شوند و از حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان به شدت خودداری شود. ملک زاده ادامه داد: معضل بزرگ کشور شیوع بیماری کرونا در فصول پاییز و زمستان است که باید برنامه ریزی های لازم برای مدیریت آن انجام شود تا از این فصول با کمترین آسیب و عوارض عبور کنیم.

آیتامکارم شیرازیحضور مبتلایان به کرونا در مراسم مسئولیت شرعی دارد

مرجع تقلید شیعیان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه عزاداران الزامی است. آیت ا… مکارم شیرازی  افزود: افرادی که بیماری کرونا دارند یا احتمال ابتلا به ویروس کرونا دارند، در مجالس عزاداری محرم حضور پیدا نکنند، این کار ممکن است باعث آلودگی دیگران شود و همین مسئله مسئولیت شرعی دارد. آن‌ها می‌توانند از طریق تلویزیون و اینترنت از این برنامه‌ها استفاده کنند.

انستیتو پاستور ایران: افزایش 3 تا 9 برابری سطح واگیری ویروس

رئیس بخش اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران با اشاره به ابهامات واکسن کرونا در دنیا، تأکید کرد که همچنان باید به زندگی با کرونا عادت کنیم. این متخصص افزود: ویروسی که امروزه در جامعه‌ جهانی در حال گردش است با ویروسی که 9 ماه قبل گزارش شده بود، تغییراتی را داشته و این تغییرات بیشتر به سوی افزایش سطح واگیری ویروس است؛ به طوری که حدود 3 تا 9 برابر نسبت به قبل است و افزایش درگیری گروه‌هایی مانند جوانان است که البته فرم‌های خفیف بیماری و حتی فرم‌های بی علامت را می‌گیرند و می‌توانند به افراد بزرگسال و در معرض خطر، بیماری را منتقل کنند.

توصیه مهم دولت به بورس بازان 

محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری با هشگ‌های بازار سرمایه و بورس در صفحه کاربری‌اش در توئیتر نوشت:  «‏فراز و فرودهای مقطعی ‎بازار سرمایه بخشی از ماهیت این بازار است. توصیه دولت به فعالان ‎بورس و مردم عزیزی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، این است که هیجانی تصمیم نگیرند. سیاست مبنایی دولت حمایت از بازار سرمایه و تقویت آن است.»

بازگشت بستههای پرمخاطب اپراتورها

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دو اپراتور تلفن همراه بسته‌های اینترنتی بلندمدت و پرطرفدار حذف‌شده‌ خود را باز می‌گردانند. تا کنون بسته‌های پرمخاطب ایرانسل به اپلیکیشن این اپراتور بازگشته است. همچنین با توجه به حجم گران‌فروشی اپراتورها به مبلغ 600 میلیارد تومان که به گفته وزیر ارتباطات توسط سازمان تنظیم مقررات به دست آمده و به سازمان تعزیرات ارسال شده است، باید دید اپراتورهای همراه چه برنامه‌ای برای جبران این خسارات به مردم دارند.

دانش آموزان چاق شناسایی می شوند

وزیر آموزش‌وپرورش دستورالعمل پروژه «کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم» را ابلاغ کرد. بر این اساس تعیین شاخص توده بدنی دانش آموزان در مرحله اولیه یا پیش‌آزمون حداکثر تا 15 آبان ماه صورت می‌گیرد و دانش آموزان دارای اضافه‌وزن و چاق شناسایی می‌شوند.

سهمیه کدام کارتهای سوخت باطل میشود؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در خصوص باطل شدن سهمیه کارت سوخت گفت: اگر فردی در فروردین ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اردیبهشت کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدور کارت شارژ می‌شود.او ادامه داد: افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق می‌گیرد.

سهام عدالت اموات تا پایان تابستان واگذار میشود

مدیر برنامه‌ریزی شرکت سپرده گذاری مرکزی درباره جزییات نحوه واگذای سهام عدالت فوت شدگان گفت: باید خواسته ورثه از طریق سازمان خصوصی سازی به قوه قضاییه و بعد به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی منتقل شود. وی افزود : به همین دلیل این اقدام زمان‌بر بوده و ما تلاش کردیم تا پایان تابستان امکان واگذاری سهام عدالت ایجاد و ورثه به حق خود برسند

وضعیت پالایشیها در بورس بهتر میشود

وزیر نفت گفت: قیمت خوراک پتروشیمی را کاهش دادیم و قیمت پالایشگاه را اصلاح کردیم که این موضوع باعث بهتر شدن وضعیت این شرکت‌ها در بورس می‌شود. وزیر نفت درباره طرح مجلس برای تغییر در سهمیه‌بندی بنزین نیز گفت: هنوز طرحی به دست ما نرسیده و
نمی توان روی فرضیات نظری داد.

تیبا، تیبا2 و ساینا سهستاره کیفی گرفتند

براساس آخرین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سه محصول تیبا، تیبا2 و ساینا تولید گروه خودروسازی سایپا موفق به اخذ سه‌ستاره کیفی شدند. پیشتر دو خودرو کوییک و سایپا151 نیز موفق به کسب سه ستاره کیفی شده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت