یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

اشرف بروجردی: احمدی نژاد اگر حمایت نمیشد، رئیس جمهور نمیشد

برنا- احمدی نژاد برای ریاست جمهوری حمایت شد وگرنه به خودش جرات نمی داد به این جایگاه راه پیدا کند فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: افرادی مانند احمدی نژاد یک بدفهمی و کج فهمی از جایگاه خود داشتند و از همه مهمتر اینکه احمدی نژاد حمایت شد و اگر این حمایت نبود، او به خودش این جرأت را نمیداد که به این جایگاه راه پیدا کند. «اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاحطلب، در گفت و گو با برنا در خصوص رئیس جمهور بودن احمدینژاد طی یک دوره 8 ساله افزود: افرادی مانند احمدینژاد یک بدفهمی و کج فهمی از جایگاه خود داشتند و از همه مهمتر اینکه احمدینژاد حمایت شد و اگر این حمایت نبود، او به خودش این جرأت را نمیداد که به این جایگاه راه پیدا کند. ساختار جامعه به نحوی پیش میرود که یکی در رأس هدایت می کند که احمدینژاد می تواند، رئیس جمهور شود اما فکر نمی کنم که برای زنان این حمایت وجود داشته باشد، اگر ساختار نظام و جامعه به گونه ای بود که زن ها می توانستند حضور معناداری داشته باشند ولو اینکه احساس کنند که دیگران ممکن است آنها را طرد و تهدید کنند می آمدند، اما ساختار نظام، یک ساختار ویژه است و این طور نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت. بروجردی در پایان بیان کرد: حضور زنان در ریاست جمهوری را یک نوع تعارض با مجموعه حاکمیت به حساب می آورند کما اینکه خانم طالقانی را همواره اذیت می کردند برای اینکه فکر می کردند او برای تعارض با نظام آمده ولی او در جهت تایید نظام و در جهت رشد نظام و زنان این اقدامات را انجام می داد.

تفاوت اصلاحطلبان و اصولگرایان از زبان گرامیمقدم

اعتماد- اینکه اصلاحطلبان منافع ملی را فدای قدرت نمیکنند دقیقاً تفاوتشان با اصولگراها را نشان میدهد. عضو حزب اعتماد ملی، گفت: اینکه اصلاحطلبان منافع ملی را فدای قدرت نمیکنند دقیقاً تفاوتشان با اصولگراها را نشان میدهد. پس همه اصلاحطلبانی که فکر میکنند تحت هر شرایطی باید به قدرت برسند بهتر است بروند به اردوگاه اصولگرایی ملحق شوند. «نمیشود کسی اصلاحطلب باشد و مواضعی غیر از جریان اصلاحات بگیرد.» این اظهارنظر سعید حجاریان واکنش به برخی از فعالان جریان اصلاحات است که در جریان انتخابات اسفندماه، نظری غیر از آنچه مدنظر تشکیلاتی جریان اصلاحات بود، مطرح کردند. اسماعیل گرامیمقدم، در گفتوگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار کرد: در انتخابات گذشته تاکیدم بر این بود که همه آنهایی که به عنوان چهرهای اصلاحطب شناخته میشوند برای اینکه جبهه اصلاحات راهبردی صحیح را پیش بگیرد باید همواره در رفتار و گفتارشان هویت اصلاحطلبی را در هر تاکتیک و برنامهای لحاظ کنند، چون اگر شرایط موجب شود هویت اصلاحطلبی رنگ ببازد و بیشتر در صدد در اختیار گرفتن قدرت و موقعیت باشد، اصلاحطلبی به فرصتطلبی تبدیل میشود.

استیضاح هیئت رئیسه مجلس عملاً امکانپذیر نیست

باشگاه خبرنگاران- استیضاح هیئت رئیسه مجلس امکان پذیر نیست. عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: استیضاح هیئت رئیسه مجلس عملاً امکانپذیر نیست.احمد امیرآبادی فراهانی، در واکنش به اقدام برخی نمایندگان مبنی بر جمعآوری امضا برای استیضاح هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: برخی همکاران نسبت به چینش کمیسیونها گلایهمندند در حالیکه این امر بر اساس آییننامه داخلی مجلس صورت گرفته است. او افزود: به عنوان مثال برخی همکاران در دورههای قبل در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بودند و حالا میخواهند به کمیسیون عمران یا برنامه و بودجه بروند که طبیعتاً آییننامه اجازه این کار را نمیدهد.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی نمایندگان معترض به روند انتخاب اعضای کمیسیونها در پی جمعآوری امضا هستند تا هیئت رئیسه مجلس را استیضاح کنند در حالی که این مسئله باید پس از بررسی در کمیسیون آییننامه داخلی در صحن علنی و توسط نمایندگان رأی بیاورد.

پزشکی قانونی: استعلامی در رابطه با اخذ DNA منصوری نداشتیم

مهر- استعلامی از مراجع قضایی در رابطه با پرونده مرگ غلامرضا منصوری نداشتیم.مدیر کل پزشکی قانونی تهران گفت: استعلامی از مراجع قضایی در رابطه با پرونده مرگ غلامرضا منصوری نداشتیم. مهدی فروزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به تشکیک در مرگ قاضی منصوری از «جسد» و خانواده منصوری آزمایش DNA گرفته یا اقدام دیگری انجام دادهاید؟ گفت: سازمان پزشکی قانونی به تبع وظیفه ذاتی که دارد باید در پاسخ به استعلام مراجع قضائی کار کارشناسی انجام دهد. در حال حاضر هیچگونه استعلام از طریق مراجع قضائی در ارتباط با پرونده مورد اشاره در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران صورت نگرفته است. اگر قاعدتاً استعلامی هم صورت بگیرد باید ببینیم که مفاد استعلامی و نظری که از ما خواسته شده چیست بعد بر اساس آن رسیدگی کنیم.

نشنال اینترست: سیاست ترامپ برای ایران بینتیجه است

ایلنا- نشنال اینترست در گزارشی به روابط ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: واقعیت آن است که برجام کامل نبود، اما منصفانهترین توافق ممکن میان ایران و آمریکا بود. به گزارش نشنالاینترست، ترامپ اعلام کرده بود هدفش توافقی بهتر از برجام است. موضع کنونی ایران این است که اگر آمریکا به برجام بازگردد، ایران مایل به مذاکره درباره سایر مسائل نیز خواهد بود.

قالیباف: رفتار یکجانبهآمریکا تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است

رئیس مجلس شورای اسلامی، رفتار یک جانبه آمریکا در جهان معاصر را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی خواند و بر لزوم همکاریهای منطقه ای و بین المللی برای مقابله با این اقدامات نابخردانه کاخ سفید تاکید کرد.محمدباقر قالیباف در دیدار با با چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران اظهار کرد: ارتباط چین و ایران، پایدار، مستحکم و تاریخی است و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات دو کشور تعمیق پیدا کرد.

طعنه ی ظریف به ادعای واهی پمپئو

آقای ظریف به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران پاسخ داد. ظریف در واکنش به ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران نوشت: “آقای پمپئو آنقدر از گمراه کردن جهان ناامید شده که ادعا میکند در ماه اکتبر پیش رو، ایران هواپیماهای جنگنده میخرد و سپس آنها را فراتر از بُرد یکطرفهشان به پرواز در میآورد، شاید او بتواند به ما بگوید که این جنگندهها چگونه حتی با اتمام سوخت شان به ایران باز میگردند! پمپئو سهشنبه شب در توئیتی نوشت: اگر تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر پایان یابد، تهران قادر خواهد بود جنگندههای جدید SU-30 روسیه و J-10 چین را خریداری کند، با این هواپیماها، اروپا و آسیا ممکن است در تیررس ایران قرار بگیرند.

جهانگیری: برخی فکر میکنندما مدیر نیستیم

برخی فکر می کنند ما مدیر نیستیم،در حالی که خودشان مدیر نیستندکشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است اما برخی افراد قیاس به نفس می کنند و این موضوع را حرفی گزاف می پندارند و تصور می کنند که چون خودشان توانایی مدیریتی ندارند، مدیران کشور نیز توانمند نیستند.نگذارید که گرفتار مسایلی شوید که انرژی شما را هدر دهد. از هر موضوعی که انرژی مدیریتی شما را کم می کند دوری کنید تا بتوانید کارنامه درخشان این وزارتخانه را استمرار بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت