یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بایدن فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند علیه مردم تبدیل می کند

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا و با بیان اینکه نباید زندگی مردم را به شکست و پیروزی افراد در کاخ سفید گره زد، گفت: بایدن فشار حداکثری ترامپ را به فشار هوشمند علیه مردم ایران تبدیل می کند. قالیباف اظهار کرد : تصمیمات ما در حوزه مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاستهای پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگریها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی تفاوتی نسبت به گرانی ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا. پس به مردم آدرس غلط ندهید. مهمترین ریشهی مشکلات کشور سوء مدیریت، استفاده نکردن از ظرفیتهای عظیم داخلی، دست روی دست گذاشتن و ناهماهنگی میان نهادهای سیاستگذار و مجریست؛ و همین سوءمدیریت هاست که باعث عدم برقراریِ ارتباطِ مناسب تجاری با کشورهای همسایه و منطقه و کشورهای مهم دنیا مخصوصا کشورهای آسیا واوراسیا شده است. وی افزود: بدیهی است که لغو تحریم ها باید یکی از اهداف در سیاست خارجی باشد اما واقع بینی حکم میکند که لغو تحریمها بدون فرصتسازی و تولید قدرت ساده اندیشانه است.

تیم «بایدن» برای 1400 برنامه دارد ؛ به یک جناح سیاسی کمک خواهند کرد
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با بیان اینکه دموکراتها برای انتخابات 1400 طرح و برنامه دارند، گفت: ممکن است در این برنامه به یک جناح سیاسی در داخل ایران کمک کنند و به جناح دیگر ضربه بزنند. فؤاد ایزدی اظهار کرد: دموکراتها مخصوصاً تیم اطراف بایدن که قرار است پرونده ایران را در دست بگیرند، نه تنها به بروز برخی دوقطبیها نظیر موافق-مخالف مذاکره و جنگ-صلح در ایران تمایل دارند، بلکه برای این کار برنامهریزی هم کردهاند.ایزدی افزود: نگاه آنها فقط به موضوع انتخابات ریاستجمهوری نیست بلکه به رهبری نظام ایران هم توجه دارند. تیم بایدن در این زمینه بحثهای زیادی میکنند و برنامه هم دارند. وی به عدم اعتقاد تیم ترامپ به موضوع دوقطبیها در ایران اشاره و تاکید کرد:جمهوریخواهان دو طیف دارند، یک طیف متمایل به نومحافظهکاران هستند که بولتون و پمپئو نیز در این طیف قرار دارند. این طیف از دو جریان اصلاحطلب و اصولگرا عبور کردهاند و معتقدند اصلاحطلبان ظاهر فریبندهای برای ایران درست میکنند ولی در باطن، سیاست خارجی ذیل رهبری کار خودش را پیش میبرد.

پیشبینی زیباکلام از برجام 1400: اصولگراها با بایدن مذاکره میکنند
صادق زیباکلام گفت: هربخشی از جریان اصلاح طلب، اعم از روحانیون مبارز و کارگزاران و دیگران که امیدی به انتخابات 1400 دارند به نظر من وقت خودشان را تلف می کنند و متاسفانه هیچ شناختی از جامعه ایران ندارند. وی افزود : با روی کارآمدن جو بایدن در آمریکا، ممکن است مذاکرات در همین دولت آقای روحانی آغاز شود؛ اما برجام 1400 در دولت بعدی اتفاق خواهد افتاد. چون در انتخابات 1400 حامیان اصلاح طلبان پای صندوق های رأی نخواهند رفت. بنابراین این اصولگرایان هستند که پیروز انتخابات خواهند بود و مذاکرات توسط اصولگرایان پیش خواهد رفت و چون مجلس با آنها همراه است برجام 1400 اصولگرایان می تواند موفقیت بیشتری داشته باشد.

بعید است اصلاحطلبان بتوانند از گفتمان مذاکره به نفع خود بهره ببرند
محمد مهاجری گفت: من دعواهای پایداری و قالیبافیها را واقعی نمیدانم و به نوعی جنگ زرگری قلمداد میکنم و حتی این احتمال وجود دارد که دولت بعد ترکیبی از این دو باشد. همانطور که قالیباف در مجلس در برابر پایداری عقبنشینی کرد، در انتخابات 1400 هم هیچ بعید نیست اینبار پایداری باج دهد. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که آیا این گزاره که با تقویت احتمال قابلیت مذاکره با پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا شانس اصلاحطلبان بالا رفته است، گفت: «من تصورم این است که به دلیل آنکه تا انتخابات ریاستجمهوری1400 اتفاق مهمی در عرصه سیاست خارجی رخ نخواهد داد، بعید است اصلاحطلبان بتوانند از گفتمان مذاکره به نفع خود بهره ببرند».

اجرای محدودیتهای جدید از اول آذر، گرچه دیر است اما مغتنم است

ایسنا نوشت: وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح میدهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیمبند اجرا شود.

بی تدبیری دولت در آبان 98 باعث شد آمریکا حاج قاسم را ترور کند

علی مطهری با اشاره به بی تدبیری دولت حسن روحانی در گرانی یک شبه بنزین و اعتراضات پس از این موضوع در آبان 98 نوشت: حوادث آبان 98 که بیشتر ناشی از بی تدبیری دولت بود این خیال را در سر تندروهای آمریکا پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی است برای ترور سردار سلیمانی. قبل از آن به خود جرات این کار را نمی دادند. البته بعد از تشییع پر شکوه پیکر آن عزیز واقعیت را دریافتند.

منصوری: برخی میترسند لغو تحریمها به برگ برنده دولت تبدیل شود

قائم مقام حزب اتحاد ملت تاکید کرد: متاسفانه بهنظر میرسد تنها دغدغه دلواپسان، انتخابات 1400 و حذف رقیب سیاسی است. تا جایی که ترامپ را به بایدن ترجیح میدهند و حتی پیگیر موضوع تقلب و بازگشت ترامپ نیز هستند. آذر منصوری درخصوص حملاتی که از سوی برخی گروهها علیه دولت و برجام چه قبل و چه بعد از انتخابات آمریکا صورت میگیرد، گفت: متاسفانه عدهای تکرار گذشته را با پروژه رفع تحریمها در دستور کار دارند که مبادا این مساله به برگ برندهای در دست دولت تبدیل شود.

واکنش همتی به سخنان امروز قالیباف

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به سخنان امروز رئیس مجلس اسلامی اظهارکرد: واردکردن بانک مرکزی را به مباحث سیاسی و حاشیهای توصیه نمیکنم و آن را به صلاح کشور نمیدانم، اعتقاد دارم تمام نیروی اینجانب و بانک مرکزی باید معطوف به مقابله با تحریمها و کمک به اقتصاد کشور باشد. همتی خطاب به قالیباف گلایه کرده که گفته است : درخصوص مشکلات اقتصادی کشور با اضافه کردن منطقه استقرار ساختمان بانک مرکزی این مطلب را القاء فرمودید که اگر درجستجوی دلایل مشکلات اقتصادی هستید درکنار بقیه بخشها در میرداماد (بانک مرکزی) هم باید آن را جست و نه در جرجیا و آریزونا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت