یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

موارد بستری کرونا در بیمارستانهای خراسان جنوبی افزایش شدید دارد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: در 2 هفته اخیر موارد بستری در بیمارستانهای استان به شدت افزایش پیدا کرده و 60 درصد موارد ابتلا به کرونا خانوادگی بوده است. غلامرضا شریفزاده روز سهشنبه درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کرونا بیان کرد: بر این اساس پرهیز از دورهمیهای خانوادگی و رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک توصیه میشود.وی افزود: میزان بروز تجمعی در سطح استان به 427 در صد هزار نفر جمعیت رسیده و نسبت مرگ و میر در استان 4.9 درصد و درصد نمونههای مثبت در استان 22.4 درصد است. دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از ویروس کرونا درباره رتبهبندی شهرستانهای استان از لحاظ میزان بروز تجمعی گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز همچنان شهرستان بیرجند (مرکز استان) با میزان بروز تجمعی 565 در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول قرار دارد. وی اظهار کرد: شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی 477 رتبه دوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی 433 رتبه سوم، شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی 421 رتبه چهارم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی 419 رتبه پنجم و شهرستانهای خوسف و نهبندان همچنان در پایینترین میزان بروز تجمعی قرار دارند. خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، سه هفته است که جزو استانهای در وضعیت قرمز قرار دارد.

استاندار: امنیت استان را مدیون عشایر هستیم
ایرنا – استاندار گفت: اینکه خراسان جنوبی با وجود هممرز بودن با کشور افغانستان، با کمترین مشکلات امنیتی مواجه است را مدیون جامعه عشایری استان هستیم. محمد صادق معتمدیان در دیدار کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایر ایران در محل استانداری با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی سومین استان عشایری کشور است گفت: از مجموع 15 هزار خانور عشایری استان، 80 درصد در مناطق مرزی مستقر هستند.وی ادامه داد: جامعه عشایری استانهای مرزی، کمترین میزان بهرهمندی از این خدمات را داشتهاند که این موضوع باید اصلاح شود. استاندار گفت: توجه به جامعه عشایری با وجود جایگاه مهمی که در امنیت، اقتصاد و گردشگری دارند از مهمترین برنامههای استان ماست. معتمدیان با تاکید بر شرایط اقلیمی استانهای کویری و تبخیر چند برابری آب به نسبت نرم کشوری خاطرنشان کرد: توجه به احیای قنوات میتواند در بازگشت جمعیت و ماندگاری افراد در مناطق مرزی مؤثر باشد. در این نشست که با حضور عضو هیئت رییسه و رییس فراکسیون عشایری مجلس، مجمع نمایندگان استان، معاونان استاندار و جمعی از مدیران استانی همراه بود، اقدامات شاخص استان در حوزه عشایری تشریح و از اخذ کد بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برای هشت تشکل عشایری استان و چینش مقدمات لازم برای برخورداری هزار نفر از عشایر از بیمه اجتماعی در قالب خوشههای صنایع دستی به عنوان مهمترین برنامههای استان نام برده شد.

بررسی نوسانات قیمتها در بازار
صداوسیما- قیمت کالاهای اساسی مردم که در 2 ماه گذشته نوسان قیمت و یا افزایش داشته است، بررسی شد.معاون اقتصادی استاندار در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به تشدید نظارت بر بازار در پی افزایش قیمت یا کمبود برخی کالاهای اساسی مردم گفت: تعیین قیمتها کشوری است و با تشدید نظارتها میتوان بر نوسان قیمت و یا گران فروشیها نظارت کرد.عابدی افزود: اگر همیاری اعضای کارگروه تنظیم بازار و دستگاههای نظارتی با مجموعه بازرسی استان به نحو احسنت انجام شود، موفق خواهیم بود. رئیس سازمان صمت استان هم از تشدید نظارت بر انبارهای استان خبر داد و گفت: کنترل انبارها نیز بر کنترل قیمت و نوسان آن در بازار تاثیرگذار است.جرجانی در خصوص کمبود روغن موجود در بازار و افزایش قیمت این محصول نیز گفت:این موضوع کشوری است و منتظر تصمیمی هستیم که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر تامین روغن پایه گرفته شود. معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان نیز گفت: در 6 ماه نخست امسال 25 هزار بازرسی در قالب 5 طرح نظارتی داشتیم که 751 پرونده به ارزش 7 میلیارد و 627 میلیون ریال به تعزیرات حکومتی ارسال و 16 میلیارد ریال به مردم بازگشت داده شد. تهوری با اشاره به اینکه از ابتدای سال نیز بیش از 14 هزار تماس مردمی با سامانه 124 داشته ایم، افزود: برخی کالاها مثل مرغ و تخم مرغ نوسان قیمت داشته که هم اکنون تخم مرغ 500 تومان کاهش و مرغ افزایش قیمت داشته است.

24 قرارداد برای محرومیتزدایی بخش دُرح سربیشه امضا شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: تاکنون 24 قرارداد برای محرومیتزدایی بخش دُرح شهرستان مرزی سربیشه با 13 دستگاه اجرایی منعقد شده است و چند قرارداد دیگر تا هفته آینده به امضا میرسد. به گزارش ایرنا، رضا سلمآبادی با بیان اینکه تفاهمنامه محرومیتزدایی درح در بخشهای عمرانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و زیرساختی به امضا رسیده است گفت: بعد از امضای تفاهمنامه قرار بر این بود که سند توسعه نیز نوشته شود که تنظیم این سند برای درح با همکاری دستگاههای اجرایی تا پایان سال قبل طول کشید. وی با اشاره به تعیین اولویتهای محرومیتزدایی در این سند توسعه اضافه کرد: مدت زمان اجرای تفاهمنامه پنج ساله بود که بعد مقرر شد در مدت سه سال اجرایی شود.وی عنوان کرد: برای کل اجرای تفاهمنامه مقرر شد کمیته امداد 114 میلیارد تومان در حوزه بلاعوض و 127 میلیارد تومان هم از طریق منابع وام حوزه اشتغال را یاری دهد. سلمآبادی گفت: با توجه به اولویتبندی مشخص شده امسال بنا بود 30 میلیارد تومان به توسعه بخش درح کمک شود که با ابلاغ اولویت دستگاههای اجرایی تخصیص مییابد. وی با بیان اینکه تاکنون 6 میلیارد تومان پیش پرداخت برای قراردادهای امضا شده تخصیص یافته است افزود: 26 میلیارد تومان در قراردادهای تنظیم شده از تعهدات کمیته امداد است که به تناسب پیشرفت فیزیکی پروژه تخصیص مییابد. سلمآبادی با بیان اینکه به تناسب اعتباراتی که کمیته امداد در این قراردادهای هزینه میکند دستگاههای اجرایی هم متعهد به هزینه کرد هستند گفت: در برخی قراردادها این سهم 50 درصد است و در برخی دیگر از قراردادها، 20 به 80 یا 40 به 60 خواهد بود. وی افزود: چهار میلیارد تومان دیگر هم قرارداد تنظیم میشود که در مجموع 30 میلیارد تومان تا پایان سال برای فاز اول محرومیتزدایی هزینه خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت ارقام تعهد شده از سوی کمیته امداد به صورت نقدی است نه اوراق اظهار کرد: تلاش کمیته امداد بر این است که نهایت همراهی و همکاری را با دستگاههای اجرایی داشته باشد تا اهداف تفاهمنامه محرومیتزدایی بخش درح به خوبی اجرایی شود.

بشرویه بالاترین درصد جذب بیمه شدگان
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در استان
کاری – فرماندار بشرویه گفت: شهرستان بشرویه بالاترین درصد جذب بیمه شدگان در استان را دارا است و از شهرستانهای پیشرو محسوب می شود. سومین ستاد راهبردی صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان بشرویه با حضورشفیعی فرماندار شهرستان، اسدی سرپرست صندوق در استان و اعضا ستاد راهبردی برگزار شد. شفیعی در این جلسه با اشاره به تاریخچه ای از شروع به کار صندوق این طرح را امری خداپسندانه و بسیار لازم برای روستائیان و عشایر دانست. وی افزود: اجرای این طرح بسیار موفق بوده در عین حال کاستی هایی دارد که باید اصلاح شود.فرماندار شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه از جمله این موارد حقوق پایین بعضی از مستمری بگیران می باشد، درخواست کرد: مسئولان کمیته امداد حمایت از مستمری بگیران صندوق را قطع نکنند. سرپرست صندوق بیمه اجتماعی در استان نیز با بیان اینکه حقوق پایین بعضی از مستمری بگیران به خاطر سطوح پایین و بازنشستگی بیش از موعد است، بیان کرد: در عین حال قول همسان سازی حقوق مستمری بگیران در دستور کار است. اسدی آغاز به کار 14 هزار نفر ازخانواده های کم درآمد در کشور و باتبع در استان را اعلام کرد و از مسئولان خواست افراد واجد شرایط را معرفی کنند. وی روند جذب بیمه شده را خوب ارزیابی کرد و از کارگزاران خواست در خصوص تمدید بیمه شدگان غیر فعال بیشتر تلاش کنند و از اعضای ستاد خواست در جهت ترویج فرهنگ بیمه در بین جامعه هدف همکاری لازم را انجام دهند.

درآمد ۱۱ میلیاردی شرکت پست خراسان جنوبی

کاری – مدیر کل پست استان گفت: 11 میلیارد و 600 میلیون تومان این شرکت در شش ماهه نخست امسال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد بیش از 80 درصدی را نشان میدهد. الهامی اشاره به علت نام گذاری روز 9 اکتبر به نام روز پست در جهان و تشکیل اتحادیه جهانی پست، افزود: به موجب قوانین این اتحادیه مرسولات پستی فارغ از مرزهای جغرافیایی و منازعات سیاسی می توانند آزادنه در دنیا رهسپار و توزیع شوند و این از پتانسیل منحصر به فردی است که پست دارد.
وی یادآور شد: پست از قدیمی ترین و گسترده ترین شبکه های خدماتی موجود در کشور است که به صورت مویرگی مرسولات خود را به دورترین نقاط کشور ارسال میکند. وی یادآور شد:پست خراسان جنوبی رتبه اول در ارزیابی عملکرد کشوری طی دو سال متوالی و همچنین رتبه اول رشد درآمدی را به دست آورده است. الهامی با بیان اینکه 295 واحد فعال پستی در استان وجود دارد، افزود: شرکت پست خراسان جنوبی همواره تلاش کرده است که حرف اول در زمینه خدمات پستی بزند. مدیر کل پست استان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون 1 میلیون و 410 هزار مرسوله پستی از استان صادر شده است که 76 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه ترافیک وارده پست استان 615 هزار مرسوله بوده است که 24 درصد رشد را نشان میدهد، افزود: امانات صادره بالای دو کیلوگرمی استان 404 هزار مرسوله بوده است که رشد 49 درصدی داشته است. الهامی افزود: در 6 ماهه نخست امسال 3 هزار و 640 مرسوله از طریق درگاه اینترنتی صادر شده است و مرسولات وارده به استان از طریق درگاه اینترنتی 34 هزار مرسوله بوده است.
الهامی به تغییر رویکرد مرسولات از پست نامه به بسته و امانت اشاره کرد و افزود: امکانات فعلی و دولتی پست پاسخگوی این حجم از کار نیست و هم اکنون از ناوگان باری و خطوط ریلی برای رهسپاری مرسولات استفاده می شود. به گفته وی تجهیز پستچی ها به خودرو نیز از دیگر برنامه های شرکت جهت تسهیل توزیع می باشد. وی در ادامه به نقش پست در تجارت الکترونیک اشاره کرد و افزود در شرایط کرونایی در 6 ماهه امسال به نحو غافلگیر کننده ای ترافیک آنها افزایش پیدا کرده است. وی عنوان کرد:توسعه بسترهای ارایه خدمات به کسب و کارها علت این رشد چشمگیر مرسولات پستی می باشد.

روند صعودی بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت در خراسان جنوبی

صداوسیما-آمار بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت بستری در بیمارستانهای استان روز به روز در حال افزایش است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هم اکنون 247 بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: از این تعداد 116 نفر مبتلای قطعی بیماری کرونا و 23 نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند که حال عمومی 9 نفر از آنان وخیم است. وی افزود: در شبانه روز گذشته، مورد جدید فوت در اثر کرونا در استان نداشتیم و تعداد فوتیهای کرونایی همان 172 مورد در خراسان جنوبی است.

برگزاری مراسم روز اربعین در فضای باز 15 بقعه متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: همزمان با سراسر کشور مراسم زیارت روز اربعین 10 صبح پنجشنبه در فضای باز 15 بقعه شاخص استان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار میشود. حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: مراسم عزاداری اربعین حسینی در دهه آخر ماه صفر نیز 15 تا 26 مهر هر شب ساعت 18 تا 19 و 40 دقیقه در فضای باز امامزادگان باقریه (ع) بیرجند برگزار میشود.

نیازهای جامعه عشایری در راستای رونق تولید برطرف شود

گروه خبر- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: خواستههای عشایر باید برآورده شود تا بیش از پیش بتوانند نقششان را در جهش تولید ایفا کنند. حجت الاسام والمسلمین عبادی در دیدار مسئولان امور عشایری کشور افزود: عشایر علاوه بر مسائل اقتصادی و کمکهای اجتماعی به جامعه باید به عنوان ذخایر انسانی، معنوی و فطری مطرح شوند. قندالی، رئیس سازمان امور عشایر کشور نیز گفت: آبرسانی به هزار خانوار عشایر خراسان جنوبی را تا پایان سال در دستور کار داریم و سال آینده نیز هزار و 300 خانوار دیگر از عشایر از آب سالم برخوردار خواهند شد.

هشدار دادستان بیرجند به ناقضان دستورهای بهداشتی

صداوسیما -دادستان بیرجند درخصوص برخورد با افرادی که دستورالعملهای بهداشتی را در اماکن عمومی رعایت نکنند، هشدار داد. حجت الاسلام نسایی گفت: این افراد اگر کارمند ادارات و دستگاههای اجرایی باشند، براساس قوانین اداری با آنان برخورد میشود و از توبیخ، انفصال و کسرحقوق بعنوان تنبیه استفاده خواهد شد و متخلفان غیر کارمند از ارائه خدمات دولتی محروم خواهند شد. وی افزود: واحدهای صنفی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، پس از تذکر درصورت تکرار با معرفی بهداری، درچارچوب قانون به تخلفاتشان رسیدگی خواهد شد.

تامین اعتبار 45 میلیارد تومان برای نهضت گلخانهای استان

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای کشاورزی گفت: در مجموع از مهر سال گذشته و بعد از امضای تفاهمنامه نهضت گلخانهای در استان تاکنون 45 میلیارد تومان برای این پروژه از منابع ملی تامین اعتبار شده که معادل چهار تا پنج برابر سهم سایر استانها است. علی اشرف منصوری افزود: تامین مالی این پروژه در حال انجام است تا سرعت ایجاد شهرکها را بیشتر کنیم.

انتظار 9 ساله برای یک پروژه ؛ آزمایشگاه دامپزشکی شرق اعتبار نگرفت

مهر – مدیرکل دامپزشکی خراسانجنوبی گفت: علیرغم قولها و وعدهها در سال جاری حتی یک ریال اعتبار به پروژه مهم دامپزشکی شرق اختصاص نیافت. اصغرزاده اظهار کرد: یکی از پروژههای مهم در حوزه دامپزشکی خراسانجنوبی پروژه آزمایشگاه بزرگ و استاندارد دامپزشکی شرق کشور است که از سال 90 عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.مدیرکل دامپزشکی خراسانجنوبی با اشاره به تأثیری که افتتاح این پروژه مهم بر حوزه سلامت غذایی در شرق کشور و استان دارد گفت : اگر در سال جاری تخصیص اعتبار برای این پروژه صورت میگرفت تا پایان پروژه راه چندانی باقی نمیماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت