یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

واکنش رهبرانقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان

واکنش رهبرانقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به واکنش رهبر انقلاب درباره تعیین حد و مرز کمک‌ها برای حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا گفت: من از رهبر انقلاب درباره حد و حدود کمک‌های بنیاد سوال کردم و ایشان به من فرمودند هیچ حدی برای کمک کردن وجود ندارد و هر قدر که توان دارید، برای امداد رسانی به اقشار ضعیف کمک کنید. فتاح گفت: بر همین اساس ما اعلام می‌کنیم که هیچ حد و مرزی برای کمک‌هایمان به اقشار ضعیف و آسیب دیده وجود ندارد و هر قدر که وسع مان باشد، با اطلاع دولت کمک خواهیم کرد.

سروری: در دولت آقای روحانی شرط بقای وزیر ، شایستگی نیست

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، با بیان اینکه برکناری وزیر صمت اقدامی عجولانه بود، اظهار کرد: آقای رئیس‌جمهور در دولت قبل خود تعهد داده بود که در عزل و نصب‌ها، شتاب‌زده عمل نکند و بیان می‌داشت که انتصاب‌ها باید بر اساس روش علمی و شایستگی افراد صورت گیرد.وی ادامه داد: متأسفانه نظاره‌گر بودیم که وزیر سابق صمت هم بر اساس شاخصه‌های مدنظر دولت انتخاب نشد و نوع برکناری این وزیر هم اصولی نبود. بحران در این عزل، آنجا است که وزیر مربوطه به‌طور رسمی اعلام می‌کند که عدم نفوذ وی در تصمیمات داخل مجلس و نگذاشتن تأثیر به نظر نمایندگان مجلس، عامل برکناری او است. سروری با اشاره به اینکه شرط بقای وزیر، مداخله در یک قوه دیگر است، گفت: این امر مداخله یک قوه در قوه دیگر تلقی می‌شود و طبق قانون اساسی، قوای جمهوری اسلامی مستقل هستند؛ هرکدام از این قوا باید بر اساس ظرفیت‌های خود حرکت کنند و نقش تعامل نباید به وابستگی و وادادگی تبدیل شود.

مردم هنوز به اصلاحات اعتقاد دارند، اما نه با روحانی

ناصر قوامی، فعال اصلاح طلب گفت : هنوز هم خیلی‌ها به اصلاحات و اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند، اما فقط در صورت کاندیدا شدن چهره‌ای چون آقای خاتمی انگیزه رأی دادن پیدا می‌‌کنند، چون دیگر نمی‌خواهند چهره‌ای چون حسن روحانی با رأی‌هایشان به توفیق برسد. وی با بیان اینکه مردم هنوز هم حاضرند کار را به اصلاح‌طلبان واقعی بسپارند، افزود: مشکل این است که حاکمیت علاقه‌ای به میدان دادن به اصلاح‌طلبان ندارد. قوامی اظهار کرد :
بنده از همان پایان مجلس ششم اعتقاد داشتم جریان اصلاحات نباید در هر شرایطی برای ورود به حکومت تلاش کند؛ در واقع اصلاح‌طلبان نباید برای حضور در حکومت دست‌وپا بزنند. اصلاح‌طلبان باید این را در نظر داشته باشند که مشکلات مردم با «اصلاح در ساختار» حل می‌شود، در غیر این صورت حضور در قوا و نهادهای مختلف عملاً فایده‌ای نخواهد داشت و اگر اصلاح‌طلبان حتی در مجلس و دولت هم حاضر باشند، نمی‌توانند کاری انجام بدهند.

عربستان: دیگر نمی‌توان روی آمریکا حساب کرد؛ پرتاب ماهواره ایران، یک زنگ خطر بود

العرب، رسانه نزدیک به عربستان سعودی نوشت: اغلب تحلیلگران اتفاق نظر دارند که خروج سامانه های پاتریوت ایالات متحده از عربستان، فرصتی برای مسئولان سعودی است تا زمام امور را در مورد برقراری توازن نظامی و هسته ای با ایران، به دست گرفته و به شرکای نظامی خود تنوع بخشند. سعودی ها معتقدند که تکیه بر حمایت آمریکایی یک مساله موقتی است و باید بر امکانات خود برای حمایت از امنیت ملی شان متکی باشند. از این رو، ریاض تلاش می کند سوار بر مرکب پیشرفت هسته ای شود تا در این زمینه و همچنین، در زمینه توانایی های فضایی و موشک های بالستیک، با ایران رقابت کند. جیمز دورسی، تحلیلگر سیاسی مسائل خاورمیانه، بر این عقیده است که به احتمال زیاد، عربستان خروج سامانه های پاتریوت و کاهش تعداد سربازان آمریکایی را دلیل دیگری برای این مهم می داند که نمی تواند برای دفاع از خود، کاملا به آمریکا تکیه کند. همزمانی اشاره آمریکا به خروج پاتریوت از عربستان و کاهش حمایت آن از این کشور، با پرتاب ماهواره نظامی ایران، نشانه های واضحی هستند تا عربستان بفهمد امنیت آن، در گرو تغییر مزاج برخی مسئولان آمریکایی است، نه در گرو تفاهم ها و توافق های طولانی مدت.

ادعای العرب: توافق روسیه با آمریکا و اسرائیل علیه ایران

العرب نوشت: در سایه گفتگوهایی که در مورد توافق بین روسیه و آمریکا برای حل بحران سوریه می شود، به نظر می رسد این بحران وارد مرحله تازه ای شده است. در این مطلب آمده: دیده بان حقوق بشر سوریه از یک ائتلاف سه جانبه بین ایالات متحده، روسیه و اسرائیل، خبر داده است که سعی دارد به شکل غیر مستقیم، به حضور ایران در شرق سوریه پایان داده و در ادامه، مسیر تهران- بیروت را ببندد. روسیه که پیش از این، در سنگر کنار ایران در سوریه فعالیت داشت و از نظام اسد حمایت می کرد، اخیرا تغییراتی در سیاست های خود اعمال کرده و سعی دارد بر تمام مناطق سوریه مسلط شود. از این رو، حضور ایران در این کشور عربی را بار سنگینی برای خود می داند. تحلیلگران بر این عقیده اند که دلیل بروز اختلاف بین مسکو و اسد، تمایل رئیس جمهور سوریه برای باقی ماندن نیروهای ایران در این کشور است. آنها تصریح می کنند :گرایش روسیه به سمت توافق با دو طرف آمریکایی و اسرائیلی، نشان می دهد روس ها همواره موافق حملات اسرائیل به پایگاه های ایران در سوریه بوده اند و شواهد حاکی است در صورتی که روسیه نتواند ایران را در مورد خروج از شرق سوریه قانع کند، به راه حل نظامی و عملیات زمینی متوسل می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت