یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

جلسات ستاد کرونا خراسان جنوبی در صورت لزوم روزانه برگزار میشود

کاوش- استاندار خراسان جنوبی گفت: از این پس جلسات ستاد استانی کرونا در صورت ضرورت به طور روزانه و با هدف بررسی همه عوامل دخیل در افزایش میزان شیوع کرونا در استان برگزار میشود. حمید ملانوری روز دوشنبه در بازدید از بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند افزود: آمادگی کامل برای برگزاری جلسه ستاد کرونا به صورت روزانه را داریم.
وی ضمن خداقوت به کادر درمان بیمارستان ولیعصر بیرجند که از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونایی در مرکز استان بوده است، با پزشکان، پرستاران و کارکنان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد. استاندار خراسان جنوبی گفت: بازدید امروز به منظور بررسی وضعیت موجود بیمارستان و نحوه خدماتدهی به بیماران انجام شد. وی با مطلوب خواندن نحوه خدماتدهی به بیماران، تصریح کرد: ما برای پیگیری امکانات و تجهیزات مورد نیاز در راستای رفاه مردم اعلام آمادگی میکنیم. ملانوری با اشاره به وضعیت نامطلوب و سیر صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان جنوبی متذکر شد: برای مهار این شرایط و رسیدن به وضعیت سفید باید همه حوزهها با تمام توان به صورت جهادی وارد میدان شوند. وی تاکید کرد: حفظ سلامت مردم وظیفه همه ماست و در این راه نباید از هیچ تلاشی فروگذار کنیم.رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این بازدید به تشریح شرایط موجود پرداخت و از تهیه دستگاه اکسیژن ساز جدید خبر داد که بتازگی به استان حمل و تحویل شده است.

لزوم نظارت فنی و تخصصی بر پروژه های عمرانی
مهر آیین- استاندار خراسان جنوبی بر لزوم نظارت فنی و تخصصی در جریان اجرای پروژه های عمرانی تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه کاری معاون و مدیران کل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: نظارت فنی و تخصصی باید توسط کارشناسان و متخصصان زبده و کاربلد مرتبط صورت گیرد.وی با اشاره به وضعیت اعتباری شهرداری های استان، پیشنهادات و راهکارهایی را به منظور ایجاد اعتبارات دائمی و پایدار برای شهرداری ها ارائه نمود. استاندار به کمیسیون ماده 100 و وظایف آن نیز اشاره کرد و تصریح نمود: باید با نظارت کامل بر عملکرد آن در همه مناطق استان، از ساخت و سازهای خارج از چارچوب و توسعه های غیرقانونی جلوگیری شود.ملانوری، ورودی و خروجی شهرها و روستاها را ی استان را در ایجاد نشاط اجتماعی و رفاهی شهروندان مؤثر خواند و تأکید نمود: در اجرای مبلمان شهری و فضاسازی ها باید از نظرات کارشناسی اهل فن استفاده شود. وی تبادل تجربیات بین شهرداران را در این زمینه مؤثر خواند و گفت: شهرداران می توانند طی نشست هایی با همتایان خود در مناطق مختلف استان از اطلاعات و تجربیات یکدیگر استفاده نمایند.به گفته وی؛ بهره برداری از ظرفیت شهرداران استان های همجوار از طریق سفر به این مناطق نیز می تواند راهکاری برای ارتقاء سطح دانش و اطلاعات شهرداران باشد.استاندار، وضعیت طرح ها و پروژه های عمرانی استان را طی دو سال گذشته بسیار مطلوب خواند و اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ها با قوت و قدرت ادامه می یابد. ملانوری تأکید کرد: هیچ پروژه عام المنفعه ای نباید متوقف گردد تا مردم بتوانند به زودی از منافع آن بهره مند گردند.وی با اشاره به حوزه گسترده معاونت عمران و تعدد پروژه های این مجموعه در دفاتر مختلف، استمرار نشست ها و بررسی موردی موضوعات مرتبط با هر دفتر را خواستار شد.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و برنامه های حوزه کاری خود پرداخت و از طرح ها و پروژه هایی گفت که طی دو سال گذشته در دستور کار مجموعه قرار گرفته و با جدیت دنبال شده است. میرجعفریان از تأثیر مثبت پروژه های عمرانی بر مباحث اقتصادی استان نیز گفت.

ابلاغ ارتقاء دهستان عربخانه و تشکیل بخش سرداران
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از ابلاغ ارتقاء دهستان عربخانه و تشکیل بخش سرداران در شهرستان نهبندان خبر داد. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب گفت: وزیر کشور، ارتقاء دهستان عربخانه و تشکیل بخش سرداران را به استاندار ابلاغ کرد. وی ادامه داد: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در ابلاغیه ای به استاندار با انعکاس مصوبه هیئت وزیران مبنی بر ایجاد بخش سرداران در تابعیت شهرستان نهبندان دستور داد با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین نامه اجرائی آن، اقدام لازم در این زمینه دنبال شود.
معاون استاندار تصریح نمود: براساس این ابلاغیه، روستای دهک در بخش شوسف، مرکز بخش سرداران شهرستان نهبندان شد. خوش خبر ادامه داد: این موضوع که از مطالبات به حق مردم بود و بارها پیگیری شده، در آخرین جلسه هیئت دولت در مهرماه که با حضور استاندار وقت همراه بود، دوباره مطرح گشت و نظر مساعد کابینه را به خود جلب کرد. وی متذکر شد: به جهت ارتقاء دهستان عربخانه و تشکیل بخش سرداران، تغییراتی به لحاظ تقسیمات کشوری در منطقه شکل گرفته و دهستان های گرم تمام ده، سهل آباد و سیدال ایجاد می شوند. به گفته وی؛ روستای سیدال به عنوان مرکز دهستان سیدال، روستای گرم تمام ده به عنوان مرکز دهستان گرم تمام ده و روستای سهل آباد به عنوان مرکز دهستان سهل آباد تعیین شده است.

عنایت ویژه بانک ها در پرداخت تسهیلات کرونایی به استان
جم- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، عنایت ویژه بانک ها به استان درخصوص پرداخت تسهیلات کرونایی را خواستار شد. عابدی با بیان این مطلب در شورای هماهنگی بانک های استان، خاطرنشان کرد: از ابتدای عملیاتی شدن طرح اعطای تسهیلات به اقشار و گروه های آسیب دیده از کرونا، 54 میلیارد تومان تسهیلات در سطح استان به این افراد پرداخت شده است.وی ضمن تشکر از 10 بانک عامل استان به جهت همراهی در پرداخت تسهیلات کرونا، تصریح نمود: اعطای تسهیلات ویژه به آسیب دیدگان از ویروس کرونا ، یکی از مهمترین اقدامات دولت در شرایط موجود و در راستای حمایت از اقشار خاص است.معاون استاندار با اشاره به این که در بحث پرداخت تسهیلات کرونایی مشکلاتی وجود دارد، تمدید قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی را تا پایان سال جاری خواستار شد.عابدی اظهار کرد: اختصاص تسهیلات به آن دسته از واحدهایی که خویش فرما بوده و به صورت یک نفره مشغول کار می باشند نیز باید تحقق پیدا کند. وی متذکر شد: افزایش دوره تنفس تسهیلات کرونا از 2 ماه به 6 ماه و همچنین افزایش زمان پرداخت تسهیلات از 24 ماه به 36 ماه نیز از دیگر درخواست های استان از شبکه بانکی کشور می باشد.معاون استاندار ادامه داد: آن چه انتظار ماست تمدید مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان سال جاری، بازگشایی مجدد سامانه کارا برای ثبت نام متقاضیان و کاهش نرخ سود تسهیلات می باشد. عابدی، ایجاد تغییراتی در برخی رسته های اعلام شده و مشاغل مرتبط با رسته ها جهت بهره مندی اقشار و گروه های بیشتری از این تسهیلات را نیز خواستار شد.

540 میلیارد تومان، سهم استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در نهضت گلخانهای
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: سهم استان از اعتبارات صندوق توسعه ملی در اجرای طرح نهضت گلخانهای 540 میلیارد تومان بوده است. به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ عابدی با بیان این مطلب در جلسه ستاد گلخانهای استان خاطرنشان کرد: استان تا این لحظه 155 میلیارد تومان از این اعتبار را جذب نموده است.
وی متذکر شد: تسهیلات گلخانه ای به متقاضیان این حوزه با نرخ سود 12.5 درصد پرداخت می شود.معاون استاندار تصریح نمود: طرح نهضت گلخانهای استان بعد از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین استانداری، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه کشور در مهرماه سال گذشته کلید خورده است.عابدی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی طرح، اظهار کرد: برای اجرای این طرح مساحتی بیش از هزار هکتار مورد مطالعه قرار گرفته و اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان آماده شده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر در قالب این طرح، 13 مجتمع گلخانهای در سطح استان درحال اجرا می باشد، متذکر شد: مساحت این تعداد مجتمع 672 هکتار است که به 784 قطعه تقسیم بندی شده تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد.معاون استاندار گفت: سرمایه گذاران بومی و غیربومی می توانند از این ظرفیت، حداکثر استفاده را ببرند. عابدی تأکید کرد: پرداخت تسهیلات، تأمین زیرساخت های لازم در شهرک های گلخانه ای و… از جمله حمایت های دولت از متقاضیان ایجاد واحدهای گلخانه ای می باشد. وی افزود: از مجموع این هزار هکتار، 150 هکتار برای ایجاد بارگاه زرشک، 100 هکتار برای ایجاد مجتمعهای دامپروری، 50 هکتار برای ایجاد استخر پرورش شیلات و آبزیان و مابقی برای ایجاد مجتمع های گلخانه ای تعیین شده است.

مهارت آموزی 18 هزار سرباز در استان
گروه خبر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از فراهم سازی شرایط برای مهارت آموزی 18 هزار نفر از کارکنان وظیفه عمومی در استان خبر داد. عابدی با اعلام این خبر در جلسه گروه کاری تخصصی مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: در راستای تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح، بیش از 18 هزار نفر از کارکنان وظیفه عمومی در استان آموزش های لازم را فرا می گیرند. وی تأکید کرد: در این راستا در سال جاری 18 هزار و 226 نفر از کارکنان وظیفه عمومی در رده های نیروهای مسلح آجا، ناجا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مهارت آموزی مشغول می شوند.معاون استاندار بر نقش و اهمیت این تفاهم نامه در مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار تأکید نمود. عابدی متذکر شد:به همت 7 دستگاه اجرایی استان و به منظور فراهم شدن فرصت های شغلی مناسب، سربازان آموزش های لازم را از طریق آموزش در شریط کار فرا می گیرند.وی افزود: ادارات کل فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و جمعیت هلال احمر، دستگاه هایی هستند که وظیفه آموزش به سربازان وظیفه نیروهای مسلح را در استان به عهده خواهند داشت.معاون استاندار درخصوص دوره های آموزشی درنظر گرفته شده برای این گروه نیز گفت: امور باغی و زراعی، کشاورزی، پرورش ماکیان، پرورش شیلات و آبزیان، کشت گیاهان دارویی، صنایع غذایی، تعمیر ماشین آلات، فناوری، محیط زیست و منابع طبیعی، صنایع دستی، گردشگری و هتل داری از جمله رشته های آموزشی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است. عابدی از دستگاه های متولی خواست؛ تلاش کنند تا ضمن کیفی سازی آموزش های پیش بینی شده، تمام سهمیه استان را در سال 99 عملیاتی نمایند. وی سپس به منظور استمرار این گونه آموزش ها، بر تهیه و تنظیم برنامه مدون 4 ماه پایانی امسال و همچنین سال آینده تأکید نمود.

کاهش مسافر سه پرواز فرودگاه بیرجند را لغو کرد

مهر- مدیرکل فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: متأسفانه کاهش مسافر، سه پرواز یکی از شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه بیرجند را لغو کرد. عظیم طهماسبی اظهار کرد: متأسفانه کاهش مسافر سه پرواز یکی از شرکتهای هواپیمایی از فرودگاه بیرجند را لغو کرد. وی با اشاره به اینکه این پروازها مربوط به مسیر بیرجند- تهران و به عکس بوده است، بیانکرد: این شرکت هواپیمایی نه تنها پروازهای مربوط به فرودگاه بیرجند بلکه پروازهای به زاهدان و شمال کشور را نیز لغو کرده است. طهماسبی ادامهداد: این پرواز تا قبل از شیوع کرونا و بحث ضرورت استفاده از 60 درصد ظرفیت هواپیماها حدود 150 مسافر از مسیر فرودگاه بیرجند به تهران و بالعکس داشت که با قانون جدید باید تنها 60 درصد یعنی حدود 97 مسافر را پذیرش میکرد. وی افزود: ولی در آخرین پروازهای این شرکت به دلایل عدیده چون شیوع کرونا، گرانی بلیتها و… تنها حدود 40 تا 60 مسافر داشت که به واسطه نداشتن صرفه اقتصادی پروازهای خود را لغو کرد. مدیرکل فرودگاههای خراسانجنوبی با بیان اینکه امیدواریم با بهبود شرایط، رایزنیهای مسئولین امر برای حل مشکل شرکتهای هواپیمایی این پروازها مجدد برقرار شود، یادآور شد: شرکتهای هواپیمایی همچنان با بخشنامه قدیم اقدام به فروش بلیط میکنند. طهماسبی ادامهداد: ممکن است این سوال مطرح شود که چرا پرواز با یک مبدأ و مقصد مشخص برای یک شرکت هواپیمایی صرفه اقتصادی نداشته و آن را لغو میکند و برای شرکت دیگری صرفه اقتصادی دارد که این موضوع از جهات مختلف قابل بررسی است. وی افزود: برخی از شرکتها هواپیماهای کوچک و کم استهلاک دارند و از این جهت پرواز در این شرایط نیز برای آنان صرفه اقتصادی داشته و با شرکت هواپیمایی دیگر قابل مقایسه نیست.

وامی که کفاف خرید گوشی هوشمند دانش آموز محروم را نمیکند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت:بانکها برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند به دانشآموزان محروم وام دو میلیونی میدهند در حالی که برای تهیه این اقلام حدود سه تاچهار میلیون نیاز است. واقعی با اشاره به اینکه بر اساس بررسیهای صورت گرفته حدود 30 هزار دانشآموز در استان از تبلت و گوشی هوشمند بیبهره هستند، اظهار کرد: البته بخشی از این دانشآموزان در مناطقی چون روستاهای مرزی زندگی میکنند که اصولاً دسترسی به اینترنت وجود ندارد.

270 دانشآموز خراسان جنوبی در رشتههای پزشکی پذیرش شدند

ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پذیرش 270 دانشآموز دختر و پسر این استان در رشتههای پزشکی و پیراپزشکی در آزمون سراسری 99، برگ زرین دیگری بر تارک آسمان تعلیم و تربیت استان است. واقعی در نشست هماندیشی پیشکسوتان و صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت در استان که با حضور مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن این استان در ردیف سه استان برتر کشور در 10 ساله اخیر و کسب رتبه نخست نمرات امتحانات کشور در سال گذشته گفت: هرچند ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم نبودن زیرساختها غافلگیر کننده بود اما با همت معلمان و کمک سایر دستگاههای اجرایی، آموزش نه تنها تعطیل نشد بلکه امروز شاهد هستیم بیش از 90 درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدهاند.

پرداخت 169 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان

صداوسیما- 169 میلیارد و 577 میلیون ریال تسهیلات برای اجرای طرحهای اشتغالزا در مناطق روستایی استان پرداخت شد. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی استان گفت: این مقدار تسهیلات در 7 ماه گذشته به 508 طرح اشتغالزا در مناطق روستایی استان پرداخت شد. حسینی افزود: از این تعداد 110 طرح مشاغل خانگی، 390 طرح خوداشتغالی و 8 طرح کارفرمایی است. وی گفت: از این تعداد 325 طرح دامداری، 32 طرح کشاورزی، 39 طرح صنایع دستی، 80 طرح خدمات و 32 طرح صنفی و صنعتی است. حسینی افزود: در این زمینه 566 نفر در مناطق روستایی آموزشهای مهارتی، مقدماتی و پایدارسازی و توسعه با هزینه 36 میلیون ریال فراگرفتند.

16فوتی جدید کرونا در 24ساعت گذشته در خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در 24ساعت گذشته 16بیمار دیگر مبتلا به کرونا در استان فوت کردند که با فوت آنها، تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در استان به 393نفر رسید. دکتر مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته همچنین 335آزمایش کرونا در استان انجام که 264آزمایش مثبت قطعی اعلام شد. وی افزود: از 264بیمار جدید شناسایی شده در شبانه روز گذشته، 122نفر مربوط به بیرجند، 23نفر فردوس، 54قاین، 25نفر طبس، 5نفر نهبندان، 3نفر درمیان، 3نفر سربیشه، 13نفر سرایان، 11نفر بشرویه، و 5نفر مربوط به خوسف است.

ساخت باند دوم 14 محور خراسان جنوبی در دست اجرا است

ایرنا – مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت باند دوم در 14 محور استان در دست اجرا است و 49 کیلومتر مسیر بزرگراهی آماده آسفالت شده است. وحید داعی با اشاره به عملیات دوبانده سازی محور بیرجند – زاهدان اظهار کرد: این محور به طول 241 کیلومتر بوده که 123 کیلومتر آن در دست اجرا است. وی گفت: تاکنون 75 کیلومتر از این محور آسفالت شده و در سالهای 93 تا 98 نیز 37 کیلومتر افتتاح شده و زیر بار ترافیک رفته است. مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه در برنامه امسال 30 کیلومتر از این محور به بهرهبرداری میرسد افزود: از ابتدای امسال 2 کیلومتر افتتاح شده و پیشرفت فیزیکی آن تاکنون 35 درصد بوده است. وی با اشاره به اینکه هشت کیلومتر از محور بیرجند – زاهدان آماده آسفالت است اظهار کرد: پنج هزار و 735 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح در دست اجرا نیاز است. داعی دوبانده سازی محور بیرجند – قاین – گناباد را از دیگر پروژههای در دست اجرا برشمرد و گفت: این محور به طول 173 کیلومتر بوده که 48 کیلومتر آن هم اکنون در دست اجرا است. وی افزود: تاکنون 119.5 کیلومتر از این محور آسفالت و برای سال جاری نیز بهرهبرداری 48 کیلومتر برنامهریزی شده است.

خریداری 270 تن زرشک پارسالی از کشاورزان

270 تن زرشک محصول سال گذشته از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شد. به گزارش صدا و سیما، مدیرتعاون روستایی استان با اشاره به طرح تعاون روستایی برای رفع دغدغه کشاورزان از فروش زرشک سال گذشته، گفت: تاکنون 270 تن از زرشک کشاورزان در استان خریداری شده واین طرح همچنان توسط تعاون روستایی ادامه دارد. ضیائیان احمدی افزود: خرید زرشک از کشاورزان در دو مرکز قاین و یک مرکز خرید در مرکز استان در حال انجام است. وی گفت: زرشک کشاورزان باتوجه به کیفیت محصول هرکیلوگرم 40 تا 55 هزار تومان خریداری می شود. مدیرتعاون روستایی استان با اشاره به اینکه امسال برای اولین با تفاهم نامه انجام شده با مسئولان میدان تره بار تهران برای خرید زرشک تازه از کشاورزان، گفت: تاکنون 435 تن زرشک تازه کشاورزان استان به تهران ارسال و به فروش رسیده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان سرایان سه برابر شد

تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان سرایان از مهرماه امسال تاکنون نسبت به دوره قبل از آن سه برابر شده و موارد فوتی نیز افزایش چشمگیری داشته است . تا اواخر شهریور در شهرستان سرایان فقط 132 مورد مثبت و یک فوتی گزارش شده بود

وعدههای مسئولین کشوری در سفر به خراسان جنوبی پیگیری شود

مهر – رئیس مجمع نمایندگان خراسانجنوبی گفت: وعدههایی که مسئولین کشوری در سفر به خراسان جنوبی دادهاند، توسط استاندار جدید پیگیری شود. حسین خسروی اسفزار اظهار کرد: با تغییر استاندار خراسانجنوبی نباید در روند توسعه استان خللی ایجاد شود. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس بیانکرد: البته استاندار جدید تأکید کردهاند که در پرواز به سمت توسعه و پیشرفت استان تنها خلبان عوض شده است ولی مسیر را با همان قوت و جدیت ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت