یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

سه طرح الکترونیکی برای دریافت فرآورده های نفتی در استان

محمودآبادی- بر اساس مصوبه ی شورای اقتصاد طرح دوگانه سوز کردن تاکسی، وانت بار، نیسان و کامیونت ها به طور رایگان همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی نیز اجرایی شد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی روز گذشته در نشست خبری این شرکت با اشاره به تشکیل 8 سامانه برای تسهیل دسترسی مردم به سوخت های مورد نیاز و همچنین رعایت عدالت اجتماعی از اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای وانت و تاکسی خبر داد و گفت: این طرح همینک در مرحله ی ثبت نام است و اولویت گاز سوز شدن با آنهایی است که زودتر اقدام کردند.قربانعلی مردانی افزود: دارندگان خودروهای عمومی( تاکسی ، وانت بار، نیسان و کامیونت) باثبت نام درسایت این https://gcr.niopdc.ir می توانند خودرو خود را به صورت رایگان دوگانه سوز کنند.وی اضافه کرد: در اجرای این طرح، اولویت زمان نوبت‌دهی با افرادی است که زودتر ثبت‌نام خود را در سامانه مذکور تکمیل کرده باشند .در ثبت نام هیچ هزینه ای برای دوگانه سوز کردن خودروها از متقاضیان دریافت نخواهد شد وبصورت رایگان انجام خواهد شد.
مدیر منطقه خراسان جنوبی افزود: استفاده از سی‌ان‌جی که بعنوان سوخت پاک معرفی شده به میزان قابل‌توجهی هزینه‌ها را کاهش و سبب صرفه‌جویی در مصرف بنزین وجلوگیری از آلودگی محیط زیست را به همراه خواهد داشت .تاکنون در استان کمتر از هزار نفر در این سایت ثبت نام کردند. به گفته ی وی در این طرح کشوری قرار است یک میلیون و 460 هزار خودرو دوگانه سوز شود بنابراین این احتمال وجود دارد زمانی که به این سقف از تعداد پیش بینی شده برسیم دیگر ثبت نام انجام نشود،بنابراین برای اینکه هم استانی ها از این طرح عقب نمانند لازم است اطلاع رسانی بیشتری انجام شود. تا مالکان متقاضی نیز با سرعت عمل بیشتری اقدام کنند.

پروژه توزیع الکترونیکی فرآورده های نفتی
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی همچنین از اجرای طرح توزیع الکترونیکی فرآورده‌های نفتی در استان خبر داد. قربانعلی مردانی، گفت: از اول خرداد و نیمه ی تیر ماه سال جاریاین طرح در استان اجرایی شده است و تمام مشترکان نفت سفید، گاز مایع و همچنین مصرف‌کنندگان جزء نفتگاز شامل ماشین‌آلات کشاورزی، دامداری‌ها، صنایع کوچک و تمامی مصرف‌کنندگان نفتگاز و نفت سفید که ماهانه مصرف آنها کمتر از شش هزار لیتر است، مشمول این طرح هستند.
وی با اعلام حذف حواله‌های کاغذی، توضیح داد: با اجرای این طرح عملاً فرآیند صدور و چاپ حواله کاغذی غیر فعال و سهمیه این دسته از مصرف‌کنندگان در کارت بانکی که در هنگام ثبت نام در سایت نیو تجارت آسان معرفی کرده‌اند، ذخیره می‌شود.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: این گروه از مصرف‌کنندگان می‌توانند با استفاده از دستگاه پوز بانکی که در اختیار متصدیان فروشندگی‌ها قرار گرفته سهمیه ماهانه خود را دریافت کنند و همزمان بهای سوخت از کارت بانکی آنها کسر و به حساب فروشنده منظور خواهد شد.مردانی با تاکید بر ثبت‌نام در این سایت، اضافه کرد: تمامی متقاضیان نسبت به ثبت‌نام در سامانه https://newtejaratasan.niopdc.ir اقدام و مدارک مربوطه را به فروشندگی انتخاب شده تحویل دهند.

کاهش ۹۱ درصدی کشفیات سوخت
مردانی با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی استان خراسان جنوبی سه وظیفه تامین فرآورده های نفتی، توزیع عادلانه سوخت و نظارت بر توزیع عادلانه را برعهده دارد.گفت: مصرف فرآورده های نفتی در استان خراسان جنوبی در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش یافته همچنین در این مدت کشفیات سوخت نیز در استان ۹۱ درصد کاهش یافته است. وی گفت: در مدت یاد شده همچنین مصرف بنزین سوپر در استان ۸۴ درصد، بنزین معمولی ۳۲ درصد، نفت سفید ۲۲درصد، نفت گاز ۱۸درصد، نفت کوره ۶۳ درصد و سوخت ایرلاین ها ۳۲ درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی با اشاره به سختی تامین و توزیع سوخت با توجه به پهناوری استان، افزود: نیاز سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتری سوخت استان ( به غیر از فروش های مرزی و نیروگاه گازی) از مبادی مختلف شامل رفسنجان، بندعباس، اصفهان، یزد و تربیت حیدریه و از طریق نفتکش های زمینی تامین می شود. وی با بیان اینکه ۱۱۱ جایگاه سوخت در استان وجود دارد، اعلام کرد: از این تعداد ۲۴ جایگاه سی ان جی و گاز مایع است، تعداد ۳۷۹ فروشنده تک مجاز نیز عرضه فرآورده های نفتی روستاها را برعهد دارند و ۹۰۰ مصرف کننده عمده سوخت در استان داریم که باید سوخت آنان را تامین کنیم.
مردانی با اشاره به اینکه در بحث نظارت بر توزیع عادلانه فرآورده های نفتی در سطح استان رویکرد پیشگیرانه دنبال می شود، تصریح کرد: استفاده از سامانه های الکترونیکی ابزار مناسبی برای نظارت است و اکنون هشت سامانه در راستای قاچاق سوخت و نظارت بر توزیع فرآورده های نفتی در استان فعال است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی در ادامه اعلام کرد: سیستم تجارت آسان، سیستم کنترل سوخت در مرز، توزیع نفت گاز، نفت سفید و گاز مایع، سامانه هوشمند توزیع بنزین و سامانه عملکردی برای خودروهای دیزلی و نفت گاز از جمله سامانه های الکترونیکی فعال در استان هستند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی یادآور شد: در سه ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف نفت و گاز نیروگاهی ۱۴۴ درصد افزایش داشت که علت آن تکمیل ظرفیت ذخیره سازی برای آینده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت