یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تعاونی ها ، بسترتجمیع سرمایه های خرد استان برای اقدامات بزرگ

کاری- مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گفت: تعاونی ها محل مناسبی برای تجمیع سرمایه های اندک وانجام فعالیت‌های بزرگ اقتصادی محسوب می شوند. علی اکبر اکبری راد در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان با اشاره به نقش و اهمیت تعاون عنوان کرد: قرآن مجید در آیه ۲ سوره مائده همگان را به تعاون و همدلی و هم افزایی و همبستگی دعوت کرده و از عداوت، کدورت، دشمنی، حسادت و تکروی برحذر داشته است. اکبری راد با اشاره به اینکه از ۵ بند سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری یک بند به توسعه بخش تعاون و همچنین در قانون اساسی و اصل ۴۴ آن تاکید بر گسترش تعاون دارد اظهار کرد: به نظر می رسد بخش تعاون مدرن ترین بخش اقتصاد برای اشتغالزائی و تحقق رفاه اجتماعی خواهد بود.

توسعه تعاونی ها ازعوامل موثر در رونق اقتصادی

وی یکی از عوامل موثر در رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را توسعه تعاونی ها و بخش تعاون دانست، و ادامه داد: اتاق تعاون با استفاده از ظرفیت های موجود اقدامات ارزشمند و قابل توجهی را به انجام رسانده است. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری تاکید کرد: ضرورت دارد در خصوص احصاء قوانین و مقررات و وظایف تعاونی ها، مشکلات مالیاتی به ویژه ماده ۱۳۳ قانون مالیاتهای مستقیم، مشکلات مرزنشینان و کسب و کارهای، آموزش قوانین و مقررات جاری و ساری به تعاونگران به منظور توانمند سازی و بروزرسانی آن ها، تلاش نمایند.


26 برند مخصوص محصولات تعاونی های استان

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات تولیدی تعاونی‌های استان با ۲۶ برند مخصوص روستا یا هر منطقه یا استان به بازار عرضه می گردد بر برندسازی بیش از پیش محصولات تاکید کرد و یادآور شد: شبکه سازی زنجیر سازی و توانمندسازی تعاونی ها اقدامی ضروری است که بایستی در دستور کار اعضای هیئت رئیسه جدید اتاق تعاون قرار گیرد. اکبری راد بر برپایی نمایشگاه ها و فروشگاه های داخلی و خارجی برای عرضه محصولات تعاونی ها در استان تاکید کرد و افزود: ایجاد و توسعه تعاونی‌ها بویژه تعاونیهای جوانان، دانش بنیان،. بهداشتی و درمانی اقدامات خوبی خواهد بود که منجر به ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری خواهد گردید. وی با اشاره به ایجاد سه هزار شغل در استان ودر حوزه صنایع دستی گفت براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه کشور واستاندار خراسان جنوبی سه هزار از صنعت گران استان علاوه بر اینکه بیمه شده اند از تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض برخوردار می‌شوند تا ضمن رونق صنایع دستی، موجبات ایجاد اشتغال و درآمدزایی را فراهم نمایند. مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری این فرصت را غنیمت شمرد و از رئیس و اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون استان خواست تعاونی های مربوط به صنایع دستی می‌توانند از این خدمات برخودار شوند. وی صدرنشینی خراسان جنوبی را در جلب رضایت فعالان اقتصادی درکشور حاصل همدلی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و بویژه سه اتاق تعاون، بازرگانی و اصناف استان و تدابیر واهتمام استاندار خراسان جنوبی دانست و گفت تلاش بخش خصوصی و دولتی برای رونق اقتصادی و جهش تولید ضروری است.

احداث مسکن برای کارگران در جوار کارگاه ها

در این دیدار حسینی رئیس اتاق تعاون استان از احداث مسکن برای کارگران در جوار کارگاه ها به ویژه در منطقه ویژه اقتصادی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌های ایجاد بنگاه های کوچک را وزارت اقتصاد و دارایی در دستور کار قرار دارد تا به اتاق تعاون واگذار کند که این تفاهم نامه ها و اجرایی شدن آن نقش بسزایی در توسعه استان خواهد داشت وی از انتخاب مشاور حقوقی و داور حقوقی برای دفاع از حضور از تعاونگران اشاره کرد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا سرمایه گذاران را به امور تولیدی و توزیعی در استان تشویق کرده و بتوانیم با برند سازی و تولید محصولات با کیفیت و بسته بندی مناسب در زمینه صادرات کالاها را فراهم کنیم.

راه اندازی تعاونی توسعه فرصت مناسبی برای حضور نخبگان

حسینی ایجاد و راه اندازی شرکت های تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها را فرصت مناسبی دانست تا با حضور نخبگان و افراد صاحب نظر هر شهرستان بتواند برای رونق اقتصادی و جهش تولید در هر شهرستان تلاش کرد. حسینی یادآور شد: خرید ملک جدید برای اتاق تعاون به منظور بالا بردن توان خدماتی و تهیه زیرساخت های آموزشی و نظارتی از اهداف تعاونی ها می باشد.وی با اشاره به کمیسیون های تخصصی بخش تعاون در اتاق تعاون، افزود: این کمیسیون ها به منظور شناسایی و انعکاس و پیگیری مشکلات بخش تعاون از طریق مقامات استانی و اجرایی، نمایندگان مجلس و اتاق تعاون ایران تشکیل می شود.

اخذ مجوز رسمی آموزشگاه برای تعاونگران استان

وی خاطر نشان کرد: مجوز رسمی آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به منظور آموزش های مدیریتی- مالی و حسابداری و حقوقی و سایر رشته های تخصصی برای تعاونگران استان اخذ می شود. رئیس اتاق تعاون استان ادامه داد: همچنین از قضات بازنشسته و با تجربه دادگستری به منظور حل و فصل اختلافات بخش تعاون استفاده می شود.وی با اشاره به صدور گواهی فعالیت برای تعاونی های دارای مزایای هم طراز با پروانه کسب، عنوان کرد: ارتباط مناسب و دوسویه با بخش تعاون و سایر بخش های اقتصادی برای تقویت بخش تعاون ایجاد خواهد شد. حسینی خاطر نشان کرد: نمایندگان اتاق تعاون در 11 شهرستان استان تعیین و معرفی می شوند و از نظریات کارشناسان تعاونگر در حوزه مشکلات حوزه تعاون بهره مند خواهیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت