شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

۶۴ فضای آموزشی و فرهنگی در خراسان جنوبی به بهره برداری می‌رسد

کاری -مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در روزهای مهر امسال با همراهی دانش اموزان و خیرین ۶۴ فضای آموزشی، ورزشی و فرهنگی با ۱۴۴ کلاس به بهره برداری می‌رسد.حامد رخسار پور صبح شنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته دولت عنوان کرد: ۹۳ پروژه با ۲۹۳ کلاس درس در استان در دو سال گذشته به بهره برداری رسیده است.وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه‌ها را ۲۵۰ میلیارد تومان می باشد افزود: رشد اعتبارات طی دو سال مردمی نسبت به دو سال دولت گذشته، ۳۲۰ درصد رشد داشته است.

افزایش سرانه آموزشی در خراسان جنوبی
وی با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی به نسبت دانش‌آموز در ابتدای دولت سیزدهم ۶.۴۷ متر مربع بوده است؛ اضافه کرد: در حال حاضر به ۶.۶۸ متر مربع افزایش یافته که نسبت به سرانه میانگین کشوری بالاتر هستیم.مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ۴۲۰ مدرسه با اعتبار ۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تجهیز شده‌اند، اضافه کرد: صندلی، کامپیوتر، لب تاپ، پروژکتور از جمله تجهیزات مورد نظر بوده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۴ پروژه با ۴۲۱ کلاس در دست اجرا داریم، عنوان کرد: این پروژه‌ها در ۷۷ هزار و ۴۸۴ متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر ۴۷۷ میلیارد تومان در دست احداث است.
استاندارد سازی ۴۵۰ مدرسه در استان
رخسار پور یاداور شد: استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ۴۵۰ مدرسه با هزار و ۳۷ کلاس درس از جمله اقدامات دو ساله گذشته بوده است.
وی با اشاره به احداث ۳۲۶ کلاس درس با اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در استان اضافه کرد: با توجه به سرانه فضای آموزشی، بیشترین کمبود کلاس درس را در شهرستان بیرجند داریم که نیازمند توجه خیرین و مجموعه‌های اقتصادی است.
وی با اشاره به افزایش اعتبار برای سرویس مدارس و سرویس های کلاسهای مختلط یاداور شد: در حال حاضر ۲۱ سرویس بهداشتی با ۱۵ میلیارد تومان بهسازی و یا احداث شده است.رخسار پور با اشاره به آسفالت 140 مدرسه با متراژ 203 هزار مترمربع از محل قیر تهاتری عنوان کرد: در تابستان جاری با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان آماده حضور دانش آموزان شده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت