یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی ارائه شد

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان، (پنجشنبه)، گزارش خود درباره ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد. گزارشگر ویژه سازمان ملل در این خصوص گفت: «برخی کشورها و قدرت‌های غیردولتی از پهپادها در سراسر جهان استفاده می‌کنند در حالی که هیچ معیاری برای چگونگی استقرار آنها وجود ندارد». وی با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: «یک مقام دولتی بلندپایه ایرانی هدف گرفته شد؛ مقام کشوری که از حاکمیت برخوردار است. عملیات ترور سلیمانی در درگیری‌های مسلحانه سابقه نداشته است». کالامارد ادامه داد: «استقرار پهپادها [در نقاط مختلف جهان] امری بسیار خطرناک برای امنیت بین‌الملل است. در ارتباط با عملیات‌هایی که توسط پهپادها انجام می‌شود نقص‌ وجود دارد». آگنس کالامارد سه‌شنبه هفته قبل به وقت تهران جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را غیرقانونی خوانده بود.

جمع آوری امضا در مجلس برای طرح «عدم کفایت» روحانی

حجت السلام جواد نیک بین نماینده مجلس از جمع آوری امضاء برای ارائه “طرح عدم کفایت رئیس جمهور” خبر داد. می خواهیم روحانی را مانند بنی صدر عزل کنیم / تا الان ۱۵ امضاء برای ارائه طرح عدم کفایت رئیس جمهور جمع شده است.

قرارداد ایران و چین به تأیید نمایندگان مجلس می رسد

سخنگوی وزارت خارجه گفت:علی‌رغم دروغ پردازی‌های اخیر در فضای مجازی، قرداد با چین بسیار افتخارآمیز است.این قرارداد تقریباً از سوی ما نهایی شده است ولی باید به چین رود و پس از آن نمایندگان مردم‌ در مجلس باید آن را تایید کنند.

رشد ۱۰۰ درصدی انتصاب مدیران زن در وزارت کشور

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به بخشنامه صادر شده از سوی جهانگیری مبنی بر اختصاص یافتن ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان در سراسر کشور گفت: وزارت کشور رشد ۱۰۰ درصدی در حوزه انتصاب مدیران زن داشته است.

ایران موبایل وزیر جنگ اسرائیل را هک کرد

یک روزنامه صهیونیستی با ادعای این که تلفن همراه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هک شده و ایران به این اطلاعات دست پیدا کرده است، به جوانب این موضوع در میان جریان‌های مختلف رژیم صهیونیستی و چالش‌های ایجاد شده در اثر آن پرداخت.

چین تنها کشوری است که رسما
از ما نفت می‌خرد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه گفت:ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم و نفت خود را به کشورهای مختلف می‌فروشیم. اما چین تنها کشوری است که رسما از ما نفت می‌خرد. رابطه چین و ایران رابطه بسیار برجسته‌ای است.آمریکایی‌ که ایران را تحت شدیدترین تحریم ها قرار داده، الان در خصوص سند جامع ۲۵ ساله همکاری ایران و چین دلسوز ایران شده است.

ششمین نماینده خوزستان هم به کرونا مبتلا شد

نماینده مردم شوشتر و گتوند، به عنوان ششمین نماینده‌ در استان خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شد. سهراب گیلانی در روزهای گذشته و پس از نطق خود در صحن علنی مجلس، به بیمارستان بقیه‌ا… تهران منتقل و بستری می‌شود. پیش از گیلانی نیز، ناصری‌نژاد نماینده شادگان، آقاجاری نماینده ماهشهر، محمدنژاد نماینده خرمشهر، ورناصری نماینده مسجدسلیمان و مظلومی نماینده بهبهان به کرونا مبتلا شده بودند.

شلیک‌های «آرش» دقیق‌تر شد

با تست اخیر راکت‌های هدایت پذیر ۱۲۲ میلیمتری آرش توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه، دقت اصابت این راکت ها به ۷ متر رسیده است. سردار علی کوهستانی مسئول سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی سپاه از هدایت پذیر شدن راکت های 122 میلیمتری آرش خبر داد.

امام جمعه اصفهان: دوچرخه سواری زنان را ترویج نکنید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تاکید کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که مربوط به برخی نهادهاست، مباحثی چون دوچرخه سواری زنان را ترویج نکنند زیرا علمای دین تاکید دارند که دوچرخه سواری بانوان در اماکن عمومی جایز نیست. به طور قطع رسانه‌هایی که چنین اقداماتی می‌کنند بدانند این اقدام نوعی بی‌دینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت