یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

رئیسی: در شناسایی شبکه نفوذ لحظهای درنگ نکنید

رئیس قوه قضاییه با بیان این که شهید فخریزاده از چهرههایی بود که دشمن را خوب شناخت و راه خوبی نیز برای مقابله با دشمن برگزید، راهبرد او را بی اثر کردن تحریمها و مصون سازی کشور در برابر تهدیدات دشمن دانست و افزود: همه تلاش ما باید در جهت قوی شدن کشور در همه عرصهها برای خنثی کردن تحریمها و تهدیدات دشمنان باشد. آیتا… رئیسی از پیگیری مجازات آمران و عاملان ترور شهید فخری زاده نیز سخن گفت و توصیه غربیها برای خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در برابر این جنایت را چراغ سبز نشان دادن به تروریستها دانست و گفت: در اجرای اقدامات بازدارنده نسبت به دشمن نباید کوتاهی کرد و هر حرکتی که موجب بازدارندگی دشمن از تهدید شود، باید انجام داد.رئیس دستگاه قضا بر همین اساس از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی خواست با قدرت شبکه نفوذ را در جای جای کشور شناسایی و منهدم کنند و تأکید کرد: لحظه‎ای نباید در شناسایی شبکه نفوذ غفلت و درنگ کرد تا عناصر نفوذی مجال پیدا نکنند از داخل به دشمن پالس توطئه بدهند.

ترور شهید فخریزاده با دستگاه هایی الکترونیکی انجام و فردی در صحنه حاضر نبود
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خدمات سردار شهید محسن فخری زاده که یک دانشمند هسته ای بود، قابل بیان نیست. در همین اندازه بگویم که 20 سال است دشمن به دنبال ترور او بود اما ناکام ماند و این بار نیز سیستم های اطلاعاتی کشور با دقت احتمال وقوع حادثه علیه وی و حتی محل بروز حادثه احتمالی را پیش بینی کرده بودند. شمخانی اظهار داشت: به دلیل تبادل اخبار در این 20 سال متأسفانه جدیت لازم به کار برده نشد و این بار آنها موفق شدند وگرنه آنها در طی این سالها، عملیات های مختلفی داشتند که هیچ کدام موفق نشده بود. شمخانی اظهار داشت: دستگاه های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیده بودند که وی مورد هدف اقدام تروریستی قرار می گیرد و در کدام محل نیز قرار است این عملیات انجام شود، دقیقاً محلی که او به شهادت رسید. آنها می دانستند در این محل قرار است یک عملیات علیه این شهید انجام بگیرد. تقویت های لازم در خصوص تیم حفاظت وی نیز صورت گرفته بود اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملاً جدید، حرفه ای و تخصصی استفاده کرد که متأسفانه توانستند موفق شوند و او را بعد از 20 سال تلاش به شهادت برسانند.وی گفت: عملیات ترور شهید فخریزاده بسیار پیچیده و با دستگاه هایی الکترونیکی بوده و فردی در صحنه حاضر نبوده است.

حداقل سیلی ایران به عاملان ترور فخری زاده، توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی است
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛گفت: حداقل سیلی ما به آمران ترور شهید فخری زاده، توقف داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی دولت و تجدید نظر سازمان انرژی اتمی در رژیم بازرسیهای آژانس است. رضایی گفت: هیچ دلیلی ندارد هنگامی که آمریکا و اروپا به طور رسمی و عملی از برجام خارج شده اند، دولت و مجلس ما درباره NPT و پرتکل الحاقی و برجام هیچ بررسی مجدد و تجدیدنظری نداشته باشد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان قصد دارند از آخرین روزهای حیات سیاسی ترامپ در جنگ افروزی استفاده کنند، مانع از مجازات جدی آمران و عاملان ترور دانشمند برجسته هستهای ما نخواهد شد.

عاقبت راهی که مجلس آغاز کرده، تبدیل ایران به کره شمالی است
یک کارشناس امور بینالملل، گفت: برخی از مخالفان برجام که اتفاقا در مجلس نیز حضور دارند، میخواهند در کنار اهداف تبلیغاتی خودشان، همان روند تخریبی علیه دولت را ادامه بدهند و بگویند دلواپسی ما از سیاست خارجه دولت بیجا نبوده و ترور شهید فخریزاده یکی از نتایج همین اقدامات است که البته این موضوعات هیچ ارتباطی با هم ندارند. علی بیگدلی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی در واکنش به ترور شهید فخریزاده، گفت: راهی که مجلسیها شروع کردهاند عاقبت کارش کره شمالی خواهد بود و این در حالی است که مجلس اختیاری ندارد که جلوتر از دولت و رهبری برای سیاست خارجه خط و ربط ترسیم و تصمیمگیری کند.

دشمنان دست به خودکشی زدند

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: دشمنان ما از ترس مرگ دست به خودکشی زدند و بدانند که قطعا تقاص خواهند داد.سردار حاجی زاده گفت: راه این شهید و دیگر شهدای ترور ادامه دارد و این شهادتها رغبت و انگیزه دوستان و همکاران این شهید را برای ادامه راه او بیشتر خواهد کرد.

برخی همهچیز پنداران پارلمان چه اصراری دارند که تذکر جدی بگیرند؟

آشنا مشاور رئیس جمهور با انتقاد شدید از صحبت های خضریان در مجلس در توئیتی نوشت: چه اصراری دارند برخی اعضای خود همهچیز پندار پارلمان که در این ایام کرونایی هم حتماً تذکر جدی دریافت کنند؟ علی خضریان نماینده مجلس طی سخنانی با حمله به روحانی گفت: معلوم است وقتی رئیس جمهور در روز چهارشنبه آمریکا را به بد و خوب تقسیم میکند، دشمن در روز جمعه در عملش تردید نمیکند، پادوهای غرب را در خرداد 1400 از کشور به زندان می فرستیم.

ظریف: آمادگی دارم که وزیر خارجه دولت بعدی باشم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که آیا کاندید انتخابات ریاستجمهوری میشود یا خیر گفته است: «دیگر با چه زبانی باید بگویم که نمی آیم؟» من بارها گفتهام نه چنین قصدی دارم، و نه برای خودم چنین موقعیتی قائل بوده ام. وزیر امور خارجه همچنین درباره احتمال ماندنش در مسئولیت وزیر امور خارجه در دولت سیزدهم نیز تصریح کرده است: با وجود تمامی دشواریها این آمادگی را دارم که وزیر امور خارجه دولت بعدی باشم. اما اعتقاد دارم وزیر امور خارجه باید با اجماع ملی کار کند.

فلاحتپیشه: خروج از برجام در شورای عالی امنیت ملی رأی نمیآورد

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم گفت: اگر نمایندگان قصد و هدفشان از این طرح خروج از برجام باشد در شرایطی که گشایش هایی در حال شکل گیری است، به ضرر کشور عمل می کنند زیرا کشور برای حفظ برجام هزینه داده و نمیتواند در قالب یک طرح از آن خارج شود. فلاحت پیشه در پاسخ به این سوال که آیا بحث خروج از برجام در حیطه وظایف مجلس است گفت: قالیباف به عنوان رییس مجلس، در شورای عالی امنیت ملی عضویت دارد و می تواند این طرح را در آنجا مطرح کند و ممکن است، نظرش رأی بیاورد و در آن صورت طبیعتا، طرح تقدیم به شورای امنیت می شود اما معتقدم خروج از برجام در شورای عالی امنیت ملی رأی نمی اورد.

به مصلحت نظام نمی دانم طرحی تهیه شود که منجر به خروج از برجام شود

نقوی حسینی در رابطه با طرح دو فوریت مجلس برای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها گفت: از ابتدا مخالف برجام و منتقد آن بودم اما با توجه به شرایط فعلی کشور و نظام بین الملل و منافع ملی، می گویم که اکنون زمان خروج از برجام نیست. با توجه به نقدهایی که به برجام دارم اگر همه کشورها از برجام خارج شدند ایران نباید خارج شود، به مصلحت نظام نمی دانم که طرحی تهیه شود که نهایتا منجر به خروج از برجام شود.

احتمالا پاسخ ایران به ترور، بعد از ورود بایدن به کاخ سفید و در عراق خواهد بود

العرب،نزدیک به عربستان درباره ترور محسن فخری زاده نوشت: احتمالا ایرانیها شعارهایی مربوط به دادن پاسخ در زمان مناسب را تکرار میکنند، تا اینکه موعد واگذاری قدرت به بایدن فرا برسد. به احتمال زیاد، محل پاسخ ایران به ترور دانشمند هستهای اش، عراق خواهد بود، همانطور که در واکنش به ترور سردار سلیمانی، با حمله ایران به پایگاههای آمریکایی در عراق مواجه شدیم.

واکنش روسیه به تصمیم اخیر مجلس درباره قطع همکاری با آژانس

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس در حساب توییتر خود نوشت: نمایندگان پارلمان جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با قتل دانشمند ایرانی، خواستار تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و محدودیت فعالیت بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران شدند. انگیزه مشخص است، اما احساسات همیشه به یافتن تصمیم درست یاری نمی کنند. پروتکل الحاقی پاسخگوی منافع همه از جمله تهران است.

نگرانی عراق از مقابله واشنگتن و تهران در هفتههای باقی مانده از دولت ترامپ

روزنامه واشنگتنپست نوشت که عراق از مقابله آمریکا و ایران در هفتههای باقی مانده از دولت ترامپ نگران است و نخستوزیر عراق تحت فشار شدید مسئولان آمریکایی برای تحت پیگرد قرار دادن گروههای مقاومت قرار دارد. به نوشته این روزنامه، دولت عراق با نزدیک شدن به پایان دوره ترامپ، احساس فشار بیشتری میکند و ترامپ به مشاوران خود گفته که آماده است در صورت کشته شدن هر فرد آمریکایی، «دستور ویرانگری» صادر کرده و ایران را متهم سازد و از این رو نگرانیها از هرگونه اقدام تحریکآمیز از سوی دولت فعلی آمریکا افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت