یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

خانه فرهنگ‌ استان با ۲ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد

کاری – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به سفر وزیر ارشاد به استان طس روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان ماه سال جاری، گفت: در این سفر دو روزه، خانه فرهنگ‌ استان با ۲۰۰۰ هزار متر زیربنا به بهره‌برداری می‌رسد.فرخنده، با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ۲۵ هنرمند در ۲۴ آبان ماه ادامه داد: «رونمایی از کتاب شهدای «هنرمندان خدا»، رونمایی از اولین کتاب قرآن نوشته رسم الخط قرآن طاها با قلم اساتید استان و رونمایی از نماهنگ «سید سپاه خراسان» از جمله برنامه‌های وزیر ارشاد در استان است.وی با اشاره به نشست اختصاصی وزیر با دستگاه‌های فرهنگی و نمایندگان تشکل‌های فرهنگی، بازدید از نمایشگاه هفته فرهنگی، دیدار با خانواده شهید، حضور در جمع اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در فرهنگسرای شهر، ادامه داد: بازدید از مجموعه خوشنویسی اساتید استان و حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان را از جمله برنامه‌های وزیر فرهنگ به استان می باشد.

جذب اعتبار ۱۲۰ میلیاردی در سفر دوم رئیس جمهور
فرخنده، با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار فرهنگی جذب کرده است، یادآور شد: همچنین در بین ۳۱ استان، عملکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ارزیابی شاخص‌های عمومی و تخصصی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.وی، با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی استان اتفاقات مطلوبی افتاده است، گفت: مجوز جشنواره تئاتر فجر کشوری را اخذ کردیم که این برنامه ۲۸ آذرماه به مدت ۴ روز در استان اجرایی می‌شود.
تکمیل پروژه‌های فرهنگ و ارشاد استان نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، با اشاره به پروژه‌های فرهنگی نیمه تمام استان، گفت: «۸ شهرستان استان شامل قاین، سربیشه، نهبندان، بیرجند، خوسف، طبس، بشرویه و سرایان دارای پروژه‌های نیمه تمام هستند». فرخنده، با بیان اینکه تالار شهر به عنوان بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی نیمه تمام در استان دارای هفت درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: «برای احداث این طرح نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم
برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان
وی، بیان کرد: در مجموع پروژه‌های نیمه تمام فرهنگ و ارشاد در استان نیازمند حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. فرخنده، با اشاره به برنامه های هفته فرهنگی استان، تصریح کرد: «در این هفته با شعار «خراسان جنوبی، دیار علم و ایمان»، برنامه‌هایی با هدف تقویت هویت اسلامی – ایرانی با تمرکز بر نسل جوان، در حال اجرا است». وی، ادامه داد: بزرگداشت مفاخر، پرداختن به گویش محلی، غذای سنتی، مد و لباس در حوزه بوم خراسان جنوبی، پرداختن به حوزه‌های هنری، صنایع دستی و فرهنگی استان طی این هفته مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، بیان کرد: نمایشگاه هفته فرهنگی استان در فرهنگسرای شهر افتتاح می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت