یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بعید است سید حسن خمینی کاندیدا شود

سید رضا اکرمی،‌ عضو جامعه روحانیت مبارز گفت‌: بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی که اتفاقاً مردم کمی حاضر به رأی دادن شدند، کشور به استقبال انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ می‌رود. از آنجا که ما حزب‌های قوی‌ای نداریم و اساساً فعالیت‌های حزبی در ایران جدی گرفته نمی‌شود،‌ سیاسیون در نشست و گعده‌هایی که با هم دارند اسامی افرادی را به عنوان کاندیدای احتمالی مطرح می‌کنند که اسم آیت‌الله سید حسن خمینی هم به میان آمده است. اما بسیار بعید است که سید حسن برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی کند یا به دعوت گروه‌های سیاسی پاسخ مثبت بدهد. در واقع ایشان به عنوان نوه امام خمینی ترجیح می‌دهد همچنان در حوزه علمیه به تدریس بپردازد تا در این سنگر خدمت کند و تاثیرگذار باشد. البته سید حسن خمینی در سال ۹۴ برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان اعلام آمادگی کرد که متاسفانه راه را برای ایشان باز نکردند. به همین دلیل معلوم است حاضر نمی‌شود به عنوان یکی از خاندان امام بیاید و خود را در معرض تایید شورای نگهبان بگذارد.

دولت از هیچ برنامه‌ و شعاری عدول نکرد

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور گفت: در هفت سال گذشته، روزهای پرفراز و نشیبی بر کشور گذشته و تجربیات گرانقدری در حوزه حکمرانی به دست آمده است. دستاوردهای بزرگی تحصیل و در عین حال، سختی‌هایی نیز در اثر تروریسم اقتصادی دشمنان و فشارهای ناجوانمردانه تحریمی به زندگی مردم تحمیل شده است. تلاش کردیم از هیچ یک از برنامه‌ها و شعارهای دولت عدول نکنیم و در گشایش‌ها و ناکامی‌ها، صادقانه با مردم سخن گفتیم. بی‌نقص نبودیم اما تمام توان خود را برای تمشیت امور و اداره کشور به کار گرفتیم.

سیاست مدار نیستم

ظریف در لایو اینستا گرامی با فرید مدرسی، گفت: بعد از دولت به دانشگاه بر می‌گردم. همچنان شانس ترامپ برای انتخاب مجدد بالای 50 درصد است. ترامپ مدام اشتباه‌های جدید مرتکب می‌شود. من سیاست مدار نیستم من یک کارگزار دیپلماسی هستم به غیر از این هیچ کاری در زندگیم نکردم یا درس دادم یا کار دیپلماتیک کردم. سیاستی که ما در ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم انتخاب کردیم این بود که تلاش کردیم با دنیا تعامل کنیم معتقدم این سیاست، سیاست کاملا درستی است البته این سیاست هم مخالفانی در داخل و در دنیا داشت. اسراییل و آمریکا در طول ۴۰ سال گذشته خیلی تلاش کردند مخصوصا درطول دوران برجسته شدن پرونده هسته ای ایران که از ایران تهدید امنیتی بسازند. دیدگاه تخصصی را متخصصین و مسئولین مربوطه دارند. من در حوزه ای که خودم تخصص دارم احساس می کنم که می توانم با مردم صحبت می کنم حوزه های دیگر تخصص من نیست و وارد به حوزه های دیگر نمی شوم.

احمدی نژاد تایید صلاحیت می شود؟

ابوالقاسم رئوفیان،‌ فعال سیاسی اصولگرا گفت‌: با توجه به اینکه تا انتخابات ۱۴۰۰ یکسال باقی مانده است، شاید زود است درباره حضور اشخاص در این اتفاق مهم صحبتی به میان آورد. اما در عین حال،‌ احمدی‌نژاد به عنوان یک فعال شناخته‌شده سیاسی که در ۲ دوره هم به عنوان رییس‌جمهوری اداره کشور را عهده‌دار بود، به لحاظ گفتاری و رفتاری به ‌گونه‌ای عمل کرده که ابهام‌هایی را درباره خودش به وجود آورده است‌. به همین دلیل، بسیار بعید است بتواند این ابهامات را رفع کند. پس بعید است نظام تصمیم به تایید صلاحیت احمدی‌نژاد بگیرد. اما این را نمی‌توان نادیده گرفت که این چهره، با وجود همه جنجال‌هایش از پتانسیل بالایی برخوردار است. این توضیح ما را به این نتیجه می‌رساند که با توجه به اقتضائات کشور، می‌توانیم حضور دوباره او را در عرصه مدیریتی بررسی کنیم. بالاخره کشور دچار بحران‌های متعددی است که نمی‌توانیم فقط دولت فعلی را مقصر بدانیم. با این حال وضعیت اقتصادی به شدت نابسامان است و فقر بیداد می‌کند. حتی به تعبیری دولت کنونی از علاج این واقعه عاجز است و امور از دستش در رفته است. در چنین شرایطی برای اینکه بتوانیم به گزینه مناسبی برای گذر از بحران‌ها برسیم، باید هر گزینه ممکن را بررسی کنیم‌ که محمود احمدی‌نژاد هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد.

عزل رحمانی عقبه چندماهه داشت

امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تصمیم روحانی در عزل رحمانی عقبه چندماهه داشت. ملاقات با رئیس‌جمهور کار سختی نیست. تاکنون ورودی به انتخابات ۱۴۰۰ نداشتیم.

مخالفت رییسی با کاندیداتوری در انتخابات ١۴٠٠

قاضی‌‌زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «سخن برادرم آقای امیرآبادی بر لزوم حضور آیت‌الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ جدید نیست. جمع‌بندی بسیاری از انقلابی‌ها همین بود که مطرح هم شد اما ایشان به شدت مخالفت کردند

وزارت آموزش و پرورش جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرد

نایب رئیس مجلس گفت:وزارت آموزش و پرورش با تشکیل شورای اسلامی با قدرت تر جلوی اجرای برنامه های غرب گرایانه و تربیت نسل بر اساس آموزه های غربی و سند ۲۰۳۰ را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت