یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

کارت زرد «میرجعفریان» به شهرداران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداران باید توجه داشته باشند که وقتی ابلاغ اعتبار انجام می‌شود، باید به موقع در آن چارچوب برنامه‌ریزی شود و نسبت به انعقاد قرارداد و انجام کار اقدام کنند. میرجعفریان در جلسه «بررسی جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرداری‌های استان» بر جذب به موقع اعتبارات شهرداری‌های استان تاکید کرد و افزود: هدف از جذب اعتبارات، سندسازی نیست بلکه انجام به موقع کار است. معاون استاندار گفت: در موضوع احداث ۲۹ پارک که با عنایت استاندار خراسان جنوبی مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، انتظار داشتیم شهرداری‌ها به موقع نسبت به انجام کار اقدام کنند اما علیرغم تخصیص ۱۰۰ درصدی در دی ماه سال گذشته، هنوز برخی شهرداری‌ها در مرحله عقد قرارداد هستند و انجام کار به کندی صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: برخی به تصور این که سال مالی در تیر ماه تعریف شده است، جذب اعتبارات را به روزهای آخر موکول می‌کنند که رویه خوبی نیست.میرجعفریان گفت: امیدواریم شاهد تکرار این موضوع نباشیم که مانده ‌حساب جذب نشده توسط شهرداری‌ها، عدد کلانی باشد.

۲۶۸ میلیارد تومان برای مشاغل آسیب‌دیده ازکرونا رسید

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۶۸ میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای به شدت آسیب‌دیده ناشی از کرونا در استان خراسان جنوبی اختصاص یافت. غلامرضا اشرفی بیان کرد: این تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و دوره بازپرداخت آن با احتساب دوره تنفس، ۲۴ ماهه خواهد بود.
وی افزود: در این مرحله، کارگاه‌های خسارت دیده از کرونا که کد تامین اجتماعی و کارگر بیمه شده دارند، مشمول دریافت حمایت‌های دولت می‌شوند و امید می‌رود در مرحله بعد، حمایت‌ها شامل کسب و کارهای بیمه نشده هم باشد. به گزارش ایرنا مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس شیوه‌نامه ابلاغی، رقم تسهیلات در سه سطح ۶۰ میلیون ریالی، ۱۲۰ میلیون ریالی و ۱۶۰ میلیون ریالی تعیین شده است.
وی گفت: کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده‌اند، به ازای هر نفر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده‌اند به ازای هر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌کنند.اشرفی بیان کرد: رانندگان مسافری درون ‌شهری و برون ‌شهری هم ۶۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند. وی افزود: پرداخت تسهیلات به رانندگان، یک مرحله‌ای است و متقاضیان مشمول، مستقیم به بانک معرفی می‌شوند اما پرداخت تسهیلات به سایر متقاضیان دو مرحله‌ای است و باید در دستگاه تخصصی مربوط، مورد بررسی قرار گیرد.

۱۱۴ میلیون مترمکعب آب در استان صرفه‌جویی شد

ایرنا – رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بازدهی آبیاری با اجرای سامانه‌های نوین در این استان از ۴۴ درصد به ۴۷ درصد رسیده و تاکنون ۱۱۴ میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی صرفه‌جویی شده است. غلامرضا قوسی در آیین افتتاح پروژه‌های بخش کشاورزی شهرستان خوسف افزود: ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار آبیاری نوین در سال آبی جاری در دست اجرا بوده که در مجموع تاکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی مستعد استان به این شبکه متصل شده است.به گفته وی یکی از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی با توجه به شرایط آبی و خاکی برای توسعه بخش کشاورزی، مدیریت آب و خاک است که در این زمینه از حمایت‌های استاندار قدردانی می‌کنیم.رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه سال گذشته اعتبار سامانه‌های نوین آبیاری در استان ۱۰۰ درصد افزایش یافت گفت: این اعتبارات ۳۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ بود که سال گذشته به ۶۲ میلیارد تومان افزایش یافت. وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ درصد اراضی استان به آبیاری نوین مجهز شده است عنوان کرد: تمامی این جهش از سال ۹۶ و اوج آن در سال ۹۸ اتفاق افتاد که رتبه استان از ۲۸ کشوری در سال ۹۶، اکنون به ۶ رسیده است. قوسی گفت: کشاورزان در سال‌های اخیر استقبال خوبی از سامانه‌های نوین آبیاری داشتند و اهمیت آب برای کشاورزان و بهره‌برداران افزایش یافته است. وی افزود: امسال با اتمام ۱۳ هزار و ۶۵۰ هکتار سامانه آبیاری نوین در استان به نُرم کشوری خواهیم رسید.
مدیر جهاد کشاورزی خوسف هم گفت: گلخانه سبزی و صیفی شهرستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی و ورشکستگی افتتاح شد. سید حسن رضوی افزود: سطح زیرکشت این گلخانه ۲ هزار مترمربع بود که ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع دیگر به آن افزوده شده است.وی گفت: در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره دولتی به این طرح تخصیص یافت و ۲۵۰ میلیون هم آورده سرمایه‌گذار بوده است. مدیر جهاد کشاورزی خوسف تصریح کرد: آب این گلخانه شور است لذا باید درخصوص تامین آب شیرین کن با تسهیلات ویژه همکاری شود تا این گلخانه به عملکرد مطلوب برسد

نعمت مجلس خوب و تجدیدقوه قضاییه

ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: با وجود تمامی توطئه‌ها و فتنه‌ها و همچنین بیماری کرونا، در شرایطی که ما به یک مجلس خوب نیاز داشتیم، خداوند توفیقی عنایت کرد و مجلس خوبی تشکیل شد، که امیدواریم این مجلس بر روی نوع کارهایی که از آن بوی بی‌عدالتی می‌آید تا چه رسد به بی عدالتی، حساس باشد قبل از تشکیل مجلس هم خداوند به ما تجدید قوه قضاییه را عنایت کرد که امروز شاهد هستیم دست به کارهای جالب عدالت‌خواهانه می‌زند. حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار رییس و اعضای کانون بازنشستگان جهاد سازندگی خراسان جنوبی افزود: ایران اسلامی در حالی که در تحریم قرار داشت، با زیرساخت‌هایی که ۴۰ سال قبل برای ایجاد آن تلاش شد، در سطح بین‌الملل خوش درخشیده است. این در شرایطی است که دیگر کشورهای پُرادعا قیافه می‌گرفتند و علیه این کشور تبلیغات سوء ‌کردند. وی گفت: توفیق زیارت شما برای بنده یک آرزو بود که وقتی پیشنهاد شد احساس کردم که خودم نیز برای دیدن شما دلتنگ هستم. نیروهای جهادسازندگی عمر خود را در خدمت به روستاییان و دیگر امور از جمله ایمان، فرهنگ، اقتصاد و نظم اجتماعی مردم و همچنین حضور در جبهه سپری کردند و برای عمر هیچ نرخی بالاتر از این وجود ندارد.امام جمعه بیرجند گفت: عزیزترین سرمایه انسان، عمرش است و خداوند این توفیق را به نیروهای جهادسازندگی داد که در بهترین دوران زندگی خود، بهترین کارها را انجام دادند.

تصور اشتباه کاهش خطر کرونا

ایرنا – رییس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم خیلی این بیماری را ساده گرفته‌اند و با تصور اینکه خطر انتقال آن کاهش یافته است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. مسعود ضیایی افزود: تست‌های مولکولی (PCR) که از حلق و بینی انجام می‌شود، اصلی‌ترین و قطعی‌ترین راه تشخیص ویروس کروناست.

مجمع نمایندگان استان در شهرستان‌ها برگزار می‌شود

مهر- رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی گفت: بنابه درخواست نماینده هر حوزه انتخابیه جهت بررسی موضوعات جلسه مجمع نمایندگان استان در شهرستان آن حوزه انتخابیه برگزار می شود. حسین خسروی در جمع خبرنگاران اشاره به مصوبات این جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان افزود: جلسات مجمع نمایندگان استان هر هفته به جز هفته‌ای که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه هستند در محل دفتر نمایندگان در تهران برگزار خواهد شد. وی با تاکید بر منافع ملی و استانی و رسیدگی بر مشکلات استان اظهار کرد: نباید به خاطر تفاوت دیدگاه‌ها و مسائل حاشیه‌ای از منافع مردم و حل مشکلات دور شویم.

تردد در محورهای استان ۲۴ درصد کاهش یافت

رئیس مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۲۴ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد. به گزارش مهر، هادی بهمنی در جمع اصحاب رسانه بیان کرد: میزان این کاهش در بخش وسایل نقلیه سنگین ۱۰ درصد و در بخش وسایل نقلیه سبک ۲۹ درصد بوده است.

برگشت ۸ میلیارد ریال به جیب شاکیان

صدا و سیما- بیش از ۸ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال به شاکیان در خراسان جنوبی برگشت داده شد. که به گفته تهوری معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان این رقم از آغاز امسال تاکنون از محل گزارش‌های مردمی و شکایات حضوری مردم برای احقاق حقوق شاکیان پرداخت شد.

بیشترین مبتلایان کرونا در سرایان جوانان هستند

مهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان سرایان گفت: بیشترین بیماران مبتلا به کرونا در سرایان جوانان بین سن ۳۰ تا ۳۹ سال بوده اند. حسن بهرامی نژاد در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: ۳۴ درصد مبتلایان، ناقلین بودند که بدون علامت هستند. وی با اشاره به اینکه در پیک دوم بیماری کرونا هستیم اظهارکرد: تا امروز گزارش فوتی بر اثر ابتلا به بیماری در این شهرستان نداشته‌ایم. وی گفت: برگزاری مجالس عروسی همچنان ممنوع است و تنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، می‌توان از رستوران‌ها و تالارها، جهت پذیرایی استفاده کرد.

برش سیصد و هجدهمین فرش اهدایی به عتبات عالیات

صدا و سیما-سیصد و هجدهمین فرش اهدایی کارگاه‌های قالی بافی ویژه‌ی عتبات عالیات در شهرستان طبس برای فروش در سالروز شهادت امام صادق (ع) ، برش داده شد. این فرش به متراژ ۹ مترمربع توسط بانوان در کارگاه قالی بافی شماره‌ی ۵۶ طبس واقع در منطقه فاز ۲ امیرالمؤمنین بافته شده است. که عواید فروش آن برای ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در نجف اشرف هزینه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت