یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

گلایه بیماران دیابتی از نبود انسولین در شهر بیرجند

نسرین کاری- کمبود انسولین از مهمترین چالش های بیماران دیابتی می باشد، مشکلی که انگار قصد حل شدن ندارد و حال بیماران مجبورند نوع انسولین مصرفی خود را تغییر دهند تا به دلیل کمبود نوعی از انسولین دچار عوارض سوء بیماری نشوند. موضوع نبود انسولین در استان قصه امروز و دیروز نیست و براساس یک سرچ ساده اینترنتی متوجه می شویم این قضیه بارها در رسانه ها سوژه خبرنگاران بوده است. امروز هم مستاصل بودن بیماران دیابتی برای دریافت مقدار کافی انسولین برای برخی مشکل ساز شده است. کمبودی که هنوز هم برطرف نشده و بیماران ناگزیرند درد و رنج پیدا کردن را مضاعف بر درد بیماری خود تحمل کنند. پای درددلشان که می‌نشینی از ساعت‌ها گشتن و نیافتن می‌گویند و جواب داروخانه‌ داران که می‌گویند کمیاب است. به پزشکت بگو نوع انسولین را عوض کند.
برای دریافت انسولین هفته اینده مراجعه کنید!
یکی از همشهریان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار آوا گغت: چند روز است که انسولین نوومیکس در شهر بیرجند پیدا نمی شود و به هر داروخانه ای که مراجعه کرده ام با جواب منفی روبرو شده ام. وی با بیان اینکه حتی به غذا و دارو مراجعه کرده ام و من را حواله به هفته آینده می دهند، اضافه کرد: برای یک بیمار دیابتی که هر روز باید دو دوز انسولین تزریق کند وعده هفته آینده فقط پاک کردن صورت مساله است. وی گلایه کرد: مسئولان به فکر مردم نیستند و فقط شعار می دهند چرا کاری برای ما انجام نمی شود؟1

نوومیکس با کاهش تولید جهانی روبرو شده است
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار آوا گفت:انسولین برند نوومیکس در حال حاضر به دلیل کاهش تولید جهانی در بازار با کمبود مواجه شده است.
دکتر زهرا کیانی با بیان اینکه این دارو به طور متوسط در دو داروخانه شبانه روزی بیرجند و هلال احمر توزیع می شود، اضافه کرد: به جد پیگیر افزایش سهمیه برای استان هستیم.

مدل دیگر از انسولین را با مشورت پزشک جایگزین کنید
وی عنوان کرد: همشهریان نیازمند به این نوع انسولین می توانند با مشورت پزشک خود انسولین از نوع دیگر را فعلا جایگزین کنند تا مشکل مرتفع شود.
وی تاکید کرد: اگر در مجموع انسولین نوومیکس در استان یا کشور وجود نداشته باشد می‌توان از انواع دیگر یا از نوع ایرانی آن استفاده کرد لذا آنقدر موضوع حیاتی نیست که بیماران فقط به دنبال همین نوع دارو باشند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین چنانچه به شهرستانها دسترسی دارند در برخی شهرستانها از جمله شهرستان سربیشه این مدل انسولین یافت می شود که می توانند از این داروخانه ها فراهم کنند.
کیانی خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون در زمینه تأمین داروی مورد نیاز بیماران در خراسان‌جنوبی با مسئله جدی رو به رو نشده‌ایم و همه تلاش خود را برای رفع نیاز دارویی بیماران استان داشته‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فوتبال حرفه‌ای خراسان جنوبی باگذشت 20 سال از زمان تشکیل استان، هنوز جایگاه خود را

بیشتر

مهدی آبادی – خراسان جنوبی با وجود تابش ۳۰۰ روزه خورشید و قرار گرفتن در

بیشتر

ضمن تبریک هفته دولت، از قدیم یادم می آمد که استان ما همیشه در جذب

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت