یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

برخوردقضائی با ناقضان دستورالعملهای بهداشتی

دستگاه قضایی خراسان جنوبی با ناقضان دستورالعملهای بهداشتی در ایام کرونا برخورد می کند. رئیس کل دادگستری استان در حاشیه جلسه شورای قضایی استان گفت: بر اساس دستورالعمل صادر شده در صورت رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی در مرحله اول به هیئت عزاداری تذکر داده میشود و در مرحله دوم آن مکان بسته خواهد شد. حجت الاسلام حمیدی افزود: معیار برای برگزاری مراسم عزای ماه محرم آن چیزی است که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می کند و درصورت تخطی برخورد جدی با ناقضان انجام خواهد شد.
وی در جلسه شورای قضایی بر گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: دهه اول محرم زمینه برای احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی ازمنکر است و یک و ظیفه همگانی است.حجت الاسلام حمیدی افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد و ازهر گونه گزارشات مردمی، حمایت می کنیم.همچنین در شورای قضایی استان، اجرای کامل قانون کاهش مجازات حبس و مرخصی زندانیان در ایام کرونا نیز بررسی و مصوب شد تا اقدامات لازم برای اجرای هر چه بیشتر و بهتر این مصوبات در استان انجام شود.

با مدیریت صحیح باعث رونق فعالیتهای اقتصادی در روستاها شویم
معاون عمرانی استاندار گفت: میتوان با مدیریت صحیح، آلودگیهای میکروبی را برطرف کرد و باید به گونهای هدف گذاری کنیم تا انگیزه روستانشینی و فعالیتهای اقتصادی در روستا کمرنگ نشود.سیدکمال الدین میرجعفریان، در جلسه کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک، اظهار کرد: ماهیت کار در روستاها دامداری و کشاورزی است و فرهنگ کار در روستا به دلایل مختلف، به گونهای است که محل استقرار دام و سکونت روستاییان، فاصله زیادی ندارد. وی خاطرنشان کرد: دام آلودگی شیمیایی ندارد و باید برای ایجاد انگیزه در روستاییان و رفع دغدغههای آنان، در ضمن رعایت و توجه به ضوابط، برخی ملاحظات قانونی تعدیل شود.گفتنی است؛ در این جلسه، موارد مغایرت با ضوابط و معیارهای استقرار واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و الحاق به محدوده طرح هادی روستایی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم گیری شد.

فرماندار : 118 پروژه در شهرستان خوسف آماده افتتاح است
ایرنا – فرماندار خوسف گفت: 118 پروژه با اعتبار 650 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح میشود.شفیعی افزود: عملیات اجرایی 36 پروژه نیز با پیشبینی اعتبار یک هزار و 370 میلیارد ریال در هفته دولت آغاز میشود.وی با بیان اینکه در هفته دولت 2 کارخانه فرآوری محصول عناب به بهره برداری و 2 کارخانه فرآوری محصولات معدنی شامل معدن طلای کودکان و قلعهزری کلنگزنی خواهد شد. وی یادآور شد: کارخانه چدن کویر خاوران که با سرمایه گذاری خارجی به صورت آزمایشی راه اندازی شده است نیز در آینده نزدیک به بصورت رسمی افتتاح خواهد شد. فرماندار خوسف افزود: در هفته دولت پروژه گازرسانی به 13 روستا با اعتبار 35 میلیارد ریال شامل اجرای 28 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع و نصب 200 انشعاب به بهرهبرداری میرسد که 220 خانوار نیز از نعمت گاز برخوردار میشوند. فرماندار خوسف تصریح کرد: عملیات گاز رسانی به هشت روستا و 25 واحد صنعتی نیز در این هفته آغاز میشود. وی از افتتاح سومین زمین چمن مصنوعی شهرستان در سیوجان خبر داد و گفت: در طرح مسکن محرومین بیش از 545 واحد مسکن روستایی احداث شده است که همزمان با هفته دولت 105 واحد با هزینه کرد 75 میلیارد ریال نیز افتتاح خواهد شد.

سرمایهگذاری سه هزار و 71 میلیارد ریالی در صنعت خراسان جنوبی
سرپرست سازمان صمت گفت: 13 پروژه شاخص بخش معدن، صنعت و تجارت با سرمایهگذاری سه هزار و 71 میلیارد ریال در استان برای هفته دولت آماده افتتاح یا کلنگزنی است.عباس جرجانی به رسانهها اعلام کرد: از این تعداد، 10 پروژه با اشتغالزایی مستقیم 111 نفر در شهرستانهای بیرجند، سربیشه، خوسف و فردوس افتتاح میشود.وی از افتتاح واحد تولیدی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این طرح با ظرفیت سالانه 100 تن و سرمایهگذاری 11 میلیارد و 800 میلیون ریال زمینه اشتغال مستقیم 6 نفر را فراهم کرده است.سرپرست سازمان صمت افتتاح یک واحد زغال از ضایعات صنایع سلولوزی در بیرجند را از دیگر طرحهای هفته دولت عنوان کرد و افزود: این طرح با سرمایهگذاری چهار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه 100 تن زمینهساز اشتغال مستقیم پنج نفر شده است.وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد تولید شن و ماسه خوسف با ظرفیت تولید 120 هزار تن راهاندازی مجدد میشود و برای این پروژه 230 میلیارد ریال سرمایهگذاری و برای 23 نفر شغل ایجاد شده است.جرجانی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه سه هزار تن و اشتغالزایی آن چهار نفر به صورت مستقیم است. وی افزود: همچنین با افتتاح یک واحد دیگر منیزیت در این شهرستان با ظرفیت پنج هزار و 100 تن و سرمایهگذاری 34 میلیارد ریال برای 10 نفر اشتغال ایجاد شده است. جرجانی بیان کرد: همزمان با هفته دولت واحد زغالشویی شرکت فجر طبس با ظرفیت تولید 250 هزار تن، سرمایهگذاری 170 میلیارد ریال و اشتغالزایی 15 نفر به بهرهبرداری میرسد.وی گفت: واحد استخراج و دانهبندی فراوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت هفت هزار تن سالانه، سرمایهگذاری 7.2 میلیارد ریال و اشتغال چهار نفر آماده افتتاح است. سرپرست سازمان صمت اظهار کرد: طرح تولید ماسک تنفسی و پوششهای بیمارستانی سربیشه با ظرفیت تولید چهار هزار و 600 هزار عدد ماسک، سرمایهگذاری 6 میلیارد ریال و اشتغال 20 نفر نیز آماده بهرهبرداری است. وی عنوان کرد: بهرهبرداری از واحد فرش دستباف در شهرستان فردوس با ظرفیت تولید 150 مترمربع و سرمایهگذاری یک میلیارد ریال از دیگر پروژه‎های قابل افتتاح در استان خراسان جنوبی است. جرجانی جمع اشتغال پیشبینی شده پروژههای هفته دولت در این استان را 346 نفر اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی واحد فراوری معدن مس قلعه زری با ظرفیت 150 هزار تن و اشتغال 150 نفر در هفته دولت آغاز میشود. وی افزود: آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت سربیشه با ظرفیت 160 هزار تن و اشتغال 36 نفر و کارخانه فراوری منیزیت نهبندان با ظرفیت 15 هزار تن و اشتغال 50 نفر نیز از دیگر پروژههای شاخص هفته دولت در استان است.

بهره برداری از دو پروژه فرهنگی و هنری استان در هفته دولت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر ضعیف بودن زیرساخت های فرهنگی در استان، گفت: باید برنامه ریزی خاصی برای گسترش زیرساخت های فرهنگی استان انجام شود. ناصر نبی زاده اظهار کرد: طی هفته دولت دو پروژه فرهنگی و هنری در استان به بهره برداری میرسد. نبی زاده از افتتاح فاز اول مجتمع فرهنگی و هنری بشرویه در هفته دولت خبر داد و گفت: برای ساخت این پروژه اعتباری بالغ بر 800 میلیون تومان هزینه شده است. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین به افتتاح تماشاخانه آفتاب در قاین نیز اشاره کرد و گفت: این تماشاخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد و 20 میلیون تومان ساخته شده است. وی ادامه داد: افتتاح دو آموزشگاه آزاد سینمایی نیز طی هفته دولت در سطح استان در دستور کار قرار دارد. نبی زاده در خصوص خسارت کرونا به حوزه فرهنگ و هنر نیز گفت: طبق برآوردهای انجام شده ویروس کرونا 10 میلیارد تومان به حوزه فرهنگ و هنر استان خسارت وارد کرده که حدود 2 میلیارد و 639 میلیون تومان پرداخت شده است و امیدواریم مابقی پرداخت شود. وی اذعان داشت: از طریق سامانه کارا تاکنون 274 نفر از اهالی فرهنگ و هنر استان ثبت نام کردهاند.

مدارس روستایی به اینترنت رایگان متصل میشوند

ایسنا – سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: تا کنون 392 مدرسه شهری و 422 مدرسه روستایی از بستر ADSL به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت مخابرات متصل شدهاند. حسن آذری نصرآباداظهار کرد: سرویس ارائه شده به مدارس روستایی فاقد مودم ADSL بوده و مودم به صورت رایگان توسط مخابرات منطقه تامین میشود. وی بیان کرد: در زمینه اینترنت همراه اول نیز شرکت ارتباطات سیار در راستای ایجاد خدمات برای دانشآموزان و استفاده آنها از بستههای مجازی امن، طرح سیم کارت انارستان را ارائه کرده و در این طرح هر دانشآموز ایرانی میتواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا ثبتنام آنلاین یک سیم کارت رایگان انارستان دریافت کند.سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: این سیمکارت دارای بسته خوشآمد رایگان با حجم 3 گیگابایت اینترنت پرسرعت نسل 4.5 همراه با 100 دقیقه مکالمه درون شبکه و 100 عدد پیامک بوده که به هنگام فعالسازی سیمکارت، به صورت خودکار برای کودک و نوجوان فعال خواهد شد.

1309 پروژه گازرسانی افتتاح و کلنگزنی میشود

تسنیم – مدیرعامل شرکت گاز گفت: هفته دولت در حوزههای گازرسانی به روستاها، صنایع، واحدهای صنعتی و تولیدی و مسکن محرومین یک هزار و 309 پروژه با اعتبار 577 میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ زنی میشود. هاشمی اظهار کرد: در هفته دولت 182 روستا با هزینه 158 میلیارد تومان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهند شد.وی گفت: عملیات گازرسانی به 233 روستا با اعتبار بالغ بر 250 میلیارد تومان آغاز خواهد شد. وی افزود: پروژه گازرسانی به 52 واحد صنعتی و تولیدی نیز با اعتبار بالغ بر 9 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد شد. هاشمی بیان کرد: با افتتاح 52 پروژه دیگر، واحدهای صنعتی بهرهمند از نعمت گاز هم به یک هزار و 492 واحد افزایش خواهد یافت. وی یادآور شد: علاوه بر پروژههای فوق، عملیات گازرسانی به 10 هزار واحد مسکن محرومین با اعتبار 91 میلیارد تومان آغاز خواهد شد.هاشمی گفت: عملیات اجرای خط تقویتی رینگ شهری در سه شهر بیرجند، قاین و طبس به منظور پایداری شبکه و استمرار گازرسانی در فصول سرد نیز کلنگزنی خواهد شد.

10 درصد از محورهای شریانی استان بهسازی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای از بهسازی بیش از 10 درصد از محورهای اصلی و شریانی استان خبر داد. جلالزاده اظهار کرد: طرح ملی سراسری لکهگیری و آسفالت محورهای شریانی با هدف ترمیم و بهبود وضعیت راههای شریانی کشور از اردیبهشت امسال آغاز شده و با جدیت تداوم خواهد داشت. وی افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون در زمینه روکشهای تقویتی، اجرای 79 کیلومتر روکش آسفالت گرم و 83 کیلومتر اجرای ماسه آسفالت در محورهای مواصلاتی استان توسط همکاران و پیمانکاران این حوزه انجام پذیرفته است.وی بیان کرد: از آغاز این طرح با توجه به محدودیتهای منابع از یک سو و از طرفی به منظور جلوگیری از رشد غیر قابل کنترل خرابی رویه راهها در راستای اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف جهش تولید، رویکرد این اداره کل بیشتر بر اجرای روکشهای حفاظتی بوده که در این راستای با اجرای 140 کیلومتر فوگسیل، 40 کیلومتر روکش حفاظتی اسلاری سیل و 91 کیلومتر آسفالت سرد توانسته است در بین 5 استان برتر کشور قرار گیرد که این روند تا پایان سال 99 ادامه خواهد یافت.

افتتاح 11 پروژه ورزشی طی هفته دولت در استان

قاسمی- مدیرکل ورزش و جوانان اعلام کرد: به مناسبت هفته دولت 11 پروژه ورزشی شاخص با متراژ 16 هزار و 420 متر مربع و با اعتبار 6 میلیارد و 700 میلیون تومان افتتاح می شود. عزیزی تصریح کرد: تجهیز چهار خانه جوانان در بیرجند، فردوس، خوسف و سربیشه با متراژ 250 متر مربع و بهره برداری از 10 پروژه زمین چمن مصنوعی در روستاها از جمله روژه های ورزشی افتتاحی هفته دولت است. وی افزود: همچنین به مناسبت هفته دولت 16 خانه ورزش روستایی با اعتبار 160 میلیون تومان و به مساحت هزار و 120 متر مربع تجهیز می شود. به گفته وی تا پایان دولت دوازدهم 37 پروژه ورزشی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید و تاکنون از این تعداد 13 پروژه افتتاح شده است. این مقام مسئول بیان کرد: با توجه با شیوع ویروس کرونا در راستای برگزاری مراسم محرم و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی امسال 78 هزار و 500 متر مربع فضای باز ورزشی و 14 هزار و 500 متر مربع فضای سرپوشیده به ستاد برگزاری برنامههای محرم واگذار شده است.

نبود جراح فوق تخصص عروق در خراسان جنوبی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: خراسان جنوبی جراح فوق تخصص عروق ندارد. دکتراحمدی نبود فوق تخصص نازایی را از دیگر کمبودهای پزشکی استان عنوان کرد و گفت: با پیگیریهای انجام شده تا پایان سال فوق تخصص نازایی برای استان تأمین و مشکل مرکز ناباروری استان رفع میشود.وی با اشاره به اینکه کمبود پزشک در استان به صورت نسبی وجود دارد، افزود: کمبود فوق تخصص اینترونشن قلب از دیگر کمبودهای پزشکی در استان است.احمدی گفت: در شهرستانهای فردوس و قاین متخصص زنان کمبود نسبی دارد که در حال حاضر تنها دو متخصص در هر شهر فعالیت دارد. وی از نبود جراح مغزو اعصاب در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: در شهرستانهای سرایان، سربیشه، بشرویه و نهبندان نیز کمبود نسبی جراح عمومی، بیهوشی، زنان و رادیولوژی وجود دارد.

ابلاغ 25 میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی قنوات استان

25 میلیارد و 257 میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و مرمت قناتهای استان ابلاغ شد. مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از این رقم 12 میلیارد و میلیون تومان اعتبار ملی است که به استان تخصیص یافته است. غلامی افزود: همچنین 6 میلیارد تومان اعتبار استانی، یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار مشارکتی با کمیته امداد امام خمینی(ره) و 5 میلیارد تومان در قالب اعتبار مشارکتی با بنیاد برکت برای بازسازی و مرمت قنوات به استان ابلاغ شده است. وی افزود: این اعتبارات بلاعوض است و هزینه مرمت هر رشته قنات را کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد می کنند که 85 درصد هزینه را دولت بلاعوض و 15 درصد را بهره برداران پرداخت میکنند.

«طرح خادمان حسینی هلال» در خراسان جنوبی اجرا می شود

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای «طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال» همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد. رضایی با بیان اینکه با توجه به شرایط سال جاری «طرح خادمان حسینی هلال» با همکاری اعضای جوان هیئت علی اکبر (ع) اجرایی می شود، گفت: انسجام بخشی و اجرایی سازی پروتکل های بهداشتی در مراسمات مذهبی ماه محرم و آشناسازی بیشتر جامعه با برنامه های هلال احمر از جمله اهداف اجرای طرح است.

گاز برخی مشترکین شهر بیرجندامروز قطع میشود

بنا براعلام شرکت گاز خراسان جنوبی به منظور توسعه شبکه،گاز برخی مشترکین شهر بیرجند در خیابانهای سجادشهر، خیابان شهید تهامی و کوچه تهامی، خیابان شمشاد و کوچههای فرعی، ضلع شمالی میدان امام صادق (ع) یا همان میدان اول سجاد شهر، خیابان سنبل و کوچههای فرعی، انتهای خیابان شکوفه، کوچههای ماژانی 12 و 15 و 17 فردا روز یکشنبه دوم شهریور ماه از ساعت 8 صبح تا 15 به مدت 7 ساعت قطع خواهد شد

امام جمعه بیرجند: مسجد باید به محلی پویا تبدیل شود

امام جمعه بیرجند گفت: مسجد باید از حالت ایستا و بیتفاوتی و تنها نماز خواندن خارج و به محلی پویا تبدیل شود. حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: مسئولان باید برای استفاده از ظرفیت مساجد برای حل امور مردم، طرح و برنامه ارائه کنند. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد ناشناخته مانده زیرا آنها که در دین و وحی اولیای مسجد بودهاند، به انزوا رفتند و برنامههای مسجد در دست اهل ضرار افتاده است.

آغاز طرح نظارتی ویژه محرم

مدیرکل تعزیرات حکومتی اظهار کرد: اجرای طرح نظارتی تعزیرات حکومتی ویژه ماه محرم آغاز شد و تا 13 شهریور ادامه دارد اشرفی گفت : در این طرح که با هدف کنترل هدفمند بازار با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلفات و حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام
می شود، بر کالاهای مورد نیاز و پرتقاضا برای مصرف در هیئتهای مذهبی نظارت میشود.

سارقان داخل خودرو در بیرجند دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بیرجند از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان و کشف 37 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. سرهنگ فولادی اظهار کرد: اعضای این باند که 3 نفر سارق و 2 نفر آنان مالخر بودند دستگیر شدند و متهمان پس از دستگیری، در بازجوییهابه ارتکاب 37 فقره سرقت داخل خودرو اعتراف کردند. وی تصریح کرد: شهروندان خودرو خود را به سیستمهای پیشگیری از سرقت مانند دزدگیر و سوئیچ مخفی مجهز کنند و وسایل شخصی مانند کیف، اسناد، مدارک و اموال با ارزش خود را داخل خودرو به ویژه در معرض دید نگذارند.

فوت جدید ناشی از کرونا در خراسان جنوبی نداشتیم

صدا و سیما – مورد فوت جدید در اثر بیماری کرونا در 24ساعت گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد فوتیهای این بیماری همان 131مورد هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با بیان اینکه هم اکنون 143بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت:از این تعداد 47 نفر مبتلا قطعی کرونا و 13نفر از مبتلایان در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند. دهقان افزود : حال عمومی 4نفر از بیماران کرونایی بستری وخیم است.

خراسانجنوبیها تا 1400 سوت قطار را میشنوند

ایسنا – وزیر راه و شهرسازی، در گفتگوی ویژه خبری هفته گذشته، گفت: راهآهن زاهدان به بیرجند سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این مسیر ریلی به 52 درصد رسیده است. وزیر راه و شهرسازی، در گفتگوی ویژه خبری هفته گذشته، گفت: راهآهن زاهدان به بیرجند سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید و هم اکنون پیشرفت فیزیکی این مسیر ریلی به 52 درصد رسیده است.

اجرای طرح نذر خون در خراسان جنوبی

صدا و سیما – طرح نذر خون در خراسان جنوبی از اول محرم تا پایان صفر اجرا می شود. مدیرکل انتقال خون استان گفت: پنج مرکز خونگیری استان در شهرستانهای بیرجند، طبس، قاین و فردوس آماده خونگیری از مردم در ماه محرم و صفر هستند. میری مقدم افزود: با توجه به شیوع کرونا و به منظور رعایت فاصلهگذاری اجتماعی افراد میتوانند از طریق سامانه اینترنتی nobatdehi.ibto.ir برای دریافت نوبت اهدای خون اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت