شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

گنجاندن 100 لایه اطلاعاتی در اطلس سرمایه گذاری استان

کاری – مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰۰ لایه اطلاعاتی با همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در اطلس سرمایه گذاری استان گنجانده شده ‌است، گفت: قصد داریم در این اطلس ۱۲۰ لایه اطلاعاتی را مدنظر قرار دهیم و از این پس هم به دنبال به روز رسانی و ارتقای کیفیت کار هستیم. مرتضی ذاکریان روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رونمایی از اطلس سرمایه گذاری استان در هفته‌های اخیر با حضور استاندار عنوان کرد: در حال حاضر این اطلس قابلیت بهره‌برداری را دارد و به عنوان تعاملی‌ترین پروژه استان فعال است. ذاکریان، با اشاره به اهمیت تنظیم استراتژی توسعه استان که باید با توجه به اسناد بالادستی و محدودیت‌های استان تنظیم شود، افزود: این را همه باید بدانیم که خراسان جنوبی محکوم به توسعه است و این کار تنها با تلاش جهادی رقم خواهد خورد.

تامین زمین، لازمه سرمایه‌گذاری
در خراسان جنوبی
ذاکریان با بیان اینکه تامین زمین لازمه سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی است، اضافه کرد: زمینی که بتواند اهداف سرمایه گذاران را در استان پوشش دهد تامین آن برای سرمایه گذاران در اطلس سرمایه گذاری استان پیش‌بینی شده است. وی با اشاره به اینکه اطلس سرمایه گذاری استان منطبق بر موضوعات زیست محیطی است، خاطرنشان کرد: در این اطلس مشخص شده که هر کدام از انواع سرمایه گذاری در چه شرایط زیست محیطی قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه تحلیل شرایط سرمایه گذاری نیز در اطلس سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری گنجانده شده، ادامه داد: به گونه‌ای که سرمایه گذار می‌تواند بهترین اراضی را برای سرمایه گذاری خود انتخاب کند.وی با ذکر این نکته که برای توسعه اقتصادی خراسان جنوبی علاوه بر منابع و امکانات دولتی و سرمایه گذاران داخلی باید از ظرفیت‌های سرمایه گذاری خارجی نیز استفاده کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر در خراسان جنوبی ۳۱ پروژه سرمایه گذاری خارجی مصوب به ارزش هزار و ۲۳۷ میلیون دلار داریم که از این تعداد ۱۴ پروژه به مبلغ ۱۵۷.۶ میلیون دلار جذب شده است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر نیز سه طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۶۰.۹ میلیون دلار در استان در حال ساخت است، اضافه کرد: هفت طرح سرمایه گذایر خارجی به حجم سرمایه گذاری ۴۰۴.۵ میلیون دلار در حال پیگیری است.

12 پروژه سرمایه گذاری خارجی
به ارزش 249 میلیون دلار
ذاکریان با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در زمینه سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد: در دولت سیزدهم نیز ۱۲ پروژه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۲۴۹ میلیون دلار داریم که از این مبلغ ۹.۷ میلیون دلار آن جذب شده است.
وی با بیان اینکه ترین حجم سرمایه گذاری خارجی انجام شده در خراسان جنوبی توسط سرمایه گذاران کشورهای چین، ترکیه، افغانستان، پاکستان و عراق انجام شده است ادامه داد: در سال جاری نیز پنج طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۷۶.۴ میلیون دلار در استان مصوب شده که از این مبلغ ۸.۷ میلیون دلار آن جذب شده‌است.ذاکریان با اشاره به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته استان یادآور شد: در سال گذشته از این محل هزار و ۳۴۷ طرح به مبلغ ۹۵۸ میلیارد تومان پرداخت شده که ۲۹ درصد این تسهیلات از محل تسهیلات شناور در کشور جذب شده است. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی جنوبی با بیان اینکه در سال جاری نیز تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای استان مصوب شده، خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغی تخصیص نیافته که در صورت تخصیص این تسهیلات پرداخت طرح‌های سال گذشته در اولویت قرار خواهد گرفت.

میانگین درآمد خراسان جنوبی
در سال جاری 112 درصد
وی با بیان اینکه در سال جاری میانگین درآمدهای کشور ۷۱ درصد و خراسان جنوبی ۱۱۲ درصد بوده عنوان کرد: باید این افزایش درآمد تابع فعالیت‌های صنعتی، اقتصادی، خدماتی و بازرگانی باشد در حالی که این خراسان جنوبی این چنین شرایط درآمدی نداریم.ذاکریان اظهار کرد: به دلیل همین پیگیری‌ها انجام شده و در بودجه سال آینده میانگین درآمدی کشور ۴۴ درصد و برای خراسان جنوبی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه در سال جاری برای خراسان جنوبی هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده ادامه داد: اینها در اکثر بخش‌ها به جز تعدادی از بخش‌های این پیش‌بینی محقق شده است، وی بیان کرد: در سال جاری از محل فروش املاک مازاد برای استان ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق درآمد در نظر گرفته شده که تاکنون سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است. وی اضافه کرد: قانون گذار بیش از ظرفیت و پتانسیل استان برای ما درآمد در نظر گرفته و بارها به این موضوع اعتراض کردیم.ذاکریان با بیان اینکه اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی در جشنواره شهید رجایی استان رتبه نخست را کسب کرده است، اضافه کرد: همچنین این اداره‌کل در زمینه اقامه نماز نیز جزو دستگاه‌های برتر استان شناخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت