یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

کلاسهای حضوری در استان به صورت زوج و فرد است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در مدارسی که قرار است کلاس حضوری تشکیل شود ولی تعداد دانشآموزان از حد نصاب بیشتر است، کلاسها به صورت یک روز در میان تشکیل میشود. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی روز یکشنبه با اشاره به اجرای طرح زوج و فرد در مدارس گفت: دانشآموزان در این گونه مدارس به 2 بخش تقسیم میشوند. وی اظهار کرد: سه اصل حفظ سلامت دانشآموزان، تداوم آموزش و عدم جایگزینی آموزش حضوری مهمترین اصول آموزش و پرورش استان برای آغاز سال تحصیلی است. وی افزود: اصل بر حفظ سلامت دانشآموزان است و سعی آموزش و پرورش این است که سلامت آنان به خطر نیفتد.دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نبود وقفه در تعلیم و تربیت دانشآموزان را اصل و هدف مهم دیگر آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: از آنجا که ارتباط دانشآموزان و معلم و حتی بازیهای درون مدارس کارکرد تربیتی دارد، در حال حاضر گزینهای که بتواند چیزی جایگزین آموزش حضوری باشد، وجود ندارد.وی بر ارائه برنامه آموزشی برای یکایک دانشآموزان استان تاکید کرد و افزود: سال تحصیلی گذشته دوسوم تدریس انجام شده بود که با شیوع کرونا مواجه شدیم؛ از این روز امروز رعایت این اصل مهم که همه دانشآموزان باید از آموزش استفاده کنند؛ لازم و ضروری است و تنها راه تحقق آن برنامهریزی مدون جامع و دقیق است تا تمامی دانشآموزان حتی کسانی که به دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند؛ به خدمات آموزشی، پرورشی و تربیتی دسترسی داشته باشند. واقعی بیان کرد: در مدارس کم جمعیت، کلاسها میتواند در فضای باز و در حیاط مدرسه تشکیل شود؛ از این رو بخشی از این برنامهها به شهرستانها و مدیران مدارس در شهرستانها و مناطق دارای وضعیت زرد، تفویض اختیار شده که مدارس متناسب با وضعیت خود درباره تشکیل کلاسها تصمیم بگیرند. این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی؛ با بیان این که معلمان استان در جهادی آموزشی بعد از تعطیلی مدارس به دلیل کرونا مانع از تعطیلی آموزش شدند؛ بیان کرد: این موضوع باعث تعامل بهتری میان معلمان،دانشآموزان و اولیای آن ها شد.

نهایی شدن مطالعات 5مجتمع گلخانهای در خراسان جنوبی
مطالعات 5 مجتمع گلخانهای در خراسان جنوبی به اتمام رسید. به گزارش صداوسیما، مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان گفت: در این خصوص برای 550هکتار نیز مشاور مشخص شده و عملیات نقشه برداری در حال انجام است و در عمده شهرستانها تا پایان پاییز مطالعات نهایی خواهد شد.مهدی سورگی افزود: همچنین مجوز حفاری چهار مجتمع اخذ شده و مابقی مجتمعها نیز مجوز تامین آب را دریافت کردهاند. وی با اشاره به اجرای طرح نهضت گلخانهای در استان، گفت: تاکنون برای یک هزار و 51هکتار از اراضی در شهرکهای گلخانه، بارگاه بهداشتی زرشک، شهرک دامداری و شیلات مجوزهای کمیسیون ماده 2 واگذاری اراضی اخذ شده است. سورگی با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایهگذار برای شهرکهای گلخانهای در شهرستانهای نهبندان، زیرکوه، سربیشه و سرایان منتشر شده است افزود: تا کنون 114نفر در این فراخوان ثبت نام کردهاند که از این تعداد 25نفر نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کردهاند و تشریفات واگذاری اراضی پیگیری و ابلاغ آنان صادر شده است.وی با بیان اینکه میزان تعهد استان در قالب تفاهمنامه بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرکهای کشاورزی کشور در زمینه احداث مجتمعهای دامپروری 100هکتار است گفت:در حال حاضر مطالعات 117هکتار در اختیار مشاور قرار گرفته است. سورگی با اشاره به اینکه در زمینه بارگاههای بهداشتی زرشک نیز از 157هکتار شناسایی و مطالعه 30هکتار قطعی شده و باقی اراضی در حال پیگیری برای تعیین مشاور است گفت: در زمینه شیلات برای مجموع 55هکتار مجوز کمیسیون ماده 2 گرفته شده و مشاور انجام مطالعات آن تعیین شده است.وی افزود: با راهاندازی نهضت گلخانهای در استان برای 11هزار و 700نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد. پس از انعقاد طرح واگذاری هزار هکتار شهرک کشاورزی براساس تفاهم نامه مهر سال98 استانداری با شرکت شهرکهای کشاورزی در استان 63نقطه از اراضی مستعد برای اجرای این طرح شناسایی شده است.

دپارتمان ملی و تخصصی معادن در نهبندان راه اندازی میشود
گروه خبر- رییس سازمان آموزش فنی و حرفهای گفت: دپارتمان ملی و تخصصی معادن با همه خوشههای ذیل آن در شهرستان نهبندان خراسان جنوبی ایجاد میشود. علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست هماندیشی در شهرستان نهبندان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مرحله نخست 500 میلیون تومان اعتبار به این پروژه اختصاص میدهد. وی گفت: با تامین منابع این دپارتمان، مرکزی در قامت ملی راهاندازی خواهد شد تا بتوانید تجربیات موفق خود را در اختیار سایر استانهای کشور قرار دهد. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: شهرستان نهبندان جزو 31 شهر پایلوت ملی است که سهم مهارت باید در این طرح برجسته دیده شود که در آن تردیدی نیست. وی افزود: از آنجا که شهرستان نهبندان دارای شرکتهای معدنی، استخراج و برداشت زیادی است که مشمول مالیات میشوند باید از محل مالیات این معادن مراکز قوی جوار کارگاهی را طرحی کنید که هرچه هزینه شود، گواهی میکنیم از محل مالیات برای آموزش که قانونی هم هست، کسر شود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه توسعه نهبندان، با چاشنی آموزش و مهارت محقق میشود گفت: نیاز است دپارتمان ملی معدنی در نهنبدان در جهت آموزش، تدوین استاندارها و پایلوتی برای مسائل معدنی کشور راهاندازی شود. مصطفی نخعی افزود: امروز اشتغال و بیکاری فرزندان یکی از دغدغههای جدی خانوادهها است که باید به آن پرداخته شود. وی بیان کرد: متاسفانه دانشگاهها خیلی در حل معضل اشتغال کمک کننده نبودهاند و دانشگاه رسالت خود را صرفا آموزش و دانشگاههای تراز اول هم آموزش و پژوهش را رسالت خود تعریف کردهاند در حالی که دانشگاههای پیشرو در دنیا دانشگاههای کارآفرین هستند.فرماندار نهبندان هم گفت: این شهرستان 20 درصد ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است که با عنایت رییس سازمان فنی و حرفهای، راه اندازی دپارتمان معدنی در راستای ماندگاری جمعیت در شهرستان مرزی نهبندان موثر خواهد بود. مجید بیکی افزود: نهبندان جز 31 شهرستانی است که در کشور پایلوت موضوع کمتر توسعه یافتگی انتخاب شده است و باید همه دستگاهها و وزارتخانهها برنامهای منسجم داشته باشند تا توسعه پایدار این مناطق محقق شود.

با همافزایی دستگاههای اجرایی و مردم ، مراسمات عزاداری باشکوه و در سلامت کامل برگزار شود

گروه خبر- استاندار ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزای سیدالشهدا (علیه السلام) اظهار کرد: آغاز هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر، رجایی و باهنر را گرامی داشته و به عنوان نماینده دولت، از کارکنان و همه تلاشگران خانواده دولت در استان که در این شرایط سخت، دلسوزانه و شبانه روز تلاش می کنند، صمیمانه سپاسگزارم. معتمدیان همچنین با گرامیداشت روز پزشک افزود: از همه پزشکانی که در این روزهای سخت و طی هفت ماه گذشته با ایثار و از خودگذشتگی به وظیفه انسانی خویش عمل نمودند، تقدیر نموده و به آنان خدا قوت می گویم.
معتمدیان برگزاری کنکور در استان را موفقیت آمیز برشمرد و افزود: طی ماههای اخیر برگزاری کنکور به دغدغه ای جدی برای خانواده ها تبدیل شده بود و از طرفی مطالبات گروه های سیاسی و فشارهای رسانهای، شرایط را برای تصمیم گیری سخت کرده بود، اما در نهایت دولت به این جمعبندی رسید که تعویق کنکور، آثار روانی زیان باری دارد و با توجه به نزدیک بودن پاییز و احتمال تشدید کرونا، داوطلبان با مشکلات متعددی مواجه میشوند. استاندار یادآور شد: از ظرفیت مساجد، مصلی، ورزشگاهها و… به خوبی استفاده شد و دغدغه تجمع خانواده ها نیز با حمایت عزیزان بسیجی در قالب طرح تکریم خانوادههای داوطلبان، مدیریت شد تا از این آزمون به خوبی عبور کنیم.استاندار با ابراز نگرانی از سفرهای غیر ضروری در تعطیلات پیش رو تاکید کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی نیز اقدامات لازم را در راستای کاهش سفرهای غیر ضروری پیش بینی نماید.محمد صادق معتمدیان تصریح کرد: در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان قرار داریم و باید با همافزایی و همراهی همه دستگاههای اجرایی و مردم ، مراسمات را باشکوه و در سلامت کامل برگزار کنیم و به دشمنان اجازه ندهیم، دین را در مقابل علم قرار داده و از این شرایط بهره برداری کنند. وی افزود: مردم مومن، قانون پذیری بیشتری داشته و اهل رعایت نظم و انضباط هستند، لیکن باید با اطلاع رسانی دقیق از طریق رسانه ها، صدا و سیما و همچنین نشست های توجیهی و اقناعی، دغدغه ها را برای مردم تبیین کرده تا این شرایط را که برای اولین بار در آن قرار گرفته ایم، با سلامت و موفقیت پشت سر بگذاریم. وی گفت: نظارت بر برپایی مراسمات عزاداری در روستاها مهم تر است، زیرا استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روستا با جدیت کمتری دنبال میشود و در این خصوص علاوه بر اطلاع رسانی دقیق، نیازمند ابلاغ بخشنامه به دهیاران و بخشداران هستیم تا مراسمات در چارچوب های تعیین شده برگزار شود که این مهم، مستلزم نظارت و پی گیری فرمانداران و بخشداران با همکاری دهیاران و شوراها ست. در پایان جلسه، به مناسبت روز پزشک، تعدادی از پزشکان به نمایندگی از جامعه پزشکی استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

گلایه از سلیقه ای عمل کردن دولت ها

نماینده ولی فقیه در استان گفت: متأسفانه هر دولتی که بر سر کار آمد به جای اجرا کردن اسلام و انقلاب، سلیقه خود را پیاده کرده است. به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در جمع هیئت امناء طرح وقف در گردش کتاب خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز شرایط استفاده از امکانات موجود برای رسیدن به راه نجات نیازمند طرح است، افزود: جهان نیازمند تغییر از این وضع وحشی گری و تبدیل به مدینه فاضله است. وی خطاب به اعضای حاضر در جلسه بیان کرد: توسعه تبلیغ فرهنگ به عنوان بخشی از رسالت هیئت امناء طرح وقف برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند اقدامات و لوازم زیادی است.

عرضه ماسک سه لایه بهداشتی زیر قیمت مصوب

صداوسیما -همزمان با سراسر کشور در استان ماسک سه لایه بهداشتی زیر قیمت مصوب در خراسان جنبوی عرضه می شود.مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام دراستان گفت:در این طرح محدودیت توزیع ماسک وجود ندارد و با هر کدملی 50 عدد ماسک به قیمت 62 هزار و 500 تومان تحویل افراد می شود. وی گفت:مردم می توانند با مراجعه به سایت hastinja.com خرید و پرداخت هزینه ماسک را انجام دهند و در مهلت تعیین شده در سایت ماسک خریداری شده خود را از فروشگاه کتاب به نشر (وابسته به استان قدس رضوی) واقع در شهدای یک و سه بیرجند با ارائه کارت ملی دریافت کنند.

غربالگری شنوایی، بینایی و مشاوره ژنتیک رایگان در خراسان جنوبی

صدا و سیما – مدیرکل بهزیستی استان گفت: غربالگری شنوایی نوزادان روز دوشنبه 3شهریور، خدمات غربالگری بینایی در تمام ایام هفتهی دولت و خدمات مشاوره ژنتیک دوشنبه 3شهریور به متقاضیان و مراجعان ارائه میشود. علی عرب نژاد افزود: مردم برای کسب اطلاعات بیشتربا ادارات بهزیستی شهرستانها تماس گرفته و یا به آدرسwww.behzisti-kj.ir/index.php مراجعه کنند.

اصلاحیه یک خبر

در شماره گذشته روزنامه مطلبی با عنوان سال 1400 سوت قطار در خراسان جنوبی شنیده می شود منتشر گردیده بود که پس از بررسی دقیق خبر مشخص گردید که موضوع اشاره شده توسط وزیر راه ، بهره برداری از فاز اول راه آهن شرق کشور بوده که از چابهار تا مشهد ادامه دارد و قسمت اول آن از سمت چابهار تا تاریخ فوق الذکر به بهره برداری می رسد که ضمن پورش اصلاح می گردد.

پاسخگویی به مردم مصداق امر به معروف در دستگاه های اجرایی است

مهر- دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات فقط در حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه پاسخگویی به مردم از دیگر مصادیق این فریضه است. سردار علی قاسمی گفت: امربه معروف دو فریضهای هستند که همه امور اسلام و مسلمین به آنها بستگی دارد، اما بعضاً فراموش شدهاند. وی با اشاره به اینکه بخشی از فریضه امر به معروف موضوع مطالبه گری است که در حال انجام است، گفت: مردم باید در رسانههای مختلف و تریبونهایی که دارند، به مردم عملکرد خود و دستگاهشان را توضیح دهند که تاکنون چه کردند و چه برنامهای برای آینده دارند.

هیئتهای عزاداری ملزم به رعایت قوانین برگزاری مراسمات هستند

تسنیم-رئیس شورای هیئتهای مذهبی استان با بیان اینکه در دو شب گذشته دو هیئت در بیرجند به لحاظ عدم رعایت زمان عزاداری تذکر گرفتند گفت: هیئتهای عزاداری باید در فضای بسته یک ساعت و فضای باز فقط دو ساعت عزاداری کنند. غلامرضا عباسیمقدم افزود: از هیئتهای مذهبی درخواست شده برای برگزاری مراسم عزاداری در سامانه بیرق ثبت نام کنند.

75 روستای خراسان جنوبی از مزایای طرحهای منابع طبیعی برخوردار شدند

ایرنا – علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: همزمان با هفته دولت 28 پروژه با اعتبار بیش از 266 میلیارد و 591 میلیون ریال در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به بهرهبرداری میرسد و 75 روستا از مزایای این طرحها برخوردار میشوند.

افتتاح بیش از 99 میلیارد تومان طرح عمرانی در قاینات

فرماندار قاینات گفت: 120 پروژه با اعتبار 99 میلیارد و 800 میلیون تومان همزمان با هفته دولت امسال در این شهرستان افتتاح میشود.محمد کریمی روز یکشنبه در آیین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای قاین که در نخستین روز هفته دولت انجام شد افزود: عملیات اجرایی 36 پروژه نیز با پیشبینی اعتبار 79 میلیارد و 300 میلیون تومان در هفته دولت آغاز میشود. وی گفت: از مجموع پروژههای قابل افتتاح 29 پروژه در حوزه خدمات شهری و 91 پروژه روستایی است که با بهرهبرداری از آنها 372 شغل پایدار ایجاد و 80 خانوار از خدمات آن بهرهمند خواهند شد.

افتتاح 66 پروژه عمرانی و خدماتی در فردوس

ایرنا – فرماندار فردوس گفت: همزمان با هفته دولت امسال 66 پروژه با اعتبار 665 میلیارد و 956 میلیون ریال در شهرستان افتتاح میشود که 33 پروژه مربوط به مناطق شهری است.حمید حلاج مقدم افزود: در مجموع 72 پروژه با اعتبار یک هزار و 320 میلیارد و 56 میلیون ریال در شهرستان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز میشود. وی تعداد پروژههای قابل افتتاح در مناطق روستایی شهرستان را 33 مورد ذکر کرد و گفت: از مجموع اعتبار هزینه شده 182 میلیارد و 40 میلیون ریال ملی، 11 میلیارد و 780 میلیون ریال استانی، 314 میلیارد و 371 میلیون ریال داخلی و مابقی از محل دو درصد سهمیه نفت استان، سرمایهگذاری بخش خصوصی و سایر تامین شده است.

گازرسانی 15 روستا و 4 واحدصنعتی در نهبندان

فرماندار نهبندان گفت: همزمان با هفته دولت امسال پروژه گازرسانی به 15 روستا و چهار واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان به بهرهبرداری میرسد. مجید بیکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای پروژه گازرسانی به 15 روستا، 189 میلیارد و 300 میلیون ریال و گازرسانی به چهار واحد تولیدی و صنعتی 18 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است. وی بیان کرد: با بهرهبرداری از طرح گازرسانی به روستاهای شهرستان 589 خانوار در قالب یک هزار و 839 نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

2484 نفر، تعداد همه بیماران با تست مثبت کرونا در خراسان جنوبی

صدا و سیما -رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تا کنون در خراسان جنوبی، 12 هزار و 834 آزمایش از بیماران مشکوک انجام شده است، گفت: تست کرونای 2 هزار و 484 نفر از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی مثبت بوده است.دکتر دهقانی با بیان اینکه هم اکنون133 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند افزود: از این تعداد 38 نفرمبتلا قطعی بیماری کرونا و 10 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

صنایع و کشاورزان خوش مصرف از شرکت برق پاداش میگیرند

ایسنا – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گفت: صنایعی که تعطیلات تابستانی یا تعمیرات فصلی خود را در بازه 15 خرداد تا 15 شهریور برنامه ریزی کنند و میزان کاهش بار آنها به صورت 24 ساعته باشد، معادل کل انرژی صرفه جویی شده پاداش همکاری میگیرند. دادگر گفت: صنایعی نیز که با امضای تفاهم نامه، آمادگی خود را برای کاهش بار بر طبق زمان بندی شرکت برق اعلام و در طرح ذخیره عملیاتی صنایع شرکت میکنند، از پاداش آمادگی بر اساس مدت زمان مدیریت بار استفاده خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت