شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

قیمت مرغ به مرز 19 هزار تومان رسید

تسنیم-قیمت فروش هر کیلوگرم مرغ 16 تا 19 هزار تومان شد این درحالی است که تا هفته گذشته هر کیلوگرم از این محصول 12 تا 13 هزار تومان به فروش میرسید. قیمت هر کیلوگرم مرغ بعد از ماه ها حرکت در مسیر تعادل دوباره پرکشیده است به طوری که هر کیلوگرم از این محصول 15 تا 17 هزار تومان به فرش می رسد درحالی که قیمت این محصول تا هفته گذشته 12 تا 13 هزار تومان بود. قیمت این محصول در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات 124، وزارت صنعت، معدن و تجارت 12 هزار و 900 تومان اعلام شده است. بر اساس گزارش های میدانی هر کیلوگرم از این محصول در فروشگاهی در خیابان میرزای شیرازی 16 هزار تومان، نارمک 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان و در خیابان خورشید در دروازه شمران که بورس مرغ فروشان است 17 هزار و 900 تومان به فروش می رسد. بنابراین گزارش قیمت هر کیلوگرم مرغ در خیابان ستارخان 18 هزار و 800 تومان به فروش می رسد و فروشنده نیز میگوید:« مرغ نیست و به اندازه مصرف همیشگی توزیع نشده نمی شود». بر اساس قیمت مصوب مرغ اعلام در سامانه 124 وزارت صنعت در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ بر اساس گزارش های میدانی 3 هزار و 100 تومان تا 6 هزار و 100 تومان گران تر از نرخ مصوب، در تهران به فروش میرسد.

میزان چکهای برگشتی در کشور کاهش یافت

بر اساس آمار بانک مرکزی تعداد چک های برکشتی در کشور کاهش داشته است. حدود 999 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 167 هزار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه 99 در کل کشور برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد 10.3 درصد کاهش و از نظر مبلغ 28 درصد افزایش نشان میدهد. براساس تازهترین آمار بانک مرکزی حدود 8 میلیون فقره چک به ارزشی حدود 1358 هزار میلیارد ریال در اردیبهشتماه 99 در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلـغ به ترتیب 30.9 درصد و 108.3 درصد افزایش نشان میدهد.

دولت مصمم به نرخگذاری در بازار اجاره است

برای تمدید قرار دادهای اجاره ترخ مشخص می شود. معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: تعیین نرخ مشخص برای تمدید قراردادهای اجاره از دیگر راهکارهای دولت به منظور کنترل قیمت بازار اجاره است. علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره برنامههای دولت به منظور ساماندهی بازار اجاره اظهار کرد: دولت بر اساس دستور رئیسجمهور قصد ورود به بازار مسکن به منظور ساماندهی این بازار را دارد. در همین راستا کارگروههای متعددی تشکیل شده که تنظیم بازار اجاره را دنبال میکنند.

نمکی : ما از اقتصاد حمایت کردیم

به جای اینکه اقتصاد از حوزه سلامت حمایت کند، ما از اقتصاد حمایت کردیم. وزیر بهداشت گفت: یکی از کارهایی که علاوه بر مضایق مالی بر ما فشار میآورد این بود که میگفتند اقتصاد کشور در فشار است و به جای اینکه اقتصاد از حوزه سلامت حمایت کند، ما از اقتصاد حمایت کردیم.سعید نمکی در اولین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم افزود: با همکارانمان شبانه روز پروتکلهای بازگشایی مشاغل و صنایع را نوشتیم و برای 1300 حرفه، پروتکل بهداشتی تحت عنوان فاصله گذاری هوشمند نوشتیم و ابلاغ کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت