یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بازگشت ادارات از 10 خرداد به روال عادی

بازگشت ادارات از 10 خرداد به روال عادی

استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوبه ستاد ملی کرونا درخصوص برگشت ساعت کار ادارات به روال قبلی اعلام شده و با منتفی شدن طرح دورکاری و حضورنیافتن یک سوم نیروها در ادارات، از روز شنبه ۱۰ خرداد حضور همه کارکنان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ در محل کار خود الزامی است.معتمدیان در نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی که با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس دهم برگزار شد، افزود: در حال حاضر خراسان جنوبی جزو ۱۰ استانی است که هیچ شهر در وضعیت قرمز (پرخطر) ندارد. وی در تشریح اقدامات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا جزو معدود استان‌هایی بودیم که در تامین اقلام مصرفی مشکل داشتیم اما با همراهی و مدیریت خوب، نیاز استان در این زمینه برطرف شد، به گونه‌ای که در شرایط فعلی وضعیت نسبتا مطلوبی داریم و امیدواریم این روند همچنان استمرار داشته باشد.

کمیته روان‌سازی ارائه خدمات

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به تشکیل کمیته روان‌سازی ارائه خدمات به مردم اقدام کنند تا شاهد رضایتمندی بیشتر در استان باشیم. معتمدیان گفت: در این کمیته، خدمات بی‌منت در حداقل زمان و با سرعت بالا به مردم ارایه و بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین مختلفی که برای حل مشکلات مردم است، احصا شود.وی با اشاره به تلاش‌های جهادگونه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: این تلاش‌ها سال گذشته در راستای خدمت به مردم با وجود همه تنگناها رقم خورد و لازم است از زحمات کادر درمانی استان که فداکارانه به مردم خدمت می‌کنند هم تقدیر شود.معتمدیان با تاکید بر متفاوت بودن وضعیت بودجه‌ای کشور در سال جاری گفت: امسال علاوه بر تشدید مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، قطعا در تامین منابع مالی مشکلاتی خواهد بود.

امتیازاختیار فروش دارایی ها

وی افزود: یکی از مهمترین فرصت‌های قانون بودجه ۹۹، کاهش اتکا به درآمدهای حاصل از فروش نفت است. استاندار گفت: قوانین خوبی در بودجه ۹۹ لحاظ شده که بخش قابل توجهی از کسری بودجه تامین می‌شود لذا انتظار می‌رود مدیران وقت بیشتری برای مطالعه قانون بودجه بگذارند.وی افزود: فروش املاک و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی یکی از ظرفیت‌های قانون بودجه ۹۹ است که اختیار آن به استاندار داده شده تا بخشی از نیازهای مالی دستگاه‌ها تامین شود. معتمدیان با تاکید بر اینکه تخصیص بودجه باید هدفمند و پروژه محور باشد گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است که براساس توافق با سازمان برنامه و بودجه کشور و تخصیص اعتبارات لازم ۱۰۳ پروژه در بخش‌های آموزشی، بهداشتی، ورزشی و زیرساختی تا پایان امسال در استان به اتمام می‌رسد.وی بیان کرد: در مبحث توزان استانی و ملی نیز جلسات کارشناسی متعدد برگزار شد تا پروژه‌های زیرساختی که در همه بخش‌ها تاثیرگذار هستند را دنبال کنیم. معتمدیان با بیان اینکه بازار بورس و سهام نیز با استقبال خوب مردم مواجه شد گفت: امید است با استفاده از این ظرفیت در تخصیص‌های بعدی نقدینگی خوبی داشته باشیم.

سهم خواهی بیشتر از اعتبارات ستادی

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اعتبارات متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها است، بر جذب بیشتر این گونه اعتبارات از سوی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: از آن جا که تخصیص اعتبارات استانی بر مبنای آمار جمعیتی اتفاق می‌افتد، با توجه به جمعیت کم خراسان جنوبی، سهم ما از اعتبارات استانی بسیار اندک است لذا تمرکز مدیران بر جذب اعتبارات ملی و از ناحیه وزارتخانه‌ها می‌تواند این کمبود را جبران کند.وی با بیان اینکه سال گذشته چند برابر بودجه استان، اعتبار ملی جذب شد ادامه داد: البته قوانین مجلس هم به افزایش نقدینگی کمک کرد و آثار آن را در بخش آبخیزداری و گازرسانی در استان مشاهده می‌کنیم.وی به وجود ماده ۵۶ در قانون برنامه توسعه ششم اشاره کرد و گفت: این ماده قانونی ظرفیت مهمی است که ۵۰ میلیارد تومان از آن محل تاکنون برای دوبانده شدن محور بیرجند – قاین جذب کردیم و تا روزهای آتی تخصیص می‌یابد لذا امیدواریم تا دهه فجر شاهد افتتاح این مسیر باشیم.

حرف واحد از استان به بالا رفت

وی در بخش دیگری از سخنانش برگزاری رزمایش همدلی در استان را یک اقدام مهم و گسترده توصیف کرد که خدمت‌رسانی به مردم آسیب دیده از کرونا را سبب شد. معتمدیان با اشاره به ایجاد فضای همدلی در استان گفت: نمایندگان مجلس نیز در چنین فضایی رایزنی‌هایی در سطح کلان کشور داشتند که نتایج بسیار خوبی را به همراه داشت لذا در رابطه با هیچ موضوعی اختلاف نظر در استان نداشتیم. وی با بیان اینکه در این مدت همواره از استان حرف واحد شنیده شده است گفت: این مهم باعت برکت کار بود زیرا در شرایطی که همه استان‌ها کاهش جذب اعتبارات داشتند، ولی ما شاهد تحقق برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در سال گذشته بودیم.وی به نقش نماینده ولی فقیه در استان برای هدایت و حمایت از برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: در چنین فضای همدلی همه مدیران بدون هیچ دغدغه تلاش کردند و وظیفه خدمت رسانی را انجام دادند.

تمجید نمایندگان مردم از استاندار

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس دهم گفت: استاندار خراسان جنوبی همچون پهلوان ورود پیدا کرده و از همه ما خراسان جنوبی‌تر است. محمدرضا امیرحسنخانی افزود: تاسف می‌خورم که چرا ۱۸ ماه فقط با معتمدیان بودم و کاش استاندار از ابتدای دوره نمایندگی حضور ‌داشت.وی گفت: او استاندار چهارمی است که در دوره مجلس دهم منصوب شد و با معاونان خود کارهای بزرگی را در این دوره انجام داده‌اند. وی گفت: خراسان جنوبی به کارگاه عمرانی تبدیل شده است. وی در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا می‌دانید قیمت زمین در فردوس و بشرویه چقدر است؟ قیمت زمین از قیمت ساخت بالاتر شده است و اینکه مردم برای زمین ۲۵۰ میلیون تومان پول بدهند، قابل قبول نیست.وی تاکید کرد: مساله زمین باید در استان حل شود . نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف هم گفت: در دوران پنج استاندار خراسان جنوبی نماینده مردم بودم ولی هیچ استانداری همچون آقای معتمدیان پیگیر مسایل نبوده است. حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به پیگیری‌هایی که در حوزه راه آهن استان انجام شده است گفت: در دوره قبل مجلس، وزارت راه و شهرسازی اعتقادی به راه آهن در خراسان جنوبی نداشت و بهانه‌هایی برای اجرایی نشدن آن می‌آورد و حتی می‌گفتند با پدافند غیرعامل مغایر است که ما با تهدید به استعفا تنها ردیف اجرایی را آن سال در کشور برای راه آهن خراسان جنوبی گرفتیم.نماینده مردم نهبندان و سربیشه نیز گفت: من عشایر بودم و به منطقه می‌رفتم اما عمق محرومیت را بعد از نمایندگی مجلس در بازدیدها احساس کردم و بابت وضعیت نوار مرزی تأسف می‌خوردم.نظر افضلی افزود: در این دولت ابتدا موضوع برجام پیش آمد اما بعد از مدتی تحریم‌ها برگشت و رشد اقتصادی که به ۴۸ درصد رسیده بود، منفی شد. وی گفت: آثار اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های بهداشت، راه و مسکن به روستاها رسیده و دستگاه سی تی اسکن نهبندان تحویل داده شد و آموزشکده سلامت تصویب شده است.
نماینده مردم قاینات و زیرکوه نیز از ابتکار عمل استاندار در دعوت همزمان نمایندگان مجلس دهم و یازدهم برای حضور در یک نشست مشترک قدردانی کرد و گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده و کارهایی که باید برای توسعه استان پیگیری شود، مطرح شد. فرهاد فلاحتی افزود:چهار سالی که از مجلس دهم گذشت شرایط سختی بر کشور حاکم بود و اوضاع اقتصادی و تنش‌های سیاسی فضای ملتهبی را ایجاد کرده بود. در استان هم به تبع این فضای مناسب اجتماعی و سیاسی شاهد نبودیم و مشکلات فراوانی پیش روی مجلس دهم بود. وی گفت: اگرچه شرایط کشور به دلیل همدلی بین قوا به خوبی رشد کرده اما در استان شرایط بسیار متفاوت بود و به راحتی از گزارش مدیران مشخص است.فلاحتی بیان کرد: همه اتفاقات خوبی که در استان رقم خورده هیچ کس از استاندار، فرمانداران یا نمایندگان مردم نمی‌توانند بگویند به تنهایی رخ داده است.

راهکاری برای صرفه جویی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار هم با تاکید بر صرفه‌جویی هزینه‌ها در شرایط موجود گفت: استفاده از ویدئو کنفرانس برای جلسات موضوعی است که بستر آن آماده شده و امید است با استفاده از این امکان هزینه‌ها و رفت و آمدهای غیرضروری کاهش پیدا کند.محمد حسینی افزود: البته حضور مدیران در شهرستان‌ها برای شناخت میدانی لازم است چرا که استاندار هم در روستاهایی که هیچ کسی نرفته حضور پیدا می‌کند و این لذت بخش است.

تکمیل ۵ هزار مسکن محرومان تا خرداد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم گفت: ساخت پنج هزار مسکن محرومان سهم بنیاد مسکن در استان در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می‌شود تا پایان خردادماه به اتمام برسد. علی‌ اصغر آسمانی افزود: طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن محرومان در روستاهای استان از سال گذشته آغاز شد که سهم بنیاد مسکن و کمیته امداد هر کدام ساخت پنج هزار واحد مسکونی است. مدیرکل کمیته امداد هم با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ شغل حوزه مسکن با اجرای این طرح در استان فعال شده است ادامه داد: کمیته امداد علاوه بر کمک‌های بلاعوض دولت به هر واحد ۱۰ میلیون تومان کمک می‌کند.سلم‌آبادی گفت: ۵۰۰ واحد از سهمیه کمیته امداد تاکنون افتتاح شده و ۲ هزار واحد نیز تا خرداد آماده بهره‌برداری است و مابقی تا مرداد امسال به اتمام می‌رسد. مدیرکل راه و شهرسازی هم گفت: ۲۵۰ کیلومتر باند دوم برای سال جاری هدف‌گذاری شده است که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. وحید داعی با اشاره به وجود ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه در استان افزود: تاکنون ۶۱۴ کیلومتر از این راه‌ها به باند دوم تبدیل شده و با آنچه امسال در برنامه است طول باندهای دوم به ۸۶۴ کیلومتر می‌رسد. استاندار در این نشست با اهدای لوح از تلاش‌های چهار نماینده استان در مجلس دهم تقدیر کرد – گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت