یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

نامه مجلس و قوه قضائیه به رهبری در مخالفت با تصمیم فروش اوراق سلف نفتی

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب ضمن اعلام مخالفت خود با تصمیم دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس عنوان کردند که این تصمیم مغایر با تصمیمی است که در جلسه شورای سران سه قوه برای این منظور اتخاذ شده است.وی افزود:در جلسه شورای سران قوا تصمیم بر این شده تا نفت به صورت واقعی در بورس خرید و فروش شود و نه این که اوراق به فروش رسد و دولت بعدی مقروض شود.نماینده مردم نجف آباد در مجلس اظهار داشت:نمایندگان با این تصمیم دولت مخالفند و معتقدند که این تصمیم (فروش اوراق سلف نفتی در بورس)کشور را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند. 

تکذیب افزایش نرخ سود سپرده بانکی به 22 درصد

ندری، کارشناس پولی و بانکی تاکید می‌کند که نرخ 22 درصد اعلام شده نرخ سود سپرده نیست و فقط رقمی است که بانک مرکزی برای سقف نرخ بهره بانکی تعیین کرده. باید توجه داشت که این دو باهم فرق دارند. نرخ سود سپرده را خود بانک‌ها اعلام خواهند کرد. پس از افزایش نرخ بهره بین‌بانکی توسط شورای پول و اعتبار برخی سقف بهره بانکی اعلام شده، که 22 درصد است، را به اشتباه نرخ سود سپرده می‌خوانند. بنابراین تفسیر می‌کنند که یکی از علل ریزش بورس در روزهای اخیر افزایش نرخ سود سپرده بوده است.

عرضههای دولتی در بورس ادامه دارد

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم دولت در اجرای سیاست تقویت بورس گفت : عرضه‌های متنوع، سودآور و مطمئن از دارایی‌های دولتی و عمومی در بورس طبق برنامه ریزی‌های انجام گرفته با نظم و استمرار تداوم خواهد یافت و نباید در این موضوع هیچ کندی و تعللی صورت بگیرد. روحانی افزود : کارشناسان بازار سرمایه نوسانات تصحیح کننده در بورس را امری عادی و طبیعی می‌دانند، اما در عین حال باید از ناهماهنگی در اظهار نظر‌ها و اقدامات اجتناب شود.

پذیرهنویسی اوراق سلف نفت عقب افتاد!

شرکت بورس انرژی اعلام کرد « به اطلاع می‌رساند با عنایت به تغییر برنامه زمانبندی عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی در نمادهای معاملاتی پذیره‌نویسی به تاریخ دیگری موکول شده است.

کرونا باعث بیکاری 6 میلیون ایرانی شد

رئیس مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: بر اساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، در دوره همه‌گیری کرونا در بهترین حالت 2.9 میلیون نفر و در بدترین حالت 6.4 میلیون نفر از کل شاغلان کشور کاسته می‌شود.

دوره آموزش سربازی تا چه زمانی یک ماهه خواهد بود؟

رئیس اداره سرمایه انسانی ستادکل نیروهای مسلح اعلام کرد که مدت دوره آموزشی سربازی برای مشمولان اعزامی مهرماه نیز یک ماه خواهد بود. رحیمی پور افزود : برای پس از این دوره هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وزارت راه: آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن از هفته آینده

مقام مسئول وزارت راه از آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران طی هفته آینده خبر داد و گفت: 15 بانک در پرداخت تسهیلات همکاری می کنند. وی تصریح کرد: هم اکنون اسامی واجدان شرایط دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها اعلام شده است.

جزئیات پرداخت وام با  سهام عدالت

امکان پرداخت تسهیلات با وثیقه سهام عدالت برای دارندگان این سهام در بانک ملی، فراهم شد. مدیرعامل شرکت پرداخت سداد وابسته به بانک ملی گفت : افراد می‌توانند به میزان نصف ارزش روز سهام عدالت از تسهیلات استفاده کنند و اگر در مدت یک ماه این تسهیلات تسویه شود کارمزدی ندارد.

پاسخ رهبر انقلاب به یک سوال درباره رانت اطلاعاتی در بورس

مقام معظم رهبری در پاسخ به استفتائی، استفاده از اطلاعات اقتصادی در بورس به صورت غیر قانونی یا به‌ گونه‌ای که موجب تضییع حقوق دیگران شود را جایز ندانستند.

به این دو دلیل، بورس منفی تر شد

خاندوزی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توئیتی با اشاره به روزهای منفی بورس در هفته گذشته و اولین روز هفته جاری نوشت:«هفته قبل با اظهار نظر وزیر اقتصاد دربرابر وزیر دیگر، بورس منفی شد. امروز هم با یک تصمیم بانک مرکزی، منفی تر شد. وی تاکید کرد: نوسان و ریسک در ذات بورس است اما نه آن نوسانی که محصول تشتت سیاستگذار و شکست هماهنگی باشد. پیشنهادم برای الاکلنگ بورس و بانک “شورای ثبات مالی” است بر فراز دو بازار.»

رئیس انستیتو پاستورمطمئن نیستیم کرونا واکسن داشته باشد

رییس انستیتو پاستور ایران درباره واکسن کرونا گفت: با توجه به اینکه کووید 19 بیماری پیچیده‌ای است و مهم‌ترین بعد آن ناشناخته بودن آن است بنابراین در مورد ساخت واکسن بر علیه این بیماری هم باید عمیق‌تر و منطقی‌تر فکر کنیم. چند سوال هست که باید در ذهن افراد باشد؛ ابتدا اینکه اصلا مطمئن نیستیم که این بیماری حتما واکسن داشته باشد؛ چرا که ابتلای مجدد در بهبودیافتگان این بیماری داریم. بنابراین ممکن است عملا واکسن موثری برای این بیماری نداشته باشیم. مبحث دیگر آن است که اگر واکسن داشته باشیم و تاثیر داشته باشد، مدت زمان تاثیر و ایمنی این واکسن چقدر خواهد بود؟ وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه اضطرار جهانی وجود دارد، به همین دلیل شرکت‌ها و گرو‌های متعددی مشتمل بر بیش از 200 گروه در دنیا مشغول مطالعه ساخت واکسن کرونا هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت