جم- قرارداد طرح راه آهن خراسان جنوبی بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و کنسرسیوم ریلی منعقد شد. مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: برای اولین بار در کشور دولت موافقت کرد از محل صندوق توسعه ملی برای پروژههای ریلی تسهیلات ریالی تخصیص داده شود. داعی افزود: برای تحقق این مصوبه باید ابتدا قراردادی بین وزارت راه و شهرسازی و کنسرسیوم ریلی منعقد می شد که با پیگیریهای استاندار قرارداد تامین مالی، احداث، راه اندازی، اجاره و انتقال راه آهن بیرجند-یونسی به تایید و امضای وزیر راه و شهرسازی رسید. وی انعقاد این قرارداد را گامی بسیار مهم در رونداجرای ابر پروژه راه آهن خراسان جنوبی دانست و گفت: این قرارداد بین وزارت راه وشهرسازی با نمایندگی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و کنسرسیوم ریلی متشکل از 6 شرکت آرادان ، اس دی ام ، توسار ، ویسا ، تیراژ و توچال منعقد شده است. مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی افزود: در ادامه، پیگیریهای لازم انجام تا بانکهای عامل در قالب یک کنسرسیوم بانکی به سرگروهی بانک رفاه سازماندهی شوند و پرداخت تسهیلات فاینانس صندوق توسعه ملی از طریق این بانکها به کنسرسیوم ریلی محقق خواهد شد که هم اکنون تحقق این موضوع در دستور کار پیگیری است. داعی درخصوص آخرین وضعیت اجرایی راه آهن بیرجند – یونسی گفت: 183 کیلومتر از حد فاصل راه آهن بیرجند- یونسی در خراسان جنوبی است که قطعه 16 به طول 32 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 20 درصدی در مرحله عملیات زیر سازی است و با پیگیریهای انجام شده درسال 99 اعتبار این طرح از 290 میلیارد ریال در قانون بودجه سال 99 به 600 میلیارد ریال در سال 1400 افزایش یافته است.

حسینی – سرپرست مناطق غیر قومی شورای برنامهریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور در