یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

به دلیل مصرف بالای، در ۲۰ سال آینده با تراز منفی انرژی مواجه شویم

ریاست معاون اول رییس جمهور گفت: در بخش انرژی نیز ایران جزو نخستین کشور‌های دارای ذخایر نفت و گاز جهان است، اما پیش بینی‌ها نشان می‌دهد که به دلیل مصرف بالای انرژی، در ۲۰ سال آینده ممکن است با تراز منفی انرژی مواجه شویم.

آمادگی دولت برای تحویل زمین ۹۹ ساله به سازندگان مسکن استیجاری

وزیر راه و شهرسازی گفت : با تدوین دستورالعمل اجاره‌داری حرفه‌ای از سازمان‌هایی که علاقه‌مند به ساخت مسکن استجاری هستند حمایت کنیم. اسلامی افزود: می‌توانیم زمین ۹۹ ساله را به سازندگانی دهیم که برای دهک‌های پایین خانه می‌سازند و اگر سازندگان قصد داشته باشند برای عموم جامعه روی زمین‌های دریافتی خانه بسازند می توانند به صورت ۱۰ ساله از ما زمین قسطی خریداری کنند. آیین نامه این مصوبه را به دولت بردیم تا اقساط زمین را از ۵ سال به ۱۰ سال افزایش یابد. وی گفت: متراژ این خانه‌ها ۳۰ متری نیست و ساخت مسکن برای ما همان الگوی ۷۵ متری است.

اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گوشت از تولید تا مصرف

مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه دلالان و واسطه گران بازار گوشت را در دست گرفته اند، گفت: گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت واسطه های مازادی در این بین وجود دارند که بازار را تغییر می دهند.

ضرر بورس تا پایان سال جبران می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام زیان خود را تا پایان سال جبران خواهد کرد، به همین دلیل بهتر است سهامدارانی که همچنان در بازار حضور دارند صبوری کنند و تصمیم به رفتارهای نگیرند. وی ادامه داد: بازار بورس تغییر روند داده است و از فاز صعودی مطلق خارج و در حال انجام معاملات به صورت خنثی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت