یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

پاسخگویی به مطالبات رسانه ها وظیفه مدیران است

استاندار خراسان جنوبی گفت: از مهمترین حقوق رسانه ها، مطالبه گری و شفاف سازی است و تمام سعی ما طی این مدت، بر این بوده که علاوه بر رسانه ها، روحیه مطالبه گری را در مردم نیز بالا ببریم. قطعاً مدیران دستگاه های اجرایی نیز موظفند در این زمینه همراهی کنند و پاسخگوی مطالبات رسانه ها و مردم باشند. معتمدیان با بیان این مطلب در دیدار اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش ها و همکاری های مجموعه فعالان رسانه ای در 21 ماه حضورش در استان، تصریح کرد: طی این مدت در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حوزه رسانه ای استان اتفاقات خوبی رخ داده و نقش رسانه ها در تبیین و انعکاس خدمات و اقدامات دولت، کاملاً برجسته و بی بدیل بوده است. وی با اشاره به اولین جلسه خود با سردبیران و صاحبان امتیاز نشریات گفت: در آن نشست موضوع تدوین منشور اخلاقی رسانه پیشنهاد شد تا فعالیت های رسانه ای در این چارچوب به فعالیت خود ادامه دهند.

انعکاس عملکرد و نقادی
وی افزود: نکته ای که جای تقدیر دارد فعالیت آزادانه و نقادانه مطبوعات است که ضمن این که به انعکاس اقدامات دولت می پردازند، از نقد عملکردها هم غافل نمی شوند اما این که برخی گروه های رسانه ای با مطالبه سازی های نا به حق در زمین دشمن بازی می کنند و ناآگاهانه با ایجاد فضای غبارآلود به اشاعه یأس و ناامیدی در جامعه دامن می زنند، قابل قبول نیست و اجازه نمی دهیم چنین فعالیت هایی ادامه پیدا کنند.استاندار متذکر شد: تجربه 41 ساله انقلاب نشان داده که دشمن نتوانسته است تاکنون از هیچ حربه ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کند به همین دلیل آن چه به نظر آنها در شرایط فعلی می تواند کارساز باشد، فاصله انداختن بین مردم و مسئولین است، بنابراین در این موقعیت، دروغ گفتن و ندیده گرفتن خدمات و زیرسؤال بردن مشروعیت و مقبولیت دولت و تخریب ارکان نظام اصلاً درست نیست.معتمدیان با تأکید بر این که در هیچ برهه ای از زمان به این اندازه سختی بر کشور تحمیل نشده، گفت: با وجود تحریم های ظالمانه، پایین آمدن قیمت نفت، بروز حوادث و بلایای طبیعی متعدد از جمله سیل و زلزله و گردوغبار، با بهره گیری از راهبری های مقام معظم رهبری و برنامه ریزی دولت و با همدلی و همراهی مسئولان، شرایط به گونه ای مدیریت می شود که حتی در همین بحث شیوع بیماری کرونا از خیلی از کشورهای مدعی شرایط بهتری داریم. وی ادامه داد: در شرایط موجود، بهترین کار، ایجاد امید در مردم است و مردم باید امید داشته باشند که این شرایط سخت به پایان می رسد و آینده ای روشن را پیش رو داریم.

اولویت استاندار دریکسال آینده
استاندار با بیان این که همه تلاش ما بر ایجاد امیدواری است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم وضعیت موجود را ارزیابی کنیم، جزو استان های موفقی هستیم که مردم اعتماد کرده اند و به فرآیندهای توسعه ای استان امید دارند.معتمدیان تصریح کرد: این اتفاق، با تلاش همه دستگاه ها و فعالان رسانه ای استان که با عشق و علاقه به توسعه استان به میدان آمده اند، حاصل شد. وی ادامه داد: اولویت ما در یک سال باقیمانده در وهله اول ایجاد فضای صمیمی همراه با آرامش است تا به ادامه اقدامات خود در استان بپردازیم و و وظایفی که به عهده گرفته ایم را در بحث تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه عمرانی، اتمام طرح های اشتغالزا در حوزه اقتصادی و به ثمر رساندن برنامه در ریل گذاری هایی که برای توسعه استان داشته ایم، به خوبی دنبال کنیم.به گفته وی؛ عمده طرح هایی که در زمینه اشتغالزایی در استان اجرایی شده، هیچ کدام طرح ملی نبوده بلکه منحصر بفرد است و بر اساس مطالبات استان و شناسایی ظرفیت های موجود تعیین شده و چون به عبارتی طرح های بومی مطرح گشته اند، مورد اقبال مردم واقع شده است.استاندار با اشاره به این که در حال حاضر برخی از پروژه ها تمام شده، تعدادی از آنها در نیمه راهند و برای بعضی از طرح ها هم ریل گذاری هایی صورت گرفته که به امید خدا پیش می بریم، گفت: آثار و برکات طرح هایی که دولت در این مدت در استان انجام داده، کاملاً مشخص است و در بحث رضایتمندی اجتماعی در روستاها، بخش ها و شهرها پیامدهای خوبی به همراه داشته است.معتمدیان در تشریح اقدامات دولت در استان از پروژه هایی همچون راه آهن، آبخیزداری، سیستمهای های نوین آبیاری ، مسکن شهری و روستایی نام برد که هر کدام از آنها منابع بیشماری را در اسرعاستان تزریق کرده است.وی گفت: اعتبارات تملک درایی استان در سال 97 به میزان 85 میلیارد تومان بوده و ما تنها در بخش مسکن روستایی 850 میلیارد تومان اعتبارات به استان آورده ایم که 10 برابر کل اعتبارات تملک دارایی استان است و مبلغ 250 میلیارد تومان آن بلاعوض می باشد. به گفته وی؛ تنها در بحث مسکن شهری و روستایی مبلغ 1350 میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است. استاندار با اشاره به 140 میلیارد تومان اعتباری که در حوزه آبخیزداری وارد استان شده، خاطرنشان کرد: این اعتبارات در نوع خود در کشور و در استان بی سابقه است.

رغبت قطب های اقتصادی به استان
معتمدیان با تأکید بر این که قدر مدیران توانمند استان را باید دانست، گفت: زمانی استان خراسان جنوبی، مصداقی از نداشته ها بود اما الان با سیاست گذاری هایی که شده و به همت رسانه ها به جهت گزارش های منحصر بفردی که در سطح ملی منتشر می شود، قطب های اقتصادی بزرگ کشور به سرمایه گذاری بزرگ در استان رغبت پیدا کرده اند. وی ادامه داد: سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی ایمیدرو، هزار و 800 میلیارد تومانی شستا و موارد مشابه آن به واسطه همین اتفاق رقم خورده لذا باید تلاش کنیم اقدامات نظام دیده شود و امیدواری و رضایتمندی در مردم افزایش یابد.
استاندار گفت : در حال حاضر از دغدغه های بنده این است که علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد مردم را از طریق توانمند سازی آنها و عملیاتی کردن طرح های سرمایه گذاری ارتقاء دهیم.معتمدیان تأکید کرد: ما نقادی های منصفانه را می پذیریم و تمام تلاش مان هم بر این است که در راستای توسعه خراسان جنوبی با قدرت کارها را پیش ببریم.

دستور فوری؛ تدوین بسته اطلاعاتی برای نیروگاه های خانگی
ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: نباید مردم را درگیر پیچیدگیهای اداری کنیم و دستگاههای متولی باید ضمن تعریف بسته اطلاعرسانی، نسبت به تبیین و توجیه طرح احداث نیروگاههای خورشیدی خانگی برای مردم اقدام کنند. محمد صادق معتمدیان در نشست بررسی تفاهمنامه احداث نیروگاههای خورشیدی خانگی افزود: جامعه هدف در طرح بزرگ احداث هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی خانگی در استان، اقشار آسیبپذیر با اولویت افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان بهزیستی و اقشار کمدرآمد هستند. وی گفت: این افراد باید به دقت مورد شناسایی قرار گیرند و بانک جامع اطلاعاتی در این خصوص تهیه شود.معتمدیان افزود: ایجاد هفت هزار و 500 پنل خورشیدی در استان که بیش از 2 برابر پنلهای موجود کشور است یک طرح منحصر بهفرد است که زمینه توسعه و اشتغال را فراهم میکند.وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر اجرای طرح پنلهای خورشیدی در کشور گفت: باید همه ظرفیتهای اقتصادی و اشتغالزایی طرح مورد استفاده قرار گیرد.استاندار روانسازی در مراحل اجرای طرح را ضروری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به این که روستاییان، معلولان و اقشار کمدرآمد مخاطب طرح هستند، باید شرایطی فراهم شود تا نیاز به حضور مردم در ادارات نباشد و با توجه به شرایط کرونایی، امور به صورت مجازی انجام شده و در صورت لزوم دستگاههای مربوطه در روستا حضور پیدا کنند. وی تصریح کرد: در گذشته به دلیل محدودیت در واگذاری پنلهای خورشیدی، سختگیریهای بوده که باید بازنگری شده و امکان اجرای طرح علاوه بر پشت بام منازل در حیاط یا ایجاد مزرعه خورشیدی مورد بررسی قرار گیرد.وی افزود: درخصوص سازههای پنلهای خورشیدی نیز باید حوزه اقتصادی ورود پیدا کند چرا که بخشی از آن قابلیت ساخت در استان را دارد و در رونق تولید و ایجاد اشتغال موثر خواهد بود.
معتمدیان گفت: در بخش نصب، تعمیر و نگهداری نیز باید با تقویت و توانمندسازی شرکتهای بومی ارتباط با دانشگاه و استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته برق و همچنین ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، شرایطی فراهم کرد تا درآمدها و منافع طرح در استان هزینه شود و در عین حال انتخاب یک شرکت مشاور توانمند برای مراحل مختلف طرح یک ضرورت است.وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینهها نسبت به برآوردهای اولیه تلاش میکنیم تا هزینه ها را کاهش داده و میزان تسهیلات را افزایش دهیم تا متقاضیان نیازی به آورده مالی نداشته باشند.وی گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد برکت در دستور کار است و باید در تفاهم نامههایی که منعقد میشود تعداد افراد، خدمات و وظایف احصا شده و مشخص باشد.
استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: معلولین و افراد از کار افتاده برای ما در اولویت هستند و حضور این عزیزان، مسوولیت ما را سنگینتر میکند بنابراین بهزیستی استان باید با شناسایی دقیقِ واجدین شرایط برای جذب سهمیه در طرح پنلهای خورشیدی خانگی و طرحهای مسکن برنامه ریزی نماید.وی تاکید کرد: زمان محدود است و قرار نیست این طرح بزرگ را با آزمون و خطا اجرا کنیم بنابراین باید طی برنامه مشخص برای مراحل مختلف طرح جدول زمانبندی تعیین شود.احداث هفت هزار و 500 نیروگاه خورشیدی خانگی یکی از چهار تفاهمنامه جهش تولید و اشتغالزایی است که خرداد امسال در سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی امضا و عملیاتی شد.

بانک ها تسهیلات کرونایی متقاضیان را پرداخت کنند
ایرنا – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خواستار تعیین تکلیف هرچه بیشتر و سریعتر تسهیلات متقاضیان استان شد و گفت: امید است 10 بانک و موسسه عامل پرداخت تسهیلات در استان در روزهای آتی بخش زیادی از این تسهیلات را تعیین تکلیف کنند. غلامرضا اشرفی افزود:: تسهیلات یکهزار و 702 متقاضی آسیبدیده از کرونا به مبلغ 186 میلیارد ریال تاکنون در استان پرداخت شده است. وی ادامه داد: 10 بانک عامل و موسسه برای پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده است که تاکنون بیشترین پروندهها به بانک ملی معرفی شده است. وی بیان کرد: بیشترین متقاضیان در حوزه رستههای وزارت راه و شهرسازی به ویژه حمل و نقل بوده است. به گفته وی در مجموع پنج هزار و 364 نفر در 14 رسته شغلی در استان متقاضی دریافت تسهیلات به مبلغ 640 میلیارد ریال شدند. وی بیان کرد: خراسان جنوبی در زمینه ثبتنام، جذب و پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل و موسسهها جزو استانهای با وضعیت مطلوب است.اشرفی ادامه داد: مدت زمان ثبتنام در سامانه کارا تا 15 مرداد تمدید شده بود که روند ثبت نام نیز افزایشی بود و امکان تمدید مجدد نیز وجود دارد. وی عنوان کرد: هماهنگی و همافزایی بین دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل در استان شکل گرفته است به گونهای که در روزهای اخیر شاهد روند رو به رشدی در پرداخت تسهیلات بودیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: با توجه به ابلاغیه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان آسیب دیده ناشی از کرونا به باتکها ابلاغ شده است امیدواریم روند پرداخت کماکان افزایش یابد. اشرفی افزود: سهم استان در تسهیلات خویش فرمایی و کارفرمایی مشاغل آسیب دیده از کرونا 268 میلیارد تومان است که تقریباً هفت دهم درصد کل اعتباری است که در سطح کشور اختصاص یافته است. وی با بیان اینکه تمامی فرایند ثبتنام تا مرحله قبل از پرداخت به صورت الکترونیک و از طریق سامانه انجام میشود اظهار کرد: براساس شیوهنامه این تسهیلات برای واحدهای فعال 12 میلیون تومان به ازای هر نفر است.

دریافت مجوز تشکیل 14 سمن پس از 9سال
14 تشکل مردم نهاد در حوزههای مختلف با رویکرد جوانان در خراسان جنوبی تشکیل خواهد شد. به گزارش صدا و سیما ، مدیرکل ورزش و جوانان استان در جلسه گروه کاری ورزش، اوقات فراغت و جوانان گفت: امسال بعد از 9 سال موفق به دریافت مجوز برای تشکیل 14 تشکل مردم نهاد در استان شدیم.عزیزی با بیان اینکه 19 تا 25 مرداد، هفته بزرگداشت تشکلها و مشارکتهای اجتماعی است گفت: هم اکنون 38 سازمان مردم نهاد جوانان در سطح استان فعال است که تا افق 1400 به 50 تشکل مردم نهاد خواهد رسید. دبیر جلسه به عیدی امسال مجموعه مدیریتی استان به تشکلهای مردم نهاد نیز اشاره کرد و افزود: همهی دستگاههای اجرایی استان مکلف شدند فعالیتهای قابل واگذاری خود به حوزه تشکلهای مردم نهاد را اعلام کنند که استانداری در یک جدول برنامه ریزی شده آنها را ابلاغ خواهد کرد.وی گفت: قرار است در هفته تشکلها نسبت به تجهیز و افتتاح 4 خانه جوان در شهرستانها اقدام شود.

“ کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم” تا 30 مرداد
طرح تابستانه کتاب 99 با شعار “ کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم” در استان آغاز شد. به گزارش صدا و سیما، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که طرح تابستانه، فرصت مناسبی برای علاقهمندان به کتاب و کتابخوانی است گفت: با شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن برای حفظ سلامت تن، بار دیگر کتاب به یاری جسم و روحمان آمده و مونس و همدم روزهای خانهنشینیمان شده است. ناصر نبی زاده با اشاره به این که طرح تابستانه کتاب تا 30 مرداد ادامه دارد، افزود: اسامی و مشخصات کتابفروشیهای عضو طرح «تابستانه کتاب 99» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است. وی با بیان این که در طرح تابستانه کتاب، علاقه مندان میتوانند با یارانه 20 درصدی، کتابهای عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را خریداری کنند، گفت: سقف مجاز خرید برای هر خریدار 150 هزار تومان است.به گفته وی برای رعایت پروتکل ها بهداشتی، امکان خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل، از سوی کتابفروشیها فراهم شده است

خبرنگاران بازرس وپل ارتباطی مردم و مسئولان هستند

رئیس قوه قضاییه نقش خبرنگاران را به عنوان بازرس، واسطه و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین و انعکاس دهنده جلوه های دفاع مقدس دانست و گفت: خبرنگاران با وجود موانع ای که پیش پای آنها است این گزارشها را تهیه می کنند. حجت الاسلام والمسلمین رییسی در جلسه شورای عالی قضایی به نقش خبرنگاران در تهیه مستندهای تحقیقی اشاره کرد و افزود: گزارش کرک که اخیراً از رسانه ملی پخش شد به خوبی به ارزش افزوده کرک و خام فروشی این محصول اشاره داشت.

19 درصد آزمایش افراد مشکوک به کرونا در استان مثبت است

ایرنا – دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: 19 درصد آزمایشهای افراد مشکوک به کرونا در استان مثبت تشخیص میشود که این میزان در کشور 12.2 گزارش شده است. غلامرضا شریف زاده افزود: میزان بروز تجمعی در 100 هزار نفر جمعیت در استان 280 نفر و در کشور 382 نفر است. وی با بیان اینکه نسبت مرگ و میر در استان 5.1 درصد و در کشور 5.6 است اظهار داشت: همچنین میزان مرگ و میر اختصاصی – علیتی در 100 هزار نفر جمعیت در استان 14.2 درصد و در کشور 21.5 درصد تشخیص داده شده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی تصریح کرد: شاخص نمونهگیری در هر 100 هزار نفر جمعیت در استان 14.7 درصد است در صورتیکه در کشور این میزان 31.3 درصد گزارش شده است. وی متوسط ابتلا به کرونا در استان به صورت روزانه را 14 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سطح کشور هزار و 921 نفر است.

صادارات 4 محموله ضبطی قاچاق به خارج از کشور

صداو سیما – 4 محموله کالاهای قاچاق از خراسان جنوبی با هدف حمایت از تولید ملی، به خارج از کشور صادر شده است. مدیرکل سازمان اموال تملیکی استان گفت: این کالاها شامل پوشاک و مواد دخانی و به ارزش یک صادارات 4 محموله کالای قاچاق به خارج از کشورمیلیارد و 121 میلیون ریال بود که پس از کشف در خراسان جنوبی، به کشورهای عمان و افغانستان ارسال شد. شیخ زاده افزود: 2 محموله دیگر هم که شامل پوشاک است، آماده ارسال به کشور افغانستان است. وی با بیان اینکه بخشی از کالای مکشوفه مورد تایید دستگاههای نظارتی، برای اهداء به اقشار محروم، به بهزیستی و کمیته امداد واگذار شده است گفت: همچنین 2 تن کالای قاچاق کشف شده شامل کالاهای آرایشی بهداشتی ، دخانی و دارو نیز به زودی امحاء میشود. مدیر کل اداره اموال تملیکی استان افزود: در 4 ماه گذشته 580 پرونده قاچاق به این اداره ارسال شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 20 درصد افزایش داشته است. وی میزان فروش کالاهای قاچاق در این مدت را 15 میلیارد و 678 میلیون ریال اعلام کرد.

آغاز عملیات ایجاد فضای سبز بلوار بند دره بیرجند

عملیات ایجاد فضای سبز با کاشت گونه های متنوع و زینتی در بلوار حاشیه بند دره آغاز شد. به گزارش صدا و سیما ، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: در این فضای سبز قرار است 2 هزار و 500 عدد گل رز هفت رنگ، 2 هزار و 500 عدد گل نسترن سفید، 300 اصله درختچه تزئینی توری و 100 عدد پامپاسگراس در مسیری به طول هزار و 250 متر کاشته شود. ابراهیم زاده افزود: در این زمنیه اقداماتی همچون نخاله برداری بلوار به عمق 70 سانتی متر، لوله گذاری و اجرای سیستم آبیاری قطرهای و خاکریزی با خاک مرغوب در حال اجرا است. وی از اختصاص 70 میلیون تومان برای آماده سازی و کاشت گونههای مختلف در مسیر بلوار ورودی بند دره بیرجند نیز خبرداد.

جریمه 302 میلیون ریالی برای قاچاق سوخت

صدا و سیما -قاچاقچی سوخت به پرداخت 302 میلیون ریالی جریمه محکوم شد.رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان نهبندان گفت: ماموران پلیس آگاهی نهبندان در حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه خودروی وانت مقدار 2100 لیتر گازوییل قاچاق که در یک مشک قرارگرفته بود، کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند. هادی میرعرب افزود: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت 302 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

20 مرداد پایان ثبت سفارش کتابهای درسی دانشآموزان

ایرنا – مدیرکل آموزش و پررش خراسان جنوبی گفت: فرصت دانشآموزان پایه اول، هفتم و دهم برای ثبت سفارش کتابهای درسی تا پایان امروز (20 مرداد) است. محمد علی واقعی افزود: ثبت سفارش فردی و گروهی کتابهای درسی پایههای ورودی مقاطع تحصیلی نظیر آمادگی مقدماتی، پیشدبستانی استثنایی، پایههای اول، هفتم و دهم دانشآموزان عادی و استثنایی که از هشتم تیرماه شروع شده بود امروز دوشنبه، 20 مرداد ماه به پایان میرسد. وی با اشاره به آغاز ثبتنام در مدارس استان ازدیروز گفت: به منظور ارایه خدمات مطلوب به مراجعان بهویژه اولیا، جلوگیری از ازدحام جمعیت در روزهای منتهی به بازگشایی مدارس و تسریع و تکمیل فرایند ثبتنام دانش آموزان، همه مدارس استان در دورههای مختلف تحصیلی از امروز تا نیمه شهریور ماه همه روز به جز ایام تعطیل، باز و با حفظ فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت پروتکلهای بهداشتی به ارایه خدمات میپردازند. واقعی با بیان اینکه زیرساختهای مدارس برای مقابله با کرونا به 2 دسته تقسیم میشوند افزود: بخشی متعلق به دانشآموزان و بخشی متعلق به محیط مدرسه است. وی بر رعایت فاصلهگذاری هوشمند در زنگهای تفریح، ورزش، نمازخانه و حتی تغییر چینش میزها در کلاس، فاصلهگذاری در هر میز و توصیه به رعایت بهداشت عمومی در صورت حضوری بودن کلاس های درس، تأکید کرد.

قربانیان کرونا در استان ؛ 120 نفر

صدا و سیما – جان باختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی با ثبت دو مورد فوت جدید به 120 نفر رسیدند.رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه هم اکنون 149 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 57 نفر دارای تست مثبت کرونا هستند. دکتر دهقانی افزود: از مبتلایان قطعی بستری در بیمارستانها 16 نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. وی گفت: حال عمومی 6 نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبتهای ویژه وخیم گزارش شده است.
ایجاد بیش از 2000 اشتغال در حوزه اصناف

دو هزار و 100 نفر از ابتدای امسال تاکنون در استان با راه اندازی واحد صنفی شاغل شدند. به گزارش صدا وسیما، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: این مشاغل با صدور 839 فقره پروانه کسب صنفی ایجاد شده است.جویبان افزود: از این تعداد پروانه صادره 402 فقره توزیعی، 176 فقره تولیدی، 133 فقره خدمات فنی و 128 فقره خدماتی بوده است. وی گفت: پارسال 5 هزار و 357 نفر اشتغال مستقیم در حوزه اصناف استان ایجاد شد.

قدردانی از برترینهای جشنواره مالک اشتر

صدا و سیما – برترینهای نهمین جشنواره مالک اشتر سپاه انصار الرضای استان تجلیل شدند. حجت الاسلام نوفرستی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) گفت: تلاش ما باید به سویی باشد که برای رسیدن به آنچه شایسته انسان مجاهد است توفیق کسب کنیم. سردار قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضای استان نیز با بیان اینکه در این جشنواره 500 بسیجی و سپاهی انتخاب شدند گفت: در این راستا از 125 پایگاه، کانون، دسته، گروهان و گردان مقاومت و معاونتهای موفق سپاه استان تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت