یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

شناسایی 12مورد جدید ابتلا به کرونا در استان

صدا و سیما – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تعداد مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در استان با شناسایی 12مورد جدید به 787نفر رسید. مهدی زاده افزود: از این تعداد 726بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند و یا سرپایی بودند و 15نفر بستری هستند که حال یک نفر وخیم است. وی با اشاره به 81آزمایش جدید، افزود: نمونه‌های مثبت دیروز از  قاین، سربیشه، بشرویه و زیرکوه هرکدام 2نفر و از بیرجند، طبس، نهبندان و درمیان هر کدام یک نفر است.

آغاز توسعه درح با 23 پروژه و22 میلیارد

گروه خبر – قرارداد سند توسعه بخش درح برای آغاز عملیات اجرایی 23 پروژه محرومیت زدایی امضا شد. این قرارداد امروز بین یازده دستگاه اجرایی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) توسعه بخش مرزی درح کلید خورد بعنوان معین اجرای این طرح امضاء شد.مدیرکل امداد امام خمینی(ره) استان از تخصیص 22 میلیارد تومان کمک بلاعوض توسط کمیته امداد خراسان جنوبی برای اجرای این پروزه ها خبر داد که شامل پروزه های  آب و فاضلاب روستایی، ساخت خانه عالم، احداث استخر ذخیره آب، منبع آب شرب، بازسازی قنوات، احداث فضای سبز و دارالقرآن است.سلم آبادی  گفت: بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری می‌رسد و تعدادی هم سال آینده افتتاح خواهند شد.  تفاهم نامه‌ای اصلی طرح توسعه بخش درح شهرستان سربیشه، پانزدهم مهر پارسال با حضور معاون اول رئیس جمهور، بین استانداری خراسان جنوبی و کمیته امداد امام خمینی (ره) امضاء شد تا با همکاری هم در مدت 5 سال، این منطقه محرومیت زدایی شود. کمیته امداد امام خمینی (ره) 114 میلیارد تومان منابع بلاعوض در این خصوص اختصاص داده و سهم سایر دستگاه‌ها نیز معادل این رقم است.

کمک خون کرونایی های استان به بهبود بیماران 

ایرنا – مدیرکل دفتر مدیرعامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت : افرادی که از بیماری کرونا نجات یافته و بهبودی خود را به دست آورده‌اند یک ماه بعد از بهبودی فرصت دارند برای اهدای پلاسمای خود به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. حاجی بیگی در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل انتقال خون  استان در جمع خبرنگاران افزود: در برخی از استان‌ها به دلیل تعداد زیاد بیماران خاصی که زندگی می‌کنند نیاز به خون بیشتر است و در این راستا خراسان جنوبی نیز یکی از استان‌هایی است که تاکنون به این امر کمک کرده است. وی تصریح کرد: افراد مبتلا به کرونا که در بیمارستان‌ها بستری هستند با دستور پزشکان مربوطه می‌توانند از این پلاسما برای درمان برخوردار شوند.وی عنوان کرد: پلاسما درمانی در واقع پادتنی است که به کمک درمان این بیماری می‌آید لذا از بیماران بهبودیافته درخواست داریم به شکرانه بهبودی خود نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند. وی یادآور شد: افراد بهبودیافته که تمایل به اهدای خون دارند نیز می‌توانند به پایگاه‌های اهدای خون سراسر کشور مراجعه کنند ما پلاسمای خون این افراد را جداسازی و نگهداری خواهیم کرد. به گفته وی تاکنون هزار واحد پلاسمای خون بهبود یافتگان بیماری کرونا در کشور اهدا شده است البته توقع ما خیلی بالاتر از این رقم بود.

بشیر حاجی بیگی افزود: پلاسمای تهیه شده در اختیار برخی بیمارستان‌های کشور که درخواست دادند قرار گرفته است. وی بیان کرد: تمامی سازوکارها برای تهیه پلاسما از بهبود یافتگان کرونا در حال انجام است و این امر در 16 استان کشور تاکنون انجام شده است. وی با توصیه به مردم برای اهدای خون گفت: از مردم درخواست داریم با هرگروه خونی که دارند برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند. حاجی بیگی بیان کرد: 90 درصد مردم ایران دارای گروه خونی مثبت و تنها 10 درصد گروه خونی آنها از نوع منفی است لذا افرادی که گروه خونی منفی دارند باید اقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند.در این آیین ابراهیم میری مقدم به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون خراسان جنوبی انتخاب و از زحمات 12 ساله محمدرضا عاملی مدیرکل سابق نیز تجلیل و قدردانی شد.

آغاز طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

صدا و سیما – طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی در استان آغاز شد.مدیرکل امور مالیاتی استان گفت: این طرح با هدف کاهش تردد‌های غیرضروری و تکریم ارباب رجوع اجرا می‌شود. محمدرضانباتی افزود:مؤدیان مالیاتی باید با مراجعه به سامانه register.tax.gov.ir درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیک خود را ثبت و تأیید کنند. وی گفت:پس از فعال شدن این خدمات، تمامی اوراق مالیاتی به صورت خودکار در سامانه مالیاتی هر مؤدی بارگذاری می‌شود و پیامک آن به شماره همراه ثبت شده ارسال خواهد شد.

علائم جدید بیماران کرونایی در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: پیش از این افراد مشکوک با علائم تب، سرفه و تنگی نفس به بیمارستان مراجعه می کردند اما هم اکنون علائمی همچون سردرد، اسهال و حتی سکته مغزی در میان مبتلایان جدید مشاهده می شود. دهقانی در گفتگو ویژه خبری شبکه خاوران رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی را عامل روند افزایش کرونا در استان دانست.

صدور کد کارگزاری برای 8 تشکل عشایری استان

کد کارگزاری برای 8 تشکل عشایری خراسان جنوبی در شهرستان‌ها برای تسهیل در امر بیمه عشایر صادر شده است. به گزارش  صدا و سیما، مسئول امور تعاونی‌های امور عشایر استان گفت: عشایر استان در محدوده سنی 18 تا 50 سال می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر با انتخاب یکی از سطوح پایه درآمد ماهیانه و پرداخت تنها 5 درصد سطح درآمدی نسبت به بیمه خود اقدام کنند. محمدظاهر مسینائی افزود: دو تشکل دیگرعشایری استان  نیز برای دریافت کد آماده اند. وی با بیان اینکه این موضوع به دلیل ارتباط بیشتر تشکل‌ها با جمعیت عشایر استان انجام شده است، افزود: عشایری که قدرت پرداخت حق بیمه را ندارند به دلیل اینکه در تشکل‌های تعاونی سهام دارند، تشکل‌ها می‌توانند حق بیمه را پرداخت و از حساب عشایر کسر کنند.

درخشش عضو کانون استان در مهرواره ملی نیایش

گروه خبر-عضو نوجوان کانون پرورش فکری شماره سه شهرستان بیرجند عنوان برگزیده بخش نقاشی مهرواره کشوری نیایش را به خود اختصاص داد. بر همین اساس، فاطمه خسروپناه عضو مرکز فرهنگی و هنری شماره سه شهرستان بیرجند به عنوان برگزیده بخش نقاشی این مهرواره معرفی شد.

افزایش نظارت بر مجتمعهای بین راهی استان  

ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: با توجه به افزایش سفرهای تابستانی نظارت بر عملکرد مجتمع‌های بین راهی استان به طور ویژه انجام می‌شود. اسدا..جلال زاده افزود: پروتکل‌های بهداشتی و لزوم ضد عفونی مستمر به تمامی سرمایه‌گذاران مجتمع‌های بین راهی خراسان جنوبی در چندین مرحله ابلاغ شده است. وی با اشاره به 28 مجتمع بین ‌راهی فعال در استان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون 20 مورد بازدید با حضور نماینده بهداشت از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی استان انجام شده است. وی عنوان کرد: نواقص مشاهده شده در این بازدیدها به سرمایه‌گذار اطلاع داده می‌شود تا در اولین فرصت رفع شود. وی با بیان اینکه ادارات شهرستانی موظف به پیگیری رفع نواقص در مجتمع‌‎های بین راهی هستند اظهار کرد: تمامی جایگاه‌های بین راهی ملزم شده‌اند که سوخت‌گیری توسط کارکنان جایگاه صورت پذیرد.

کمک کرونا به فروش صنایع دستی 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از مزیت‌های ویروس کرونا استقبال فعالان صنایع دستی از فضای مجازی بود که با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین اقدام به فروش محصولات خود کردند و با وجود همه مشکلات از فروردین ضرباهنگ فروش در فضای مجازی شدت گرفت اما هنوز آماری جمع‌بندی نشده است.

جذب ۳۰۵ نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ۳۰۵ نیروی جدید در سال جاری از طریق آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش خراسان جنوبی می‌شوند.به گزارش  صدا و سیما ، واقعی از افزایش ۸۳ درصدی این سهمیه در مقایسه با پارسال خبر داد و گفت:اولویت استخدام با مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان و بر اساس شدت نیاز، مقتضیات منطقه‌ای و میزان توسعه یافتگی شهرستان هاست.

دانش بنیان ها به حوزه معادن  ورودیابند

مهر- نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت حوزه معادن باید از دانش روز دنیا استفاده شود که نیاز است شرکت‌های دانش بنیان به این موضوع ورود پیدا کنند.مصطفی نخعی افزود: در خراسان‌جنوبی در حوزه نیروی انسانی، کشاورزی، معادن و گردشگری ظرفیت‌های بی‌بدیل و بسیار خوبی داریم

صدور ۷۲ مجوز مشاغل خانگی

۷۲ مجوز مشاغل خانگی از ابتدای امسال در خراسان جنوبی صادر شد.به گزارش  صدا و سیما  اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت:از این تعداد ۷۰ مجوز به صورت مستقل و ۲ مجوز به صورت پشتیبان حقیقی صادر شده است.

کمک کرونا به فروش صنایع دستی

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: یکی از مزیت‌های ویروس کرونا استقبال فعالان صنایع دستی از فضای مجازی بود که با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین اقدام به فروش محصولات خود کردند و با وجود همه مشکلات از فروردین ضرباهنگ فروش در فضای مجازی شدت گرفت اما هنوز آماری جمع‌بندی نشده است.

آغاز اصلاح رویه آسفالت ۲۲۸کیلومتر راه

صداوسیما- اصلاح رویه آسفالت ۲۲۸کیلومتر از محور‌های خراسان جنوبی بر اساس اولویت بندی انجام شده آغاز شد.جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان اینکه ۱۹۸کیلومتر روکش تقویتی، حفاظتی و درزگیری شده است گفت: از ۲۲۸کیلومتری که اصلاح رویه آسفالت آن آغاز شده است، ۳۴کیلومتر آسفالت گرم، ۳۷کیلومتر ماسه آسفالت، ۸۸کیلومتر فوگسیل، ۴۰کیلومتر اسلاری سیل، ۹کیلومتر آسفالت سرد و ۲۰کیلومتر درزگیری شده و بیش از ۹هزار تن  نیز لکه گیری شده است.

مهلت ۱۰روزه استفاده از وام مسکن محرومان

متقاضیان مسکن محرومان تنها ۱۰روز مهلت دارند از کمک بلاعوض مسکن محرومان در خراسان جنوبی استفاده کنند.به گزارش صدا وسیما آسمانی مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تنها متقاضیانی که تا پایان خردادواحد مسکونی آنها به مرحله ناز ک کاری و بهره برداری برسد می‌توانند باقیمانده کمک بلاعوض مسکن محرومان را دریافت کنند.


سینماهای استان بازگشایی می شود

مهر- معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین پروتکل های اعلام شده، از اول تیرماه سینماهای استان بازگشایی می شود.علی زمزم از وجود شش سینمای فعال در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: بر اساس آخرین پروتکل‌های اعلام شده، از اول تیرماه سینماهای استان بازگشایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت