یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

دیگر گلایه نمیکنم؛ وارد فتنه های سیاسی نمیشوم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: من اهل این نیستم وقتی کشورم در تنگناها است هر روز خودم را به زمین بزنم و گلایه کنم، صبر کردم تا کرونا آرام بگیرد و بعد گلایههایم را بگویم. نمکی افزود: من آماده شدم وارد فتنههای سیاسی نشوم وقتی این موضوع را قبول کردم یعنی یار ندارم و در سختیها کسی از من دفاع نکرد، اگر من نامه به شهید قاسم سلیمانی نوشتم برای این بود که همدلتر و هم زبان تر از آن شهید ندیدم و خواستم صدایم را به خداوند برساند. وی خاطرنشان کرد: اگر در کرونا شکست بخوریم پایههای نظام شکست میخورد برای همین اعلام کردیم دیگر گلایه نمیکنیم و حتی اگر همکاران من حقوق هم نگیرند کار میکنند، ما آمدهایم برای فداکردن جانمان. نمکی گفت: نمیگذاریم در عرصه بین المللی در مبارزه با کرونا از هیچ کشور پیشرفتهای عقب بیفتیم و با دل و جان کار میکنیم و مقاومت میکنیم. تردیدی در این تصمیم ندارم چراکه این وعده الهی است که اگر مقاومت کنید حتماً پیروز میشوید.

سرلشکر صفوی: هر کمکی کردیم، دلار نقد گرفتیم ؛ بنزین دادیم، طلا گرفتیم
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه هر کشور مسلمان و غیرمسلمان که از ما کمک بخواهد، کمکشان میکنیم اما از آنها پول میگیریم، گفت: به ونزوئلا بنزین دادیم و شمش طلا گرفتیم. طلاها را هم با هواپیما به ایران آوردیم تا در راه اتفاقی برایش نیفتد. سرلشکر سید یحیی صفوی تاکید کرد: ما هرکمکی به عراقیها کردیم دلار نقدر گرفتیم، با سوریها قراردادی امضا کردیم که درمقابل چیزهایی را میگیریم البته روسها بیش از ما در سوریه استفاده میکنند. صفوی تاکید کرد: ما میخواهیم تجربه دفاع مقدس را نه تنها به ملتهای اسلامی بلکه به دیگر ملتها همچون ونزوئلا انتقال دهیم. امروز ونزوئلاییها کمونیست هستند اما در مقابل آمریکاییها ایستادند و ما هم به آنها کمک میکنیم، کمکهای نرمافزاری به آنها میکنیم و ایده میدهیم، مثلاً میگوئیم چگونه بسیج مردمی را شکل دهید وحملات سایبری را چگونه دفع کنند. صفوی تصریح کرد: ما در راستای عمق بخشی به دفاع ایران در مقابل دشمنان فرامنطقهای خود مثل آمریکا و صهیونیست اقدام میکنیم. ما برای اینکه در برابر ائتلاف کشورهای غربی و عربی در سوریه بایستیم با روسیه ائتلاف کردیم و ائتلاف ما هم پیروز شد.

نوبخت : نزدیک به 3 برابر بیشتر از پیش بینی مان از عرضه سهام دولتی در بورس درآمد داشتیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نهایی شدن موضوع پیش فروش نفت گفت: این روش سال آینده اجرایی خواهد شد. قیمت هر بشکه نفت برای پیش فروش 40 دلار و نرخ تسعیر آن نیمایی خواهد بود. نوبخت افزود: همچنین بازار سرمایه یک فرصتی است برای فعالان اقتصادی، دولت و صاحبان سرمایه، امسال پیش بینی ما این بود از طریق عرضه سهام دولتی در بازار سرمایه حدود 11 هزار و 900 میلیون تومان کسب کنیم، اما در 5 ماه نخست سال بالغ بر 35 هزار میلیارد تومان از این طریق کسب کردیم و در سال آینده بازار سرمایه برای دولت از طریق عرضه سهامهای دولتی منابع قابل توجه دیگری کسب خواهد کرد تا بتوانیم سیاستهای خروج از رکود و افزایش اشتغال را دنبال کنیم.

اعطای کالابرگ به خانوار ایرانی از مهر تا اسفند 99 اجرا میشود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طرح تامین کالاهای اساسی (کالابرگ) را از مهر سال جاری تا اسفند سال جاری اجرا میکنیم. حاجبابایی با بیان اینکه منظور از کالاهای اساسی کارتهایی است که در اختیار مردم قرار میگیرد،گفت: حدود 60 میلیون ایرانی با این کارتها یارانه معیشت را دریافت میکنند. حدود 20 میلیون نفر ایرانی تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی قرار دارند، بنابراین به 20 الی 21 میلیون نفر قرار است بر اساس این طرح ماهیانه هر نفر 120 هزار تومان و خانواده 5 نفره 600 هزار تومان کالا در اختیار آنان قرار داده شود و این کارت کالایی است و نقدی نیست.وی افزود: این مبلغ برای 20 میلیون نفر بدون هزینه خواهد بود و برای 40 میلیون نفر باقیمانده 50 درصد پول از سوی آنها پرداخت می شود.

وام مسکن جوانان افزایش یافت

طبق اعلام بانک مسکن، سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پسانداز مسکن جوانان افزایش یافته و این وام در شهرهایی مثل بیرجند 184 میلیون تومان بود در ترمیم صورت گرفته به 290 میلیون تومان افزایش یافت.

4 تا 8 هفته ، مدت پیک جدید کرونا

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه پیک جدید اپیدمی کرونا از مرداد پیش بینی شده بود و بین 4 تا 8 هفته طول میکشد گفت: باید به طور عاجل برای کنترل این شرایط فکر شود در غیر اینصورت احتمال دارد سیستم درمان در پاییز و زمستان به طور ناگهانی دچار مشکل شود چرا که تختهای بیمارستانی در حال حاضر پر شده است.

تا آخر اسفند، اینترنت 5G فعال می شود

وزیر ارتباطات گفت: تا آخر اسفند امسال اینترنت نسل پنجم ارتباطات برای کاربران خانگی به صورت نقطهای فعال خواهد شد. او گفت: مجوزهای مربوط به این کار در کمیسیون تنظیم مقررات صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت