یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تجلیل از کارگران نمونه خراسان جنوبی با حضور استاندار

در مراسمی از 15 کارگر نمونه، سه نماینده گروه و اعضای گروه کار نمونه و دو واحد تولیدی و معدنی در سی و دومین همایش تجلیل از کارگران نمونه قدردانی شد. استاندار در این مراسم ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه را ضروری دانست و گفت: خراسان جنوبی برای توسعه منابع بسیار خوبی دارد و اگر در مسیر داشته‌ها و سرمایه‌های استان حرکت کنیم می‌توانیم موانع را مرتفع کنیم. ملانوری با اشاره به فعالیت ستاد توسعه خاوران در استان، افزود: در ستاد توسعه خاوران تاکید بر اشتغالزایی است و از ایده‌های خوب کارآفرینان استقبال و سرمایه گذاران را تشویق می‌کنیم. وی گفت: همواره در تلاشیم با رویکرد توسعه‌ای بتوانیم سطح رفاه مردم استان را افزایش و ایجاد اشتغال کنیم. استاندار با بیان این که کارآفرینی به معنای واقعی باید از مسیر علم بیرون بیاید، گفت: بین کارآفرینی و سرمایه گذاری تفاوت است و کارآفرین کسی است که محور‌ها و شیوه‌های جدید برای کسب درآمد ایجاد کند. به گفته وی افرادی که به عنوان کارآفرینان برتر معرفی می‌شوند، به دلیل تجربه و اقدامات مؤثرشان، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی 16 درصد کاهش یافت

مدیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز گفت: تجلیل از کارگران نمونه با کمک چندین دستگاه اجرایی انجام شده و هدف تشویق جامعه کارگری، ایجاد انگیزه وشناسایی نیرو‌های خلاق و توانمند است. اشرفی افزود: 32 شاخص برای انتخاب افراد در این همایش در نظر گرفته شده که انضباط کاری، رعایت مقررات کاری و استانداردسازی محیط کار ازملاک های انتخاب شده است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در پنج ماه ابتدای امسال 10 مورد حوادث ناشی از کار در استان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش دارد. اشرفی اظهار داشت: از ابتدای امسال 2 هزار و 684 بازرسی از واحدهای مختلف استان انجام شده است. وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 300 تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد گفت: تعداد کل مقرری بگیران بیمه بیکاری استان هزار و 303 نفر است. اشرفی با بیان اینکه در پنج ماه ابتدای امسال 612 درخواست واصله به دبیرخانه مشاغل سخت و زیان‌آور داشته‌ایم که 478 مورد در کمیته بدوی مورد تایید قرار گرفته است، اضافه کرد: در این مدت هزار و 516 مورد حمایت از کارگران و واحدهای مشکل دار استان انجام شده است. وی عنوان کرد: براساس آمار چهار ماه نخست امسال، 48 واحد خراسان جنوبی معوقات کارگری به مبلغ 24 میلیارد و 26 میلیون تومان به هزار و 887 کارگر را دارند که نسبت به سنوات گذشته کاهش دارد.

واکسیناسیون جامعه کارگری و کارفرمایی ضروری است

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: واکسیناسیون کرونای جامعه کارگری و کارفرمایی به ویژه مشاغل گروه یک و مشاغل سخت و زیان‌بار ضروری است. تقی‌زاده افزود: با توجه به شرایط اخیر کشور در زمینه کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن، همکاری شرکت‌های برق و گاز در جهت قطع نکردن حامل‌های انرژی کمک شایانی به رونق تولید خواهد کرد. وی گفت: راه‌اندازی ایستگاه کارگری برای ساماندهی نحوه فعالیت کارگران ساختمانی که در حال حاضر در چهار راه‌ها و گذرگاه‌ها تجمع می‌کنند، ضروری است و درخصوص بیمه کارگران ساختمانی که مشکلاتی با سازمان تامین اجتماعی داریم، نیازمند همکاری و تعامل برای افزایش سهمیه هستیم. رئیس کانون شوراهای اسلامی کار خراسان جنوبی عنوان کرد: اکنون در استان بیشترین معوقات کارگری مربوط به بخش‌های راه و آب و فاضلاب و مطالبات پیمانکاران است که نیاز است از وزارت‌خانه‌های مربوطه پیگیری‌های لازم صورت گیرد.اصغری مقدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت