یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بورس، حضور مردم در صحنه اقتصاد را تقویت کرد

رییس جمهور روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: شورای عالی و سازمان بورس مراقبت لازم را انجام دهند این فضای مطمئن برای مردم بیش از پیش امیدآفرین باشد و این بازار با قدرت به کار خود ادامه دهد. آزادسازی سهام عدالت اقدام بزرگی بوده که بعد از سال‌ها تلاش دولت اتفاق افتاده است. امروز مردم صاحب اختیار سهامی شده‌اند که تا قبل از آن با وجود اختصاص سهام، مالکیت روشنی نبود و اختیاری برای مدیریت این سهام نداشتند. از افتخارات کشور این است در حالی که کرونا با همراهی مردم مدیریت شده، بورس و بازار سرمایه نیز با مشارکت مردم رونق گرفته است.بورس موجب افزایش حضور مردم در اقتصاد شده است. وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای عالی بورس برای راه‌اندازی بورس املاک تلاش و سرعت عمل داشته باشند.

قاضی فاسد از آلمان به ایران باز می‌گردد؟

غلامرضا منصوری قاضی قوه قضاییه که در پرونده اکبر طبری به عنوان یکی از متهمان شناخته شده، اکنون در آلمان به سر می‌برد. او فیلمی منتشر کرده که گفته به ایران باز خواهد گشت. در جریان رسیدگی به پرونده اکبر طبری، ده‌ها نام دیگر هم مطرح شد. از جمله از بیژن قاسم زاده، مصطفی نیاز آذری، حسن نجفی، رسول دانیال زاده، فرهاد مشایخ، حکیمه شیرمحمدی و بسیاری اسامی دیگر که به گفته نماینده دادستان کلاهبرداری عظیمی انجام داده‌اند. یکی از نام‌ها غلامرضا منصوری قاضی قوه قضاییه بود که به گفته نماینده دادستان جزو قضات فاسد دستگاه قضایی بوده و متهم ردیف نهم پرونده به شمار می‌رود.به گزارش رویداد 24، غلامرضا منصوری قاضی وقت اجراییات شهرستان لوسانات بوده است. جایی که به دلیل ساخت و ساز‌های غیر مجاز آقازاده ها، چند سالی است بورلی هیلز آن (باستی هیلز)، در کانون توجه افکار عمومی قرار گرفت و بخش‌هایی از خانه شبنم نعمت زاده (دختر مهندس نعمت زاده وزیر سابق صمت) به دستور قوه قضاییه تخریب شد.

ساخت ۶۰۰ هزار مسکن ملی برای دهک ۱ تا ۷

محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح ملی مسکن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک های ۴ تا ۷ آغاز شده است. ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای دهک های یک تا ۳ نیز از دیگر برنامه های در دست اجراست.شناسایی واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است. بهمن سال گذشته با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان رونمایی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه های مختلف اخذ می شد، هیئت دولت مجوز دراختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد. با مصوبه هیئت دولت، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه انجام شده و به زودی این برنامه اجرایی و عملیاتی خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شناسایی واحد‌های خالی مقدمه اخذ مالیات است، یادآور شد: بهمن سال گذشته با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان رونمایی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه‌های مختلف اخذ می‌شد، هیئت دولت مجوز در اختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد.

تلفن همراه ۳۰درصد گران شد

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه گفت: قیمت کالاهای الکترونیکی و یا هر کالایی که وارداتی باشد وابسته به نرخ دلار و ارز است و اکنون قیمت تلفن همراه به طور میانگین 30 تا 35 درصد افزایش یافته است.

تقویت بازار سرمایه، اولویت مجلس

پورابراهیمی نماینده مجلس یازدهم گفت: مجلس بنا ندارد بر سهام و سپرده های بانکی مالیات وضع کند. تقویت بازار سرمایه از اولویت های مجلس است.

تخریب ساخت و سازهای شبنم نعمت‌زاده

رییس سازمان بازرسی کل کشور از تخریب ساخت و ساز غیرقانونی دختر وزیر سابق در لواسان خبر داد.

کشف ۵ هزار خودروی بدون پلاک در کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در ۲ ماه گذشته بالغ بر ۵ هزار خودروی بدون پلاک در استان‌های تهران، فارس، اصفهان، البرز و… کشف شد.

ابلاغ شیوه‌نامه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان

شیوه‌نامه اجرای رتبه‌بندی معلمان با امضای وزیر آموزش و پرورش، به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

مسکن ملی تابستان افتتاح می شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تحویل نخستین واحدهای مسکن ملی در تابستان امسال به متقاضیان خبر داد و گفت: همزمان با رونق تولید، با اخذ مالیات از خانه‌های خالی بازار مسکن کنترل خواهد شد.

فروش یخچال ۲۵۰ میلیون تومانی  در فضای مجازی

افزایش سرسام آور قیمت برخی از لوازم خانگی در فضای مجازی مشهود است. یخچالی با برند خارجی به قیمت ۱۶۰ تا ۲۵۰میلیون تومان به فروش می رسد، درست هم قیمت یک خودرو.

اعمال تغییرات جدید در بورس

بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای خبر داد که دسته سفارش‌های خرید و فروش به همراه حجم نمایش و حداقل قیمت از ۲۴ خرداد در بورس تهران تغییر می‌کند.

اقتصاد دنیا 5.2 درصد کوچک می‌شود

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود درباره تأثیرات شیوع کرونا اعلام کرد اقتصاد دنیا در سال 2020 حدود 5.2 درصد کوچک می‌شود.

مردم روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند

مهدی تقوی، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: ونزوئلا از ما نفت گرفت، طلا داد. مردم روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند. تحریم سدی محکم است تحریم دست ما را برای تجارت در جهان بسته است. در دوره‌ آقای احمدی‌نژاد تصمیم‌های غیرمنطقی بیداد کرد.

تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد

سردار امیر علی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:در زمینه عکس‌های ماهواره‌ای می‌توانیم به بخش معدن کمک کنیم.تجربیات تحقیقاتی‌مان را به خودروسازان منتقل خواهیم کرد.شاید در بعضی از موارد نیاز به ورود فیزیکی ما نباشد و فقط تجربیات و اطلاعات خود را منتقل کنیم.

پذیرش خودروی بدون پلاک ممنوع شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پارکینگ‌ها ملزم خواهند شد و نظارت هم خواهد شد که از پذیرش هر نوع خودروی بدون پلاک خودداری کنند. در صورت مشاهده خلاف این موضوع، مالکان پارکینگ باید جوابگو باشند.

کاهش ۴۰ درصدی مصرف سی ان جی در فروردین

سرپرست مدیریت طرح‌های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از کاهش ۴۰ درصدی مصرف سی ان جی در فروردین امسال نسبت به اسفند سال گذشته خبر داد. وی افزود: با کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی اغلب کسب و کارها،‌ شاهد افزایش مصرف سی ان جی و بازگشت مصرف به پیش از شیوع کرونا هستیم.

3۰ میلیارد پول بلوکه شده باشگاه استقلال

باشگاه استقلال به دلیل شکایت کارگزار قبلی خود، نتوانست مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از بانک عامل کارگزار جدیدش دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت