یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

شورای امنیت ملی: مصوبه هسته‌ای مجلس به زیان مصالح ملی نیست

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای عنوان کرد: نظر کارشناسی دبیرخانه در خصوص مراحل شکل‌گیری، تکمیل و تصویب قانون «اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق مردم» این است که قانون فوق مسئله خاصی به زیان مصالح ملی ایجاد نمی‌کند و بر عکس، آنچه بر خلاف مصالح ملی بوده و مورد نگرانی می‌باشد، همین جنجال‌هایی است که شأن و جایگاه نهادهای قانونی کشور را مورد خدشه قرار داده و به وحدت و انسجام ملی خسارت وارد می‌کند. اظهارنظرها و رفتارهایی که طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم، مصالح و منافع ملی را قربانی اغراض و منافع گروهی و جناحی نموده و ضمن آنکه هیچ‌گونه نفعی برای کشور ندارد، پیام و آدرس غلط به دشمنان منتقل می‌کند.

لیلاز: مصوبه مجلس نشان داد در کشور وحدت وجود ندارد

سعید لیلاز تحلیلگر مسائل سیاسی و اقتصادی، در گفت‌وگویی بیان کرد وقتی مجلس در خارج از چارچوب توافق شده در نظام قانونی می‌گذارد و تعهداتی ایجاد می‌کند چند تا نتیجه دارد؛ یکی اینکه یک پیام تشتت و درگیری داخلی به دنیا می‌فرستد. او توضیح می‌دهد که این مصوبه چیزی بیش از تصمیم یک جریان سیاسی نیست و نمی‌توان آن را به عزم و تصمیم راهبردی نظام تعمیم داد. لیلاز معتقد است که مخالفان دولت بیش از هر چیز با لحاظ کردن مسأله انتخابات ۱۴۰۰ وارد چنین بازی‌ای شده‌اند.

نماینده تهران : افکار عمومی را برای بازگشت آمریکا شرطی می کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: این حرکت جدیدی که دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان به بهانه روی کار آمدن بایدن آغاز کرده‌اند یک بازی و فریب افکار عمومی و کلاه‌برداری سیاسی است. موسوی افزود :‌ اینکه به افکارعمومی القا می‌شود که با ریاست جمهوری بایدن اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد، خوشبینانه‌ترین حالت بازگشت آمریکا به برجام است که به نظر من حرکت جدیدی صورت نخواهد گرفت و این نوعی بازی با افکارعمومی است تا بتوانند آنها را همچون گذشته شرطی کنند

حجاریان : سال ۱۴۰۰ با ضعیف ترین رئیس جمهور تاریخ روبرو خواهیم بود

سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات نوشت:
سال ۱۴۰۰ هر آنکه به صحنه بیاید و جانشین روحانی
شود از این قبیل مزیت‌های نسبی اعم از حمایت رهبری (دولت آیت‌ا… خامنه‌ای)، تیم سازندگی (دولت آیت‌ا… هاشمی)، گفتمان (دولت آقای خاتمی)، ثروت بادآورده (دولت آقای احمدی‌نژاد) و تیم مذاکره‌کننده (دولت آقای روحانی)، بی‌بهره است، بنابراین مطمئناً با نیرویی ضعیف‌تر از تمامی رؤسای جمهور مواجه خواهیم بود.

هاآرتص: ترور دانشمند ایران با هدف جلوگیری از بازگشت بایدن به برجام بود

هاآرتص نوشت : در فاصله کمتر از دو ماه مانده به انتقال قدرت در واشنگتن، رئیس جمهور ترامپ احتمالاً با دادن چراغ سبز برای ترور محسن فخری زاده
دست به یکی از آخرین اقدامات تحریک آمیز خود زده است. هدف از این عملیات که می‌تواند باعث تشدید تنش‌های منطقه‌ای شود، بهره بردن از لحظات پایانی دوره ترامپ برای دشوار کردن کار رئیس جمهور منتخب جو بایدن جهت بازگشت به توافق هسته‌ای بین المللی با ایران است.

اکثر کاندیدا‌های مطرح ۱۴۰۰ آنهایی هستند که سال‌ها به قدرت چسبیده اند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بدیهی‌تر از این نمی‌توان واقعیتی را پیدا کرد که افراد مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 آنگونه که نامشان سر زبان‌هاست، از همان گروه چسبیده به قدرت هستند. از تلاش‌های شبانه‌روزی رسانه ملی هم به روشنی فهمیده می‌شود که زور می‌زند از میان همین افراد، یکی را بر کرسی ریاست جمهوری بنشاند. مردم نسبت به این چهره‌های تکراری حساسیت دارند. اینها را آزموده‌اند و اینها نیز با قرار گرفتن در معرض آراء مردم، خود را آزموده و رفوزه شده‌اند. اینها اگر در مسندی که هستند موفقند، خوبست در همانجا بمانند و موفقیت‌های بیشتری کسب کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت