یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

برشی جوانانه از دستگاه های اجرایی

قاسمی- مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه 21 دستگاه اجرایی برای جوانان اقدامات خوبی انجام می دهند، گفت: اما برش جوانان در برنامه های خود به صورت خاص ندارند و به دنبال این موضوع هستیم. عزیزی روز گذشته در نشست خبری خود که به مناسبت هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و تقدیر از فعالان رسانه ای حوزه ورزش استان تشکیل شد، تصریح کرد: تلاش داریم که در حد توان با همکاری فرابخشی و با توجه به ظرفیت ها، بسترسازی مناسبی برای شکوفا سازی جوانان داشته باشیم تا بتوانیم به گام دوم انقلاب تحقق ببخشیم. وی افزود: با گفتمان سازی با دستگاه های اجرایی می توانیم شعار جوان باوری و جوان یاوری را محقق کنیم که در ابتدا توانایی و ظرفیت های جوانان و
سمن ها را معرفی می کنیم و برای رسیدن به اهداف به جوانان با کمک دیگر دستگاه ها کمک خواهیم کرد. به گفتۀ وی در قالب این شعار، دستگاه های اجرایی در برنامه ها و فعالیت های خود برش جوانانه خواهند داشت و جوانان را در برنامه های خود می بینند و البته در این راه خود جوانان نیز باید بستر مناسب را فراهم کنند.

50 سمن تا 1400

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه به دنبال ساختار سازی در حوزه جوانان و سمن ها هستیم، گفت: اکنون 35 سمن در خراسان جنوبی فعال هستند که از این تعداد سمن فعال در استان 16 سمن در بیرجند فعال می باشند و شهرستان های درمیان و نهبندان فاقد سمن هستند. عزیزی ادامه داد: تا 1400 این رقم را به50 سمن به ازای هر 5 هزار نفر خواهیم رساند که در این راستا به دنبال ایجاد بستر مناسب و راه اندازی خانه های جوان در تمام شهرستان ها هستیم تا شهرستان های فاقد سمن نیز با توجه به مزیت ها و محدودیت ها و مشکلات، سمن هایی راه اندازی کنند. وی تصریح کرد: به دنبال ایجاد مدیریت استعدادها و نقش های اثرگذار سمن ها در جامعه هستیم. به گفتۀ وی در سال گذشته حدود یک میلیارد و 450 میلیون تومان در قالب طرح ها به سمن ها داده شده است و 6 تفاهم نامه با سمن های جوانان داشته ایم.

چالش مصوبات سفرهای استاندار

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه وارد دومین سال خدمت خود در خراسان جنوبی می شود، گفت: در ابتدای سکان داری این مسئولیت با چالش هایی روبه رو بوده ایم که یکی از آنها مصوبه های سفر استاندار به شهرستان ها بود. عزیزی تصریح کرد: در این سفرها حدود 100 مصوبه ورزشی با مبلغ حدود 141 میلیارد و 400 میلیون تومان داشتیم که نقطه عطف توسعه زیرساخت های ورزشی استان بود. وی بیان کرد: تا کنون 28 پروژه به بهره برداری و افتتاح رسیده است و تا پایان 1400 بیش از 38 پروژه دیگر نیز به افتتاح می رسد. به گفتۀ وی چالش بعدی عدم اولویت دهی پروژه ها و فعالیت ها ورزشی توسط فرمانداران شهرستان ها بود که بودجه های اندکی را به این موضوع اختصاص داده بودند که با توجه به ظرفیت ها و جمعیت ها افزایش چشم گیری داشته است.
مشکل 27 صدم درصد

مدیرکل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه یکی از مشکلات ما مالیات بر ارزش افزوده 27 صدم درصد بود، عنوان کرد: این اعتبارات به دست ما نرسیده است که در سال آینده با آزاد سازی 27 صدم درصد خیلی از مشکلات رفع می شود و می توان پروژه های بسیاری را به بهره برداری رساند و حتی می توانیم تعداد پروژه های افتتاحی را از 38 مورد به بیش از 50 مورد با توجه به اولویت ها افزایش دهیم. عزیزی تأکید کرد: به شهرستان های مرزی که دستگاه های معین برای توسعه آنها در نظر گرفته شده است نیز توجه خاصی داشته ایم و پروژه های متنوعی که اغلب در حوزه افتتاح زمین چمن مصنوعی می باشد در شهرستان های درمیان، زیرکوه، نهبندان و سربیشه با همکاری دستگاه های معین داشته ایم. وی به چگونگی واریز بودجه به هیئت های ورزشی استان هم اشاره کرد و گفت: پرداختی به هیئت ها با توجه به تفاهم نامه تعهدی می باشد که در سه بخش در نظر گرفته شده است، که یک بخش آن شامل 11 رشته ورزشی که در سند توسعه ورزش قهرمانی دیده شده اند، می شود و بخش دیگر رشته های ورزشی پر مخاطب است و دیگری رشته های همگانی هستند که هر کدام با توجه به میزان تعهد قهرمانی، استعدادیابی، افزایش مربیان و میزبانی و دیگر موارد ذکر شده بودجه هایی دریافت می کنند. به گفتۀ وی بودجه های ارائه شده به هیئت ها بدون در نظر گرفتن خرید تجهیزات است که خود اداره کل ورزش و جوانان انجام می دهد و حدود 700 میلیون تومان اعتبار برای آن گذاشته ایم و همچنین اعزام ها را نیز در بر نمی گیرد.

اجرای 30 برنامه در هفته تشکل ها

سرپرست معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه در هفته تشکل ها و مشارکت های اجتماعی 30 برنامه اجرایی می شود، گفت: از 19 الی 25 مرداد ماه هفته تشکل ها نام گذاری شده است که در این هفته از جمله مهمترین برنامه های اجرایی می توان به تجهیز 4 خانه جوان در شهرستان های بیرجند، طبس، سربیشه و فردوس، بازدیدهایی از سمن ها و استارت آپ ها و صنایع فعال و تجلیل از سمن های فعال در بخش پیشگیری از کرونا اشاره کرد. قناد افزود: ما به دنبال جوانانی هستیم که دغدغه مند جامعه خود هستند و این جوانان در قالب سازمان های مردم نهاد جوانان سازماندهی می شوند و آینده سازان مدیریتی این کشور هستند و در آینده شعار مشاوران جوان دستگاه های اجرایی را به مدیران جوان تبدیل خواهند کرد. وی بیان کرد: سمن های جوانان استان در پویش همت جوانانه و کمک مؤمنانه نشان دادند که پتانسیل های بالایی دارند و حدود 2500 بسته غذایی با هزینه میانگین برای هر بسته 300 هزار تومان، جمع آوری و توزیع کردند و حدود 73 میلیون تومان کمک های خیرین جمع آوری شد. به گفتۀ وی سمن های جوانان خدمات بدون منت و داوطلبانه خود را در 4 محور فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و مذهبی انجام می دهند و از آنجایی که دولت و ادارات کل ورزش و جوانان توانایی برنامه ریزی برای همه را ندارد سمن ها بازوی قدرتمند ما هستند که در این راه کمک می کنند. قناد با اشاره به اینکه فلسفه تشکیل سمن ها این است که ما بتوانیم آنان را به سمت کار تشکیلاتی و گروهی هدایت کنیم، عنوان کرد: اگر جوانان را در قالب سمن ها ساختار بندی و گروه بندی کنیم نظارت بر آنان بهتر انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت