یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

دانشگاه بیرجند با بیش از 50 گروه آموزشی پایلوت در شرق کشور

کاری -دکتر حسینی واشان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه بیرجند بیش از ۳۵۰ عضو هیئت علمی و حدود ۱۲ هزار دانشجوی فعال است و با بیش از ۵۰ گروه آموزشی در شرق کشور به عنوان دانشگاه جامع در حال فعالیت است . حسینی واشان افزود :در یک سال اخیر در پی تلاش‌های انجام شده موفق به دریافت مجوز پذیرش دانشجوی کارشناسی در رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی شدیم و امسال نیز در رشته‌های علوم اقتصادی، زبان و ادبیات عرب ،مهندسی معماری موفق به اخذ مجوز شدیم . وی با بیان اینکه در مقاطع تکمیلی نیز بیش از ۱۴ رشته و گرایش را خواهیم داشت، ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق انرژی، کارآفرینی ،سیستم‌های انرژی ،مهندسی رباتیک مجوز آن برای دانشگاه بیرجند گرفته شده است.

اخذ مجوز دکترا
برای 7 رشته در دانشگاه بیرجند
وی با اشاره به مقطع دکترا ادامه داد: در مقطع دکترا ۷ رشته گرایش مجوز آن اخذ شد از جمله زمین‌شناسی پترولوژی، مهندسی باغبانی فیزیولوژی پس از برداشت، مهندسی عمران سازه ،مهندسی عمران منابع آب و گیاه پزشکی بیماری شناسی گیاهی .معاون آموزشی اظهار کرد: هم در بخش توسعه رشته‌ها و هم بخش جذب هیئت علمی اقداماتی صورت گرفته است و بیش از ۲۰ نفر عضو هیئت علمی جذب شده‌اند که بیشتر در حوزه علوم انسانی بوده اند.حسینی واشان بیان کرد: با وجود اینکه تعداد دانشجویان کشور حدود ۴۰ درصد کاهش داشته اما این کاهش در دانشگاه بیرجند نامحسوس است به طوری که در سال گذشته حتی افزایش داشته است . دکتر حسینی تاکید کرد :به همت همکاران دانشگاهی ۴ تا ۵ مجله علمی مجوز کسب کردند و الان گرید معتبر وزارت علوم را دریافت شده است. وی همچنین در خصوص کارگاه‌ها و تجهیزات گفت: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل حمایت‌های مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت جهت تهیه تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی دانشگاه اخذ گردید . حسینی واشان گفت: یکی از مواردی که در خصوص رشته‌های جدید و در جهت اصلاح سرفصل‌ها بوده این است که واحد دروس مهارتی به ۱۵ واحد در رشته‌های مهندسی، کشاورزی و علوم پایه و تا ۷ واحد در رشته‌های نظری و علوم انسانی افزایش پیدا کرده است تا توان اشتغال پذیری دانشجویان افزایش یابد.

فعالیت دو دپارتمان مشاوره تحصیلی و مهارت آموزی در دانشگاه بیرجند
دکتر حمیدی سرپرست امور گروه استعدادهای درخشان دانشگاه بیرجند به معرفی باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه بیرجند پرداخت. وی با بیان اینکه دانشگاه بیرجند دارای دو دپارتمان هستیم که یکی دپارتمان مشاوره در حوزه تحصیلی است، اضافه کرد دیگری دپارتمان مهارت آموزی و در دپارتمان مهارت آموزی تلاش کردیم زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را معرفی نماییم و دانش آموزان بدانند ورود به دانشگاه صرفاً گذراندن واحدهای درسی نیست بلکه می‌توانند در کنار آن مهارت‌هایی را نیز بیاموزد و فعالیت ورود به بازار کار را تجربه نمایند . حمیدی بیان کرد: ما به معرفی افتخار آفرینان دانشگاه بیرجند به صورت تفکیک شده پرداختیم تا زمینه آشنایی بیشتر دانش آموزان با آنان را فراهم کنیم . دکتر حمیدی با بیان اینکه ما امسال تصویب دو طرح دکتر گنجی و طرح شهید رئیسی را داشته‌ایم. یاداور شد: طرح دکتر گنجی شیوه نامه جذب، هدایت و توانمندسازی استعدادهای برتر دانش‌آموزان پذیرفته شده در دانشگاه بیرجند است و این طرح تلاش می‌کند تسهیلاتی را به دانش آموزانی که دانشگاه بیرجند را انتخاب نموده‌اند بدهد وی ادامه داد :طرح شهید رئیسی آیین نامه جذب، هدایت و توانمندسازی استعدادهای برتر دانش‌آموزی مناطق محروم مرزی استان خراسان جنوبی است ، و هر دوی این طرح‌ها در صفحه باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه بیرجند قرار داده شده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت