یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

صوفی: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به کاندیدای اجاره ای رای نمی دهند

صوفی: مردم در انتخابات ۱۴۰۰ به کاندیدای اجاره ای رای نمی دهند

وزیر دولت اصلاحات می گوید: مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره ای و … پای صندوق رأی نمی آیند، بنابراین در انتخابات ۱۴۰۰ اگر کاندیدای اصلی ما وارد صحنه شود شاید مردم تصمیم بگیرند که پای صندوق بیایند. علی صوفی، درباره وضعیت اصلاح طلبان تا انتخابات ۱۴۰۰، گفت: نمی دانم که تا ۱۴۰۰ چه خواهد شد و مردم چه رویکردی از خودشان نشان می دهند. ما الان نمی توانیم مبنا را بر چیزی که در سال ۹۸ اتفاق افتاده بگذاریم. در سال ۹۸ اتفاقی که افتاد، این نبود که اصلاح طلبان به میدان آمده و رای نیاورده باشند. صوفی ادامه داد: آنهایی که به میدان آمده بودند از سوی جریان اصلاح طلب معرفی نشده بودند، بلکه از سوی احزاب اصلاح طلب معرفی شده بودند. در واقع اصلاح طلبان اصلا وارد بازی نشدند. اینکه چند حزب اصلاح طلب در انتخابات برای خود کاندیدا معرفی کردند به جریان اصلاح طلب ربط ندارد. باید این دو را از هم تفکیک کرد. وی با بیان اینکه امکان بازسازی اعتماد بدنه رای جریان اصلاحات تا انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، گفت: اولا پیش بینی ما این است که اگر اجازه دهند کاندیدای مورد نظرمان را وارد صحنه کنیم اوضاع تغییر خواهد کرد. اما مردم دیگر با کاندیداهای دست دوم، اجاره ای و … پای صندوق نمی آیند. ممکن است کاندیدای اصلی ما وارد صحنه شود مردم تصمیم بگیرند که پای صندوق بیایند. ثانیا اوضاع کرونایی که الان به وجود آمده معادلات را به هم زده و مشخص نیست که این شرایط تا کی ادامه داشته باشد. این عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره کاندیداهای احتمالی این جریان نیز گفت: ممکن است راجع به بعضی مصادیق، گمانه زنی ها و قضاوت هایی درباره افرادی مثل آقای جهانگیری که در سال ۹۶ کاندیدا بود یا آقای عارف کاندیدای سال ۹۲ بشود، اما نظر من این است که الان نمی شود اوضاع را به گونه ای
ارزیابی کرد که ما را به اهدافی که در ۱۴۰۰ داریم، برساند.

تشکر فرمانده کل قوا از عملکرد سپاه

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا از تشکر معظم‌له از «عملکرد و تلاش‌های خوب سپاه» خبر داد. متن پیام فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به این شرح است: “سلام مرا به مناسبت روز تاسیس سپاه به آحاد کارکنان سپاه و خانواده های محترم شان برسانید. از عملکرد خوب و تلاش‌های سپاه تشکر می‌کنم و دعاگویشان هستم.”

دفاع تمام قد کیهان از جهانپور: اصلاح طلبان برای کرونا چه کرده‌اند؟

روزنامه کیهان طی یادداشتی از اظهارات اخیر سخنگوی وزارت بهداشت دفاع کرد. در این یادداشت آمده است: به ‌دنبال اتهام‌زنی و تردیدافکنی برخی مدعیان اصلاحات درباره
آمار مبتلایان و قربانیان کرونا، جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برخی افراد، کارشناس شمارش رأی هستند تا شمارش علت مرگ‌ومیر! سؤالی که مطرح می‌شود این است مدعیان اصلاحات که این روزها به جای اقدام و عمل در میدان مقابله با کرونا، شبهه افکنی و بهانه جویی را پیشه خود ساخته و علیه یک جمله سخنگوی وزارت بهداشت به صورت هماهنگ و پرحجم، به وی حمله می‌کنند، طی دو ماه گذشته برای مقابله با کرونا چه کار کرده‌اند؟

پزشکیان: بدون سپاه روی امنیت را نمی‌دیدیم

نایب رئیس مجلس با تأکید بر اینکه کشور بدون سپاه روی امنیت را به خود نمی‌دیدید، عنوان کرد: سپاه پاسداران موجب شد که 41 سال تمام توطئه‌های آمریکا و اذنابش با شکست مواجه شود. مسعود پزشکیان افزود: سپاه در تمام صحنه‌ها همیشه خودش را به روشنی نشان داده است و امیدواریم قدر این عزیزان را بدانیم.

با شل کن، سفت کن که نمی‌شود

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از نحوه اتخاذ و اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و اینکه با شل کن و سفت کن که نمی شود کار کرد ، جای آیت ا…هاشمی را به عنوان مرد بحران ها خالی دانسته و گفته است: «آنچه آقای هاشمی به عنوان مرد بحران‌ها شناخته شد این بود که ایشان در بحران‌هایی که پیش می‌آمد راهکار پیدا می‌کرد، تصمیم می‌گرفت و اجرا می‌کرد».

مجلس لاریجانی ،شورای اسلامی شود

نادران منتخب تهران در مجلس در توییترش به بزرگترین دستورکار مجلس یازدهم اشاره کرده است. وی نوشته است: بزرگترین دستور کار مجلس یازدهم این است که مجلس لاریجانی را به مجلس شورای اسلامی تبدیل کند و مجلس باید دوباره به راس امور برگردد.

واکنش مطهری و عبدی به حکم صادقی

علی مطهری، نماینده تهران در واکنش به محکومیت محمود صادقی به حبس در توییتر خود نوشت: «حکم محکومیت آقای محمود صادقی موجب تعجب است. سوال آقای صادقی از آقای صادق لاریجانی این بود که موجودی حساب های بانکی ۶۳ گانه قوه قضائیه چگونه هزینه می شود؟ بدون آنکه کسی را متهم کرده باشد. اگر یک نماینده نتواند چنین سوالی را مطرح کند پس مجلس به چه دردی می خورد؟» عباس عبدی نیز در این زمینه توئیت کرد: چون اطلاعی نداریم تاکید کنیم «حکم صادره و کیفرخواست و دفاعیات منتشر شود.»

نخستین ماهواره نظامی ایران با موفقیت توسط سپاه پرتاب شد

سپاه نیوز نوشت: نخستین ماهواره جمهوری اسلامی توسط سپاه پاسداران با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی روز گذشته از ماهواره ‌بر دو مرحله ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

ترامپ : به سمت قایق‌های ایرانی که ما را آزار می‌دهند، تیراندازی کنید

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: به نیروی دریایی آمریکا دستور داده ام تا به سمت قایق های تندروی ایرانی که کشتی های ما را آزار می دهند، تیر اندازی کرده و آنها را نابود کنند. آمریکا مدعی شد ۱۱ قایق نیروی دریایی ایران در شمال خلیج فارس چندین بار برای شش ناوجنگی «مزاحمت» ایجاد کرده و در فاصله خطرناکی به آنها نزدیک شده‌اند.

اصلاح قانون انتخابات موجب شکسته شدن هیبت دستگاه‌ نظارتی می‌شود

رحیم زارع نماینده مجلس در مخالفت با طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین انتخابات، گفت: این طرح موجب تضعیف عملکرد دستگاه های امنیتی و نظارتی می‌شود. وی افزود: در بسیاری مواقع به گزارش ارسالی به دستگاه‌ها خط و خطوط داده می‌شود، اگر می‌خواهیم در حوزه مبارزه با فساد موفق شویم و کشور از این حرف و حدیث ها نجات یابد، باید روش دیگری را در پیش گرفت، زیرا اگر علیه دستگاه ها و گزارش دهنده ها شکایت شود، پرونده های بسیاری در آینده نزدیک در قوه‌قضائیه تشکیل خواهد شد. نماینده مردم آباده و بوانات در مجلس اظهار کرد: امروز هیبت دستگاه های نظارتی در صورت تصویب این مصوبه شکسته می‌شود؛ اولین مانع این طرح در مبارزه با فساد، ترس کارشناس مربوطه است و در وهله اول، به خودش فکر می‌کند. زارع تصریح کرد: این مصوبه در مجموع به ضرر دستگاه های امنیتی و دستگاه های مبارزه با فساد است. وی خاطرنشان کرد: در آینده، بسیاری از کاندیداها که خط و نام و نشانی از خود نمی‌گذارند، از طُرق دیگر ممکن است اقدام به یک سری کارها بزنند که این مسئله برای دستگاه نظارتی ضرر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طی یک ماه گذشته فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند میزبان 24 پرواز رفت و

بیشتر

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت