یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

تاکید بر حفظ کویر تایر با منابع موجود

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف درمجلس شورای اسلامی گفت: باید راهکاری ارائه بدهیم تا در حال حاضر از همین نقدینگی استان استفاده کنیم و این کارخانه با عظمت به تعطیلی کشیده نشود چرا که آسیبی جدی برای استان است. خسروی در بازدید 2 ساعته از کارخانه کویرتایر با بیان اینکه در حال حاضر در محاصره هستیم؛ محاصره تحریم جدا و ویروس کرونا جداست تصریح کرد: وضعیت خیلی حساس است و اصلا مشخص نیست شرایط چه زمانی عادی شود.

پیگیری مشکلات با استدلال

وی با اشاره به اینکه وضعیت کشور در حال حاضر خاص است، گفت: با وجود تمام مشکلات اگر موردی بود به صورت کتبی در اختیار ما قرار گیرد تا چنانچه اقدامی برای رفع مشکلات از دست ما برآید با استدلال و مدرک در مجلس ، موضوع را پیگیری کنیم. خسروی افزود: در مقابل زینلی، مدیر عامل کارخانه که پیشکسوت تولید ومجلسی هاست خیلی مجال سخن نیست و بنده فقط برای عرض ارادت و خداقوت آمدم و امید است این بازدید مفید و مثمر ثمر واقع شود.

بوسه بردستان غیرتمندان

خسروی به مدیران وکارگران این کارخانه گفت: کویرتایر افتخار استان وکشور است و کارهای بزرگی در راستای اشتغال زایی وتولید تایرهای با کیفیت به عنوان یکی از کالای استراتژیک در این کارخانه انجام داده است که بر دستان غیرتمند مدیران وکارکنان این کارخانه بوسه می زنم. وی افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ۱۰ سال است که شعارهای سال را حول محور اقتصاد نامگذاری می‌کنند که نشان از اهمیت این موضوع دارد. وی گفت: شرایط کار کردن در این کارخانه در وضعیت کنونی که تحریم‌ها بیشتر شده و سایه ویروس منحوس کرونا نیز کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داده بسیار جای تشکر دارد و این یک توفیق خدایی است. وی ادامه داد: هدف ما از این بازدیدها به دست آوردن اطلاعات دقیق است تا هشتم خرداد برای شروع رسمی مجلس ،دست خالی نباشیم و بی گدار به آب نزنیم.

تاکید بر بیعت با نماینده جدید

مدیر عامل کارخانه کویر تایر هم با ارائه گزرشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده و بیان مشکلات و تنگناهای موجود بر بیعت و همکاری با نماینده منتخب مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تاکید و ضمن توفیق وی در این مسئولیت خطیر اظهارکرد: امیدواریم در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی،همچون گذشته پرافتخار موفق و سربلند باشید . زینلی افزود: کویرتایر سیاست های اقتصاد مقاومتی را برای خلق رکوردهای منحصر به فرد ملی محقق کرد. وی ضمن گرامیداشت سال “جهش تولید” گفت: این واحد صنعتی سیاست های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری را به معنی واقعی کلمه به منصه ظهور رسانده تا موفق به خلق رکوردهای منحصر به فرد ملی درکشور باشد.

16 درصد شاغلان استان
در کارخانه کویرتایر
وی ادامه داد: شرکت کویرتایر با بیش از ۱۳۰۰ نیروی انسانی در حال حاضر مسئولیت ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان را برعهده دارد که با افتتاح طرح توسعه ده هزار تنی و جذب ۲۲۰ نیروی دیگر نقش مهمی را در اشتغال استان ایفا خواهد کرد. وی افزود: کویرتایربه تنهایی معادل ۹۳ درصد ارزش افزوده زرشک، عناب و زعفران استان فروش داشته و با تزریق ماهیانه بیش از ۱۶ میلیارد تومان به استان، نقش مهمی در رشد اقتصاد و جریان نقدینگی خراسان جنوبی دارد. وی با بیان اینکه ساخت پرس پخت تایر برای نخستین بار در کشور در این کارخانه انجام شده است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۲۰ درصد پرس های پخت شرکت کویرتایر با صرفه جویی بیش از یک میلیارد تومانی (به ازای هر پرس) به دست پرتوان پرسنل متخصص این شرکت ساخت و راه اندازی شده است. مهندس زینلی بیان کرد: بهره وری و تکاپوی نوآوری در این شرکت و تولید تایر سبز و تایرهای رینگ ۱۸ به ترتیب با کسب لوح زرین محصول برتر ایرانی در دو سال متوالی ۹۷ و ۹۸ از دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی فناوری رئیس جمهور همراه بوده است که البته شرکت کویرتایر جایزه بزرگ خود را از مشتریان و مصرف کنندگان نهایی دریافت کرده است. وی اظهارکرد: براساس گزارش معاونت کیفیت ایران خودرو، کویرتایر با بیشترین امتیاز رضایت مشتریان در مشخصه های کیفیت تایر، موفق شد رتبه اول رضایت مشتری را در بین کلیه سازندگان داخلی به خود اختصاص دهد. مدیرعامل شرکت کویرتایربیان کرد: این واحد صنعتی ۱۷ درصد بازار تایرخودروهای سواری را به خود اختصاص داده و در سال جهش تولید سه راهبرد اساسی را برای جهش ظرفیت های تولید تعریف کرده است. وی افزود: کویرتایر در نخستین راهبرد درنظر دارد با اتکا به منابع داخلی سرمایه در گردش و رشد بهره وری ها و تکاپوی نوآوری ظرفیت خط تولید فعلی خود را به۳۰ هزار تن درسال افزایش دهد. مدیرعامل شرکت کویرتایرگفت:این شرکت راه اندازی طرح توسعه ده هزار تنی به عنوان طرح توسعه کوتاه مدت را به عنوان دومین راهبرد در دستور کار خود قرار داده است.

پیگیری برای طرح توسعه

زینلی به پیگیری تحقق طرح توسعه ۴۰ هزار تنی به عنوان طرح توسعه بلند مدت شرکت کویرتایر و سومین راهبرد اشاره کرد و افزود: در اولین سفر رئیس جمهور به استان ۱۰۰ میلیون یورو اعتبار ارزی در نظر گرفته شده که تاکنون هیچ اعتباری تخصیص داده نشده است.
وی با بیان اینکه صنعت خودرو به عنوان صنعت بالادستی تایر باید نقش پیشرو خود در تولید را حفظ کند، افزود: چشم انداز صنعت تایر جهان با رشد سالیانه ۳.۵ درصدی بازار تایر دنیا طی شش سال آینده دریچه روبه توسعه را برای صنعت تایر گشوده است. مدیرعامل شرکت کویرتایر یادآورشد: تولید در مقیاس های اقتصادی موضوعی است که شرکت های بزرگ تایرساز دنیا را همواره متمایز کرده است به طوری که ۴۵ درصد حجم فروش دنیا در سال ۲۰۱۹ فقط مربوط به چهار شرکت بریجستون (ژاپن)، میشلن(فرانسه)، گودیر (آمریکا) ، کونتیننتال (آلمان) بوده است و۸۰ درصد فروش دنیا توسط ۲۳ شرکت برتر تایرساز انجام می شود. وی به وضعیت وارادت تایر به کشور اشاره کرد و گفت: در حالی که ۳۰ درصد نیاز تایر کشور با واردات تامین می شود در سال ۹۶ قریب به ۴۲۸ میلیون دلار و در سال ۹۸ نزدیک به ۳۲۶ میلیون دلار ارز از کشور خارج گردیده است، به طوری که به ازای هر کیلوگرم تایر وارداتی ۳.۴ دلار ارز از کشور خارج می شود، این درحالی است که به ازای هرکیلوگرم تایر تولید شده در کشور ،کمتر از ۱.۲ دلار ارز خارج می گردد. زینلی تاکید کرد: توجه مسئولان به مقوله جهش تولید و رشد ظرفیت های تولید شرکت های داخلی و تولید در مقیاس های اقتصادی علیرغم کمک به کاهش بهای تمام شده محصولات و ایجاد اشتغال و رفع وابستگی به واردات تایر اقدام شایانی در صرفه جویی ارزی خواهد داشت و قاعدتا ارز کمتری از کشور خارج می گردد، ضمن اینکه چرخ اقتصاد این صنعت هم روان تر از قبل خواهد چرخید – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت