یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

خانه ورزش شوکت آباد تعطیل شد ؛ پیگیری ها نتیجه نمی دهد!

نسرین کاری – جوانان روستا استعدادهای ورزشی و علمی فراوانی دارند که نیاز به کشف شدن است، بنابراین باید راهی برای کشف استعدادها پیدا کنیم، متاسفانه خانه ورزش روستای شوکت آباد تعطیل شده است و جوانان ورزش دوست این روستا برای ادامه فعالیت های ورزشی خود مجبور به استفاده از مکانهای ورزشی شهر بیرجند در 10 کیلومتری از روستا هستند! این موضوع علاوه برصرف هزینه، خطراتی را برای آنها در پی دارد. مسئول و رابط ورزشی روستای شوکت اباد در گفتگو با خبرنگار آوا با بیان اینکه بیش از ۲۰سال سابقه ورزشی دارم، یادآور شد: با کلی تلاش و صرف هزینه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بعد از سالها خانه ورزش روستا با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا توسط اقای شاعر زاده رئیس اداره ورزش شهرستان افتتاح شد. مجتبی اکبری خاطر نشان کرد: طبق قراردادی که دهیار وقت ان زمان با هیئت امنای مسجد جوادالائمه اقای حسن پور بسته بود و من در جریان ان قرار داد نبودم امسال مجبور به تخلیه مکان و تعطیل شدن خانه ورزش شدیم.

فروش وسایل ورزشی
به یک سوم قیمت!
وی با بیان اینکه متاسفانه پافشاری دهیار جدید اقای حیدری بی نتیجه ماند و مانع تعطیلی خانه ورزش روستا نشد، ادامه داد: سپس مجبور به تخلیه مکان شدیم و به دلیل نبود و نداشتن محل جدید وسایل را ناچارا به یک سوم ان فروختم. اکبری یاداور شد: مکان قبلی خانه ورزش روستا هم یک حمام قدیمی بود به انبار مسجد جوادالائمه تبدیل شده ودراختیار ما قرار نگرفت.
وی با بیان اینکه راه اندازی این حمام قدیمی هم حدود ۱۲ سال پیش باز هم با هزینه شخصی بوده است، ادامه داد: متاسفانه اداره اداره اوقاف با در اختیار گذاشتن این ملک به مسجد جواد الائمه موافقت کرده است.

جوانان برای ورزش مجبور هستند روزانه ۱۰ کیلومتر طی کنند!
مسئول و رابط ورزش روستای شوکت اباد با بیان اینکه بعد از تعطیلی خانه ورزش جوانان روستا سرخورده و افسرده شده اند، ادامه داد: جوانان مجبور هستند فاصله ۱۰کیلومتری بین شوکت اباد و بیرجند را طی کنند که خطرات جاده نیز بخشی از این رفت و آمد هاست. به گفته وی مقرر شده است این مکان برای ورزش نونهالان روستا در نظر گرفته شود و ورزشکاران دیگر بی نصیب می مانند. اکبری بیان کرد: از هیئت امناهای مساجد تقاضا داریم پای کار بیایند و از قشر جوان و نوجوان حمایت کنند. وی خاطر نشان کرد: حضرت امیر مومنان (ع) فرموده اند عقل سالم در بدن سالم است و باید جوانان به ورزش و تفریح برسند تا جامعه موفقی داشته باشیم . وی خاطر نشان کرد: مسجد یک مکان عام المنفعه هستند و عموم مردم باید از ان بهره ببرند. به گفته اکبری اگر این مکان شخصی بود هر تصمیمی گرفته می شد موردی نداشت نه اینکه تنها ترین خانه ورزش روستا تعطیل شود!

تعطیلی اماکن ورزشی
بزرگترین ضربه به جوانان می زند
وی با بیان اینکه با تعطیلی اماکن ورزشی بزرگترین ضربه را به جوانان زده ایم وآسیب های اجتماعی افزایش می یابد، ادامه داد: اعتیاد بیشترین اسیب را به نسل جوان می تواند بزند که ما می توانیم با توسعه اماکن ورزشی از این ان پیشگیری کنیم. وی اضافه کرد: تنها نگران هزینه های از دست رفته نیستم بلکه نگران سلامت جوانان و دوری از اسیب های اجتماعی هستم که برایم بسیار مهمتر است،
وی با بیان اینکه این قضایا باعث شد از روستایی که جد در جد من در ان ساکن بودند، و به ان تعلق خاطر دارم مهاجرت کنم و به روستای مجاور بروم، اضافه کرد: سالهاست در حوزه ورزش روستا انجام وظیفه می کنم تقاضا دارم دلسوزان پای کار بیایند و از ورزش روستا حمایت کنند.

آسیب به خانه ورزش شوکت آباد به دلیل بارندگی های بهاری
وی با بیان اینکه متاسفانه بر اثر بارندگی های بهاری امسال دیوار خانه ورزش سوراخ شد و اب به داخل آن رفت وکلیه وسایل به زیر اب رفت، ادامه داد: این در حالی است که بنای مسجد خلاف ساخته شده بود و ما از ان اطلاعی نداشتیم و فرو ریختن سقف مسجد هم از این قاعده مستثنا نبود.وی با بیان اینکه ملک زمانی که در اختیار خانه ورزش بود بیمه نداشت و امروز اعضای هیئت امنا تقاضای خسارت از رابط ورزش دارند، اضافه کرد: هنوز متاسفانه ملک مسجد و متعلقات ان بیمه نیست و از مسئولان امر تقاضای بررسی دارم. مسئول و رابط ورزش روستا خاطر نشان کرد: مگر آسیب بر اثر بارندگی را مستاجر باید پاسخگو باشد آن هم ملکی که خلاف ساخته و بیمه نداشته است.

پیگیری دهیار و شورای اسلامی
بی نتیجه ماند!
اکبری عنوان کرد: دهیار و شورای اسلامی روستا بارها چه به صورت مکتوب چه شفاهی پیگیر شدند که خانه ورزش تعطیل نشود اما متاسفانه نتیجه ای نداشته است
وی با بیان اینکه این روستا در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر بیرجند می باشد اما از حداقل امکانات چه ورزشی چه خدماتی برخوردار است، اظهار کرد: الان خانه ورزشی که سالها با رنج و زحمت راه اندازی شده بود تعطیل شد وما باید تاوان بدهیم
اکبری با اشاره به اینکه از فرماندار و بخشدار تقاضا دارم به این قضیه ورود پیدا کنند، ادامه داد: دغدغه من یک موضوع شخصی نیست بلکه پر کردن اوقات فراغت و ورزش روستاست
وی تاکید کرد: از تمام مسئولان و هیت امناهای مساجد تقاضا دارم پای کار بیایند تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

تجهیز خانه های ورزش روستای از شاخصه های عدالت اجتماعی است
مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار آوا گفت: تجهیز خانه های ورزش روستایی به‌عنوان یکی از شاخصه‌های عدالت اجتماعی به ویژه برای بانوان می باشد.
علی ربیعی با بیان اینکه خانه ورزش روستا از جمله خدمات ماندگار ورزش و جوانان روستائیان است، ادامه داد: تا با فعالیت‌های ورزشی سلامتی جسمی و روحی خود را تضمین کنند.
وی با بیان اینکه در خصوص خانه ورزش روستای شوکت آباد با توجه به اینکه زمین های موجود در این روستا موقوفه هست و امکان احداث بنای ورزشی وجود ندارد، ادامه داد: دهیاری روستا در همان زمان یک مکانی را در اختیار اداره ورزش و جوانان قرار دادند و توسط اداره ورزش و جوانان به عنوان خانه ورزش روستایی برای استفاده جوانان و نوجوانان و به ویژه بانوان که محدودیت فعالیت های ورزشی در مکان های روباز را دارند تجهیز شده است.

کاهش آسیب های اجتماعی با احیای خانه ورزش
وی با اشاره به اینکه هم اکنون این فضا را از خانه ورزش گرفته اند باید از طریق شورای اسلامی و دهیاری روستا پیگیری و مشکل مرتفع شود، ادامه داد: چرا که بهترین موقع استفاده از این وسایل ورزشی در تابستان است که دانش آموزان می توانند اوقات فراغت خود را به بهترین شکل با ورزش سپری کنند. مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان جنوبی اضافه کرد: این مهم می تواند در حوزه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد، و اگر وسایل ورزشی در آنجا استفاده نشود برای استفاده عودت داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت