یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

وزارت خارجه پول ایران را برگرداند

رئیس مجلس شورای اسلامی درجلسه علنی مجلس با حضور وزیرامور خارجه گفت: امروز در بحث مسائل ارزی توقع این است که وزارت خارجه پولی که مدت هاست نزد کشورهای دیگر باقی مانده را دریافت کند و با تلاش مضاعف انتقال ارز را انجام دهد. درخواست ما این است که در مقابل زیاده خواهی‌های طرف مقابل بایستیم و سیاست‌های کاهش تعهدات برجامی اجرا شود. اگر با برجام نتوانستیم سرمایه گذار به کشور وارد کنیم حداقل کاری کنیم که پول و ارزی که مردم ما نزد برخی از کشورها دارند به کشور انتقال داده شود.آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام باید بدانند هرگز جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس اجازه نخواهند داد که آژانس دستش باز باشد و بدون محدودیت هر کاری انجام دهد و به دنبال این باشد که حلقه‌های جاسوسی کشورهای متخاصم را تکمیل کند.

رکوردهای باورنکردنی بورس در 3 ماه

شاخص بورس از ابتدای امسال تا پایان هفته گذشته در مدت 67 روز معاملاتی، با ثبت بیش از یک‌میلیون و 100هزار واحد رشد، بازدهی 214درصدی را در این مدت نصیب سرمایه‌گذاران خود کرده است.در جریان معاملات بورس اوراق بهادار در سال جاری و تا پایان هفته گذشته در مدت 67 روز معاملاتی، تعداد 586 میلیارد و 338 میلیون سهم و حق تقدم به‌ارزش 6487 هزار و 422 میلیارد ریال در 90 میلیون و 268 هزار و 305 نوبت در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفته است.شاخص کل نیز که معاملات امسال بورس را از ارتفاع 512 هزار و 900 واحد آغاز کرده است، تاکنون با یک‌میلیون و 100 هزار و 2 واحد رشد، معادل 214.47 درصد افزایش را به ثبت رسانده است

افزایش مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان ممکن است؟ 

علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس:در حال حاضر افزایش مجدد حقوق ها امکان پذیر نیست چرا که بودجه تصویب شده است و نمی‌شود بار مالی جدیدی تحمیل کرد باید به این سمت برویم که اصل را اصلاح کنیم.

حذف دلار از مبادلات را با تهاتر دنبال کردهایم

وزیر خارجه در نشست علنی مجلس گفت: حذف دلار از مبادلات اقتصادی در تعامل با برخی کشورها یکی از مواردی است که فشار تحریم‌ها را کاهش میدهد، با تهاتر این موضوع را پیگیری کرده‌ایم و موفقیت‌هایی هم داشته‌ایم.

رشد منفی تولید خودرو 8 درصد مثبت شد  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح عملکرد 3 ماهه وزارتخانه متبوعش  گفت: رشد منفی تولید خودرو8 درصد مثبت شده و بازار را هم بر اساس اصل فراوانی تنظیم خواهیم کرد.

توضیح ظریف درباره توافق 25 ساله ایران و چین

وزیر امور خارجه گفت :در این خصوص هیچ موضوع مخفی وجود ندارد و همه چیز کاملا شفاف است که در زمان های مختلف اعلام شده است.از زمانی که آقای شی با رهبر انقلاب دیدار کرده اند و نسبت به این موضوع مسائلی مطرح شد تاکنون همه امور به طور شفاف برای جامعه بیان شده است.

20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مهرماه امسال 20 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان کشور وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند. شروع سال تحصیلی جدید از 15 شهریور اعلام شده حتی در استان های با وضعیت بهتر نیز می توانند 2 هفته زودتر واحدهای آموزشی را بازگشایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت