یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

جذب ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام استان از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار از جذب 850 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه هاینیمه تمام استان از محل اعتبارات سفر دکتر نوبخت خبر داد. میرجعفریان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با پیگیری های شخص استاندار، این مبلغ ابلاغ شد. وی تأکید کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به پروژه ها تخصیص می یابد. معاون استاندار متذکر شد: با تزریق این اعتبارات، شاهد تسریع در روند تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح استان خواهیم بود. میرجعفریان ادامه داد: بنا به برنامه ریزی های صورت گرفته، یکی از مهمترین برنامه هایی که برای امسال پیش بینی شده، تکمیل پروژههای نیمه تمام است و بر همین اساس 103 پروژه تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد. وی گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام استان در بخش های فرهنگی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، عمرانی شهری، توسعه و تکمیل راه های روستایی، زیرساخت های گردشگری و صنایع دستی، زیرساخت های 10 هزار مسکن روستایی و… در این طرح هدف گذاری شده اند. معاون استاندار اظهار داشت: تعیین این پروژهها در مناطق شهری و روستایی استان، عدالت محور بوده و به گونه ای رقم خورده که مناطق کمترخوردار را نیز شامل میشود. میرجعفریان تصریح نمود: از اتفاقات خوب سفر خردادماه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، تفاهم استاندار با دکتر نوبخت در راستای تکمیل و بهرهبرداری از پروژههای نیمه تمام استان تا پایان سال بود. به گفته وی؛ بنا به مذاکرات صورت گرفته، تکمیل پروژه های نیمه تمام در این قالب به عنوان یک کار الگویی انجام می شود و می بایست تا پایان سال به نتیجه برسد. معاون استاندار اظهار داشت: از آن جایی که پروژههای نیمهتمام از مشکلات مهم در حوزه توسعه استان به شمار می روند، لذا تکمیل و بهره برداری از آنها در اولویت برنامه ها قرار گرفت و تا این لحظه با جدیت دنبال شده است. میرجعفریان ادامه داد: در راستای حذف این معضل از استان، ضمن شناسایی دقیق و برآورد آمار پروژه ها در مناطق مختلف استان، مراحل پیشرفت آنها ارزیابی شد و اقدامات متناسب به منظور تخمین اعتبارات لازم، امکانات مورد نیاز و موانع احتمالی در روند اجرای کار در کارگروههای ویژه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. وی تأکید کرد: هدف از این کار، سرعت بخشیدن به روند اجرای کار بوده است. به گفته وی؛ هدف دار بودن برنامه ها و تزریق به موقع اعتبارات به جهت پیگیری های شخص استاندار، تا این لحظه، پیشرفت خوبی را برای پروژه های نیمه تمام رقم زده است.

اعلام موافقت بانک ملت برای مشارکت در کنسرسیوم بانکی راه آهن استان

مدیر عامل بانک ملت، موافقت خود را برای مشارکت در کنسرسیوم بانکی راه آهن خراسان جنوبی اعلام کرد. این موافقت در دیدار استاندار با مدیر عامل بانک ملت کشور اعلام شد.
دیدار دیروز معتمدیان با بیگدلی مدیر عامل بانک ملت با هدف پیگیری مصوبه اخیر هیئت امنای ارزی کشور صورت گرفت.استاندار در این دیدار، ضمن تشریح اهمیت پروژه راه آهن شرق از اعلام آمادگی بانک های رفاه، ملی، ایران زمین و خاورمیانه برای مشارکت در این ابرپروژه گفت. معتمدیان به عزم استان در سرعت بخشی به روند اجرای پروژه راه آهن و اتصال خراسان جنوبی به شبکه ریلی کشور نیز اشاره کرده است. در این دیدار که با حضور منتظری مدیر عامل و فرنیا از اعضای کنسرسیوم ریلی استان همراه بود، بیگدلی مدیر عامل بانک ملت نیز با ارائه توضیحات جامعی درخصوص مشارکت این بانک در پروژه های شاخص، از آمادگی کامل برای حضور در کنسرسیوم بانکی راه آهن شرق کشور گفت. شایان ذکر است:در جلسه دوم مهرماه اعضای هیئت امنای ارزی کشور که به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور برگزار شد، در راستای شتاب بخشی به روند اجرای ابر پروژه راه آهن خراسان جنوبی، با اختصاص 2 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات ریالی از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه موافقت شد.

افزایش تابآوری جامعه نیازمند عزم عمومی است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: برای افزایش تابآوری جامعه در برابر مخاطرات اجتماعی باید عزم عمومی شکل بگیرد. خوش خبر در سومین نشست شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان افزود: همه ما وظیفه داریم برای افزایش تابآوری آحاد افراد در برابر مخاطراتی که سلامت جامعه و مردم را تهدید میکند، تلاش کنیم. وی با تاکید بر اهمیت نقش سازمانهای مردم نهاد و جایگاه مشارکت اجتماعی آنان اظهار کرد: نهادهای مردمی و سازمانهای مردم نهاد میتوانند در این زمینه بسیار اثرگذار باشند. وی به تشریح مصداقهای عینی در زمینه تابآوری پرداخت و متذکر شد: در شرایطی که کشور با مشکلات ناشی از بیماری کرونا و شیوع این ویروس روبهرو است، باید برای آگاهیبخشی عمومی و ارتقای فرهنگ آحاد جامعه، همافزایی شکل بگیرد.
رییس شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردمنهاد استان خراسان جنوبی گفت: این شورا وظیفه دارد، زمینه را برای فعالیت نهادهای مردمی در حوزههای اجتماعی به ویژه مسائل مربوط به سلامت افراد جامعه فراهم کند. وی از اعضای شورا خواست به دور از نگاههای سلیقهای و بدون توجه به جایگاه و موقعیت اعضای هیات مؤسس، نسبت به اهمیت اهداف سازمانهای مردم نهاد، اعلام نظر کنند. خوش خبر افزود: تایید صلاحیت فردی و تخصصی افراد در این زمینه به عهده دستگاههای نظارتی و سازمانهای تخصصی است. در این نشست که با حضور همه اعضا برگزار شد، هفت درخواست متقاضیان تأسیس سازمان مردم نهاد در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی، هنر و رسانه و همچنین تحکیم و تعالی بنیان خانواده به تصویب رسید.

بازدید عضو کمیسیون صنایع مجلس از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

نماینده بیرجندی تهران و عضو کمیسیون صنایع ومعادن در مجلس شورای اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بازدید کرد.در این بازدید که پارسا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی نیز روح ا… ایزدخواه را همراهی می کرد ضمن حضور در سازمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی از مجموعه تولیدی وصنعتی آذین چرم خاوران؛ تنها تولید کننده چرم مصنوعی در شرق وجنوب شرق کشور و کارخانه درحال احداث ساخت کاشی وسرامیک مستقردر این منطقه بازدید به عمل آمد مجتمع تولیدی وصنعتی آذین چرم خاوران؛تنها تولیدکننده چرم مصنوعی درشرق وجنوب شرق کشور (تولیدکننده انوام چرم مصنوعی pvc و uv ) است که علیرغم فعالیت برای برطرف کردن نیاز بازارهای داخلی، بخش عمده ای از محصولات خود را به کشور افغانستان صادر می کند. به گفته مسوولین این کارخانه 50 درصد مواد اولیه این کارخانه ازطریق واردات ونیم دیگرازمواد معدنی موجود دراستان تامین می گردد. فاز اول این کارخانه با 4500 مترمربع زیربنا درزمینی به مساحت 18 هزار متر مربع به بهره برداری رسیده وزمینه اشتغال 35 نفر به طور مستقیم و250 نفر به طور غیر مستقیم را فراهم آورده است. با توسعه این واحد تولیدی وتکمیل فازدوم آن؛ 95 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.پروژه کارخانه تولید کاشی وسرامیک نیز با ظرفیت سالانه 10 میلیون مترمربع با سرمایه گذاری 650میلیاردتومان واشتغال 450 نفر به طور مستقیم درحال احداث است.

مجتمعهای اداری اولین بار در خراسان جنوبی راهاندازی میشود
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: راهاندازی مجتمعهای اداری اولین بار در کشور و به صورت پایلوت در استان خراسان جنوبی اجرایی میشود. محمد حسینی در دیدار با رییس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: با پیگیریهای شخص استاندار، مبنی بر سهل الوصول کردن خدمات دستگاهها برای مردم در مناطق مختلف و دور از نقاط شهری، مجتمعهای اداری در برخی بخشهای استان راهاندازی میشود. وی گفت: با استقرار نمایندگان ادارات و دستگاههای اجرایی در این مجتمعها، مردم به راحتی میتوانند در دورترین نقاط استان هم به خدمات اداری دسترسی داشته باشند. معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار با بیان اینکه این اقدام در راستای تأمین رفاه مردم صورت میگیرد ادامه داد: نزدیکتر کردن خدمات دستگاههای اجرایی به مردم از اولویتهای استان است. وی گفت: در همین راستا طی 2 سال گذشته، اقدامات ارزندهای در سطح شهرها و بخشهای استان انجام شده و افزایش سطح رضایتمندی مردم از خدمات دستگاههای اجرایی از پیامدهای این اتفاق است. حسینی به تشریح اقدامات و برنامههای استان در راستای تکریم ارباب رجوع پرداخت و به کسب رتبه برتر خراسان جنوبی بین دیگر استانها در همین زمینه نیز اشاره کرد.
رییس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در این دیدار از اهتمام دولت به رفع مشکلات و ساختارهای اداری گفت و ارتقای سطح خدماترسانی به مردم در دستگاههای اجرایی را از نتایج این اقدام برشمرد. علیرضا شاهپری با اشاره به سفر چند ماه پیش رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به خراسان جنوبی و پیگیری مکرر موارد مطرح شده در آن سفر توسط استاندار گفت: تحقق مطالبه استاندار و راهاندازی مجتمعهای اداری در برخی مناطق، منشأ تحول خواهد بود. وی که به منظور رصد شرایط به بخشهای مختلف استان سفر و موارد را از نزدیک ارزیابی کرده بود، در این دیدار راهکارهای ایجاد و استقرار مجتمع اداری در بخشهای دور از مرکز استان را نیز بررسی کرد.

ارائه خدمات توانبخشی هلال احمر به ۶۲۸ بیمار در خراسان جنوبی
628 بیمار در خراسان جنوبی خدمات توانبخشی هلال احمر در نیمه نخست امسال دریافت کردند. معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان کفت: این بیماران از بخش های گفتار درمانی، فیزیوتراپی، ارتوپدی فنی و کاردرمانی بهرهمند شده اند. مجید رضا لطیفی با بیان اینکه در این مدت 335 نفر از خدمات فیزیوتراپی استفاده کرده اند، افزود: مرکز فیزیوتراپی جمعیت هلالاحمر طرف قرارداد تمامی بیمهها است. وی با اشاره به اینکه عمده خدمات در بخش فیزیوتراپی انجام شده است، گفت: در این بخش از تجهیزات مدرن و بعضاََ منحصر به فرد از جمله دستگاه شاک ویوتراپی، تخت کشش، CPM، لیزر پرتوان، دستگاههای الکتروتراپی دو کاناله و چند کاناله و دستگاه اولتراسوند برخوردار هستیم.لطیفی از ارائه خدمات ارتوپدی فنی به 67 بیمار خبر داد و افزود: واحد ارتوپدی فنی مرکز به تجهیزات ساخت پروتز، انواع اسپیلنت و بریسهای اندامهای فوقانی، تحتانی، ستون فقرات و کفش طبی مجهز است.وی با بیان اینکه 111 مراجعه کننده هم در بخش کاردرمانی خدمات گرفته اند، گفت: بخش کار درمانی هلال احمر با تجهیز امکانات اولیه کاردرمانی در سال 1389 کار خود را در دو بخش مجزای کار درمانی جسمی و ذهنی آغاز کرد.لطیفی افزود: 115 بیمار هم در شش ماهه نخست سال جاری از خدمات گفتار درمانی هلال احمر بهرهمند شدند.

۱۷۰ تن زرشک از کشاورزان استان خریداری شد
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 170 زرشک خشک و تازه از کشاورزان خراسان جنوبی خریداری شده است.به گزارش تسنیم، خراسان جنوبی با تولید 100 هزار تن زرشک تر و یا 21 هزار تن زرشک خشک مقام اول را در کشور دارد و با بیش از 90 درصد تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.با افزایش مصرف زرشک در سالهای اخیر قیمت آن افزایش خوبی داشته اما با اپیدمی بیماری منحوس کرونا و همچنین بحثهای حریمهای اقتصادی و توقف صادرات متاسفانه قیمت زرشک به شدت کاهش یافته و همچنین تقاضا نیز به شدت کاهش یافته است به نحوی که عملا خرید و فروش محصول متوقف و محصول تقریبا در اختیار کشاورزان باقی مانده است.مدیر تعاون روستایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای خرید محصول زرشککاران استان به تسنیم گفت: همزمان با کمک ستاد مرکزی چندین برنامه را در دستور کار خود قرار دادیم، در مرحله اول پیگیری خرید توافقی محصول باقیمانده سال قبل در حال اقدام است و همزمان در تهران از سازمان میادین میوه و تره بار چندین غرفه در اختیار تشکلهای این استان قرار گرفت تا بتوانیم محصول را به صورت مستقیم عرضه کنیم. ضیاییان احمدی افزود: در کنار این برنامه همزمان مذاکرات متعددی با فروشگاههای زنجیرهای مثل اتکا، شهروند و مدیریت تامین رضوی وابسته به آستان قدس و کارخانجات فرآوری مثل مربای به صبا و… برای عرضه این محصول انجام شده است.
وی بیان کرد: برای عرضه محصول در فضای مجازی نیز تفاهم نامهای با شرکت پارسی پست منعقد شد تا در فضای مجازی توسط این شرکت در سطح دنیا نسبت به فروش و عرضه زرشک اقدام شود.مدیر تعاون روستایی از رایزنیهای مختلف با آستان قدس خبر داد و افزود: با قائم مقام آستان قدس و مدیریت تأمین رضوی تاکنون چند مرحله صحبت داشتیم و وعده همکاری را به ما دادهاند.ضیائیان احمدی بیان کرد: برای خرید زرشک امسالی و پارسالی هنوز هیچ قیمتی برای زرشک تعیین نشده و براساس توافقی که بین کشاورز و خریدار انجام میشود خرید توافقی صورت میگیرد. وی اظهار کرد: هفته گذشته نخستین بارگیری زرشک تازه به مقصد تهران انجام شد تا در غرفههایی که در مرکز تدارک دیده شده به فروش رسد. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی از خرید 170 تن زرشک خشک و تازه از کشاورزان خبر داد و تاکید کرد: تاکنون 100تن زرشک خشک و 70 تن زرشک تازه را از کشاورزان استان خریداری کردیم که زرشکهای خشک از پارسال است و زرشک تازه را برای فروش به تهران ارسال کردیم.
ضیائیان احمدی گفت: به دنبال مشتری هستیم تا بتوانیم محصول را به فروش برسانیم و در مرحله دیگر بتوانیم میزانی دیگر از زرشک را خریداری کنیم و از هنگامی که در بحث خرید زرشک وارد شدهایم تجار هم با انصاف بیشتری نسبت به خرید زرشک اقدام میکنند.وی افزود: در کنار همه این برنامهها یک بروشور کامل حدود 50 صفحه به زبان انگلیسی و یک برشور تک برگی به زبان انگلیسی آماده شد و جهت ارسال به تمامی سفارت خانههای ایران تحویل معاونت بازرگانی و دیپلماسی وزارت خارجه شد که نمونه محصول در حال ارسال به این سفارتخانه هاست. وی عنوان کرد: تفاهم نامه با شبکه ایران کالا جهت پخش کلیپی در زمینه معرفی زرشک در سطح کشور صورت گرفته است. مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه از میزان 170 تن زرشک خشک خریداری شده مبلغی به حساب کشاورزان پرداخت شده است گفت: همه هم و غم ما فروش زرشکهای خریداری شده از کشاورزان است تا محصول سال قبل روی دست کشاورز نماند و بیش از این ضرر نکند.

برداشت خوشه های سرخ در تنها خاستگاه جهانی اش

برداشت زرشک بی دانه از 17 هزار و 900 هکتار سطح زیرکاشت باغ های خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید این محصول در جهان آغاز شد. مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد: از این سطح 21 هزار و 871 تن زرشک برداشت شود.رضایی تعداد بهره برداران تولید زرشک در استان را 50 هزار خانوار اعلام کرد و افزود: بیشترین سطح زیرکشت زرشک به شهرستان قاین با 5 هزار و 497 هکتار سطح زیر کاشت و تولید 6 هزار و 300 تن زرشک اختصاص دارد.

90 مورد جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شد

مهر- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی 90 مورد جدید ابتلا به کرونا در استان طی 24 ساعت گذشته خبر داد. وی با بیان اینکه 31 مورد مربوط به بیرجند بوده است، افزود: قاین با 19 مورد ابتلای جدید در رتبه دوم قرار گرفته است. به گفته وی در حال حاضر 251 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری هستندکه 28 بیمار نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. وی با اشاره به اینکه حال 7 نفر بیمار بستری وخیم است، تصریح کرد: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک مورد فوتی خانم 75 ساله مربوط به شهرستان بیرجند داشته ایم.
وضعیت وخیم بیرجند در کنار 45 شهر پر خطر کرونایی کشور

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به وجود 187 شهرستان با وضعیت قرمز کرونا در کشور، گفت: از این تعداد 45 شهرستان در وضعیت حادتر بیماری هستند که بیرجند ، مرکز استان خراسان جنوبی یکی از این شهرهاست. دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که میدانید طی روزهای گذشته شاهد موار افزایش بیماری هستیم. به دنبال این روند صعودی شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در کشور هستیم. لاری ادامه داد: امیدواریم با عمل بیشتر مردم به توصیههای بهداشتی و جدیت و اهتمام بیشتر مسئولین در اعمال محدودیتها و نظارت مطلوبتر بر رعایت پروتکلهای بهداستی در اماکن عمومی و… در شهرستانهای یاد شده شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری در آنجا باشیم.

232 طرح عمرانی و محرومیتزدایی در خراسان جنوبی در دست اجرا است

ایرنا – مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گفت: اکنون 232 طرح عمرانی، زیربنایی، فرهنگی و محرومیتزدایی با اعتبار 32 میلیارد تومان در این استان توسط بنیاد برکت در دست اجرا است. سید مجتبی موسوی با بیان اینکه ساخت 55 مدرسه و هشت مسجد از شاخصترین این طرحها است افزود: بیش از 60 درصد طرحهای در دست اجرا توسط این نهاد تا پایان سال تکمیل و بهرهبرداری میشود.

47 مورد بازدید و بازرسی تجهیزات شهربازی در شش ماه سال جاری

815 مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: درسال جاری تعداد 47 مورد بازرسی، بازدید فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات شهربازی های استان با هدف حمایت از حقوق مصرف کنندگان در خراسان جنوبی انجام شد.مروی مقدم، ضمن اعلام این خبر افزود : طی 6 ماه گذشته تعداد 5 بازدید از شهربازی های مرکز استان انجام گرفت که تعداد 42 بازرسی فنی و ایمنی از وسایل و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی ها را شامل میشود.

امضاء تفاهم نامه کمیته امداد با بسیج سازندگی کشور

تفاهم نامه کمیته امداد امام خمینی با بسیج سازندگی کشور با حضور و رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور و معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور امروز در خراسان جنوبی امضاء می شود. مدیرکل کمیته امدادامام خمینی استان گفت: این تفاهمنامه با حضور سردار زهرایی و حجت ا… عبدالملکی در راستای اشتغال و توانمند سازی خانوارهای زیرپوشش این نهاد منعقد خواهد شد. سلم آبادی گفت: همچنین امروز خراسان جنوبی میزبان معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت