شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

رشد طلاق های توافقی در استان

معاون اجتماعی و رسیدگی به وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: 228 پرونده طلاق توافقی طی سه ماهه 99 در خراسان جنوبی تشکیل شد که این آمار در سه ماهه 98 تعداد 234 پرونده بوده است.حجت الاسلام یدا… وحدانی نیا صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یکی از وظایف قوه قضائیه در قانون اساسی جمهوری به طور صریح مورد اشاره قرار گرفته است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بیان کرد: البته همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کردهاند، موضوع پیشگیری از وقوع جرم و آسیبهای اجتماعی یک مسئولیت فرا قوهای و همگانی است. وحدانی نیا افزود: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم یک اقدام مهم در قوه قضائیه فراهم کردن شرایط ارسال گزارشهای مردمی بدون واسطه و به صورت کاملاً محرمانه در قالب سامانه جامع اطلاعات مردمی یا همان سجام است. وی گفت: افراد میتوانند با مراجعه به سایت sajam.scpd.irو ثبت نام هرگونه مشاهدات خود در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی و تخلفات را به مقامات قضائی به صورت کاملاً محرمانه گزارش دهند

هزار و 800 نفر در استان عضو سامانه سجام شدند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اشاره به اینکه در خراسانجنوبی تاکنون هزار و 800 نفر عضو سامانه سجام شدهاند، بیانکرد: در سال جاری تاکنون 100 گزارش مردمی از طریق سامانه سجام در زمینه تخلفات به دست ما رسیده است که 54 مورد در زمینه مسائل مرتبط با تخلفات بهداشتی مرتبط با کرونا، 21 مورد مفاسد اداری، 6 مورد موارد مرتبط با مواد مخدر و سه مورد نیز تخلفات امنیتی و انتظامی بوده است.وحدانینیا با اشاره به اینکه در برخی از کارگاهها حق و حقوق کارگران به موقع پرداخت نشده و یا ابزار لازم برای ایمنی کار آنان فراهم نمیشود، افزود: در هر کارگاه نیز افراد میتوانند با عضویت در سامانه سجام این تخلفات را گزارش کنند.وی گفت: 10 اتهام اولیه که در دادگستری خراسانجنوبی برای آن در سال 98 برای آن در دادگستری استان پرونده تشکیل شده شامل ایراد صدمه بدنی غیر عمدی در اثر تصادفات رانندگی، سرقت مستوجب تعزیر، رانندگی بدون پروانه رسمی، توهین به اشخاص، ضرب و حرج عمدی، نگهداری مواد مخدر، حمل مواد مخدر، تهدید، تخریب و کلاهبرداری بوده است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اظهار کرد: در حوزه ایراد صدمه بدنی غیر عمدی در اثر تصادفات رانندگی در سال 98 تعداد پنج هزار و 569 پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته حدود 6 درصد کاهش داشته است. وحدانینیا بیانکرد: در حوزه سرقت مستوجب تعزیر نیز در سال 98 چهار هزار و 919 پرونده تشکیل شده که این آمار در سال 97 حدود چهار هزار و 964 پرونده بوده است. وی ادامه داد: در حوزه رانندگی بدون پروانه رسمی نیز در دادگستری خراسانجنوبی در سال گذشته چهار هزار و 459 پرونده تشکیل شده که این آمار در سال 97 حدود پنج هزار و 289 مورد بوده که این مورد نیز کاهش داشته است.

افزایش پروندههای توهین و ایراد ضرب و جرح

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: در حوزه توهین به اشخاص عادی نیز در سال گذشته در دادگستری خراسانجنوبی چهار هزار و 448 پرونده تشکیل شده که در سال 97 چهار هزار و 245 مورد بوده که نشان از رشد حدود چهار درصدی دارد.وحدانینیا اظهار کرد: در حوزه ضرب و حرج عمدی نیز تعداد پروندههای تشکیل شده در دادگستری خراسانجنوبی طی سال 98 حدود چهار هزار و 339 مورد بوده که در سال 97 نیز سه هزار 998 پرونده تشکیل شده که نشان از افزایش 8.53 درصدی دارد.وی بیانکرد: در حوزه نگهداری موارد مخدر نیز سه هزار و 91 پرونده و در حوزه حمل مواد مخدر نیز دو هزار و 827 پرونده تشکیل شده است.

تمامی مصوبات سفر استاندار به نهبندان عملیاتی شد
صد درصد مصوبات سفر استاندار به نهبندان وارد فاز عملیاتی شده است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: صد درصد مصوبات سفر استاندار به روستاهای شهرستان مرزی نهبندان وارد فاز عملیاتی شده است.سید کمالالدین میرجعفریان در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار به روستاهای شهرستان نهبندان افزود: سفر سرزده استاندار به روستاهای نهبندان 19 مصوبه به همراه داشت که از این تعداد سه مورد به صورت صد درصدی تحقق یافته است. وی بیان کرد: بقیه مصوبات با درصدهای متفاوت در دست اقدام است و در اولویت برنامههای دستگاههای اجرایی قرار دارد.معاون استاندار گفت: روز جمعه 26 اردیبهشت ماه، استاندار خراسان جنوبی به منظور بررسی شرایط موجود و رسیدگی به مشکلات مردم از روستاهای سولاخان، کلته مزار، دهک و تیغدر بازدید کرد. وی افزود: بخش عمدهای از درخواستهای مردم در آن دیدار مربوط به حوزههای لایروبی قنوات، اجرای بندهای خاکی، تامین تجهیزات ورزشی، اجرای طرح هادی و سایر موارد بود.میرجعفریان اظهار کرد: از مجموع مصوبات آن سفر، هفت مورد مربوط به جهاد کشاورزی، سه مورد استانداری، 2 مورد بنیاد مسکن و 2 مورد منابع طبیعی است.وی گفت: حوزههای دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل اوقاف و امور خیریه هم در مصوبات این سفر دیده شده بودند.در نشست بررسی مصوبات سفر استاندار به روستاهای شهرستان نهبندان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد، مدیران ستادی و دستگاههای اجرایی استان حضور داشتند و درخصوص روند اجرای پروژهها و موانع احتمالی بحث و گفت و گو شد. استاندار خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی حضورش در استان و به منظور شناسایی نیازها و حل مشکلات مناطق مختلف استان با انجام سفرهای رسمی به همراه مدیران دستگاههای اجرایی در 11 شهرستان استان حضور یافت که ماحصل جلسات برگزار شده تاکنون حدود 600 مصوبه بوده است.او دی ماه 97 در اولین سفر خود به شهرستان مرزی نهبندان در جنوب استان رفت و هدف از این سفرها را گفت و گوی بیواسطه با مردم و شناخت بیشتر نسبت به نیازها و اولویت مناطق مختلف عنوان کرد.دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

ضرب العجل برای حل مشکلات کارخانه چدن خوسف

در بازدید نماینده مردم شریف شهرستانهای بیرجند درمیان و خوسف از کارخانه چدن خوسف مقرر شد لیست مشکلات و راهکار های این کارخانه آماده شود. حسین خسروی درباره ی بازدیدش از این کارخانه گفت: مقرر شد ظرف 24 ساعت سرمایه گذار چینی مشکلات، برنامه، راهکار ها و پیشنهادت خود در جهت هرچه سریعتر راه اندازی این واحد تولیدی را اعلام کند و پس از بررسی در استان در صورت نیاز در تهران پیگیری شود. حسین خسروی همچنین شامگاه پنج شنبه در دیدار مدیرکل اقتصاد و دارایی و سازمان های زیرمجموعه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در برخی کشورها با زور اسلحه حکومتشان را تأمین میکنند اما در ایران، پشتوانه مسئولان، مردم هستند و مردم هرچه از مسئولان بیشتر خدمات ببینند و مسئولان به تولید داخلی بیشتر توجه کنند، پشتوانه نظام مستحکمتر میشود.نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: باید باور کنیم جنگ اقتصادی است. خسروی خاطرنشان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس همه اقشار مردم، مایحتاج جبههها را تأمین میکردند و امروز نیز نیاز است همان عادت در جنگ اقتصادی در کشور ایجاد شود. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به مسائل اقتصادی مردم باید در اولویت قرار گیرد.

8 هزار و 779 تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد

ایرنا- هشت هزار و 779 تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 45 درصد افزایش داشته است.مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: از ابتدای خرداد امسال تاکنون 11 میلیارد و 700 میلیون تومان گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شد که هفت میلیارد و 800 میلیون تومان آن پرداخت شده است.وی با بیان اینکه بیشترین حجم خرید گندم در استان مربوط به طبس است اظهار کرد: قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری 25 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده است که این قیمت براساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید محاسبه میشود. وی گفت: در حال حاضر 18 مرکز خرید گندم در استان فعال است و از کشاورزان درخواست داریم در صورت تمایل، هرچه سریعتر محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.وی عنوان کرد: خرید تضمینی گندم از 27 اردیبهشت آغاز شد و تا پایان شهریور امسال ادامه دارد .

هوا طوفانی می شود

اداره کل هواشناسی استان درباره وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در این استان هشدار سطح زرد (آگاهی) صادر کرد.کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: با تقویت اختلالات فشار در سطح زمین، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک تا دوشنبه هفته آینده در استان پیشبینی میشود.سمیه لطفی روز ادامه داد: احتمال بروز خسارت در اثر کاهش دید ناشی از گرد و خاک و وزش باد شدید در این مدت دور از انتظار نیست.وی گفت: همچنین در این مدت احتمال اختلالات موقت در آمد و شد جادهای به ویژه در نوار شرقی و شمالی استان پیشبینی میشود.وی از مردم خواست رانندگی با سرعت مطمئنه، قرار نگرفتن در مجاورت درختان، سقفهای موقت و تابلوهای تبلیغاتی را رعایت کنند.

کلاسهای عملی دانشگاه بیرجند به زمان دیگری موکول شد

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در اطلاعیهای اعلام کرد: کلاسهای عملی که قرار بود 14 تیر تا 10 مرداد برگزار شود، به زمان مناسب دیگری موکول شد.در این اطلاعیه آمده است: به دلیل فراگیری مجدد بیماری کووید 19 و افزایش خطرات ناشی از حضور دانشجویان در دانشگاه و به استناد مصوبه شورای دانشگاه مورخ چهارم تیرماه 99، کلاسهای عملی در بازه زمانی اعلام شده قبلی (14 تیر تا 10 مرداد) برگزار نمیشود و به زمان مناسب دیگری موکول خواهد شد.

درآمد 120 میلیون تومانی موقوفه شوکت آباد با برداشت غلات

120 میلیون تومان درآمد با فروش غلات برداشت شده از موقوفه شوکت آباد بیرجند کسب شد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: امسال با توجه به سال جهش تولید،سطح زیرکشت و تولید محصول در این موقوفه نسبت به پارسال 2 برابر افزایش یافته است. حجت الاسلام پرویز بخشی پور با اشاره به اینکه امسال 58 تن گندم و جو از 18 هکتار سطح زیرکشت این محصولات از مزرعه موقوفه شوکتآباد برداشت شده است، افزود: درآمد حاصل از این موقوفه در 32 نیت هزینه میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت