یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

توزیع ۴۶ هزار سبد معیشتی در بین مددجویان

کاری – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به آغاز گام دوم رزمایش ایران همدل در استان خراسان‌جنوبی گفت : رفع نیازهای همه‌جانبه خانوارهای نیازمند، در گرو نگاه جدید به کمک‌های مؤمنانه است.رضا سلم‌آبادی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد ۴۶ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در گام اول ایران همدل بیش از ۴۳ هزار و ۴۰۰ سبد معیشتی و همچنین ۲۹۱ هزار و ۵۵۹ پرس غذای گرم با اولویت خانواده های ایتام، بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار و سالمندان تحت حمایت توزیع شد، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، مرحله دوم این رزمایش که از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.

از همدیگر گره گشایی کنیم

سلم آبادی با بیان اینکه مرحله دوم پویش ایران همدل با شعار «از همدیگر گره گشایی کنیم» در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده، گفت: از ابتدای ماه محرم 72 آشپزخانه اطعام حسینی به یاد شهدای کربلا در استان راه اندازی خواهد شد. وی یادآور شد: با مشارکت خیران، مراکز نیکوکاری و کمیته امداد ۴۶ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند توزیع خواهد شد.
سلم آبادی بیان کرد: همچنین 220 هزار ماسک با همکاری استانداری و مجمع خیرین سلامت و کمیته امداد استان در دهه اول محر خریداری و به صورت رایگان در بین خانواده های مددجو توزیع می شود.

۷۲ آشپزخانه فعال با محوریت مراکز نیکوکاری در محرم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در طرح احسان حسینی ۷۲ آشپزخانه با محوریت مراکز نیکوکاری برنامه‌ریزی شده، ادامه داد: امیداریم با هم‌افزایی با مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی بتوانیم در جهت رفع مشکلات پیش روی خانواده‌های نیازمند تلاش کنیم. سلم آبادی افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت این نهاد هستند. وی با بیان اینکه از طرفی در آستانه سال تحصیلی جدید نیاز بسیاری از دانش‌آموزان تحت حمایت بهره‌مندی از روش های جدید آموزشی از قبیل استفاده از آموزش‌های فضای مجازی است، ادامه داد: امیدواریم با تعامل و همراهی خوب خیرین و مؤسسات خیریه و نگاهی نو به کمک‌های مؤمنانه بتوانیم با تهیه گوشی‌های هوشمند در جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان تحت حمایت و رفع همه‌جانبه خانوارهای تحت حمایت گام برداریم.

نصب پنل خورشیدی در جهت کسب درآمد مددجویان

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه اشتغالزایی و کسب درآمد برای مددجویان از برنامه های اصلی و اولویت های کمیته امداد است، گفت: یکی از راه های کسب درآمد نصب پنل های خورشیدی در منازل آن ها است. سید رضا حسینی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در منطقه کویری قرار دارد که نور زیادی از خورشید جذب می شود می توان با راه اندازی نیروگاه های خورشیدی برق تولید و درآمد کسب کرد. حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون 100 طرح نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی در استان اجرا شده است، ادامه داد: از این تعداد 53 مورد طی سال 98 و مابقی در سال جاری انجام شده است.

۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای نصب پنل خورشیدی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه هر متقاضی نصب پنل خورشیدی از طرف کمیته امداد 400 میلیون ریال تسهیلات ارائه می دهیم، افزود: تا تجهیزات را خریداری و نصب کند که از این میزان 50 میلیون ریال بلاعوض است. حسینی با یادآوری اینکه اداره برق به صورت تضمینی برق تولیدی نیروگاه های نصب شده برای مددجویان را 20 ساله خریداری می کند، خاطر نشان کرد: هر کیلو وات به قیمت هزار و 40 تومان از متقاضی خریداری می شود. وی افزود: سال گذشته هر خانوار 12 میلیون ریال ماهیانه از طریق نصب پنل خورشیدی درآمد کسب کرد که امسال پیش بینی می شود این درآمد به 15 میلیون ریال افزایش یابد. حسینی با اشاره به اینکه در حال انعقاد تفاهم نامه ای با استانداری هستیم که در حجم وسیعی، توزیع و نصب نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت