شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

ایثارگران نباید فراموش شوند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکیدات امام راحل ، نباید مشکلات جامعه ایثارگران در پیچ و خم مشکلات زندگی جامعه به فراموشی سپرده شود.
به گزارش صدا سیما، حجت الاسلام و المسلمین عبادی در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت:: شهدا، در پیچ و خم مشکلات زندگی، ایثارگران نباید فراموش نشوندایثارگران، جانبازان برای اینکه بندگان خدا و جامعه بشری از قید و بندهای مفاسد آزاد شوند همه چیزشان را ترک کردند و از همه علاقه هایشان بریدند و انقلاب کردند و انقلاب امانت تک تک آنها است لذا همه ما زیر سوال هستیم. وی با اشاره به اینکه تاکنون کرامات شهدا، ایثارگران و جانبازان به صورت جامع مکتوب نشده است افزود: لذا اگر چنین اقدامی صورت گیرد، چراغ راهی برای نسلهای آینده خواهد بود تا راه را گم نکنند. امام جمعه بیرجند گفت: ارائه خدمات به بازماندگان بزرگانی که به سمت خدا پرواز کردهاند، یک وظیفه است، اما بالاتر از آن خدمات، دنبال کردن راه و اهداف آنها است، اهداف والایی که اصل آن خدایی، ولی آثار آن انسانی است. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور هم گفت: امروز باید این نوید را بدهیم که خراسان جنوبی نخستین استانی در کشور است که موضوع مسکن ایثارگران در آن به صورت کامل و 100 درصدی حل میشود. اوحدی افزود: البته این اقدام قطرهای کوچک در برابر فداکاریهای ایثارگران است و در دنیای مادی با هیچ چیز نمیتوان فداکاریها و ایثارگریهای این عزیزان را جبران کرد.استاندار هم گفت: در قالب این سفر افتخار داریم به عنوان اولین استان خدمات مسکن را در دوره یک ساله به جامعه هدف و مشمولان طرح ارایه دهیم. معتمدیان افزود: امیدواریم با تحقق مسکن که دغدغه بسیاری از خانوادههای شهدا و ایثارگران در استان بوده، بتوانیم قدمی موثر در راستای خدمت رسانی به جامعه ایثارگران برداریم. وی گفت: مشکل اشتغال 535 نفر خانواده ایثارگران شناسایی شده که با استفاده از ظرفیتهای قانونی و مباحث کارآفرینی مرتفع میشود.وی بیان کرد: علاوه بر ظرفیتهای قانونی از مباحث کارآفرینی و اشتغالزایی در این حوزه استفاده خواهیم کرد که امیدواریم افراد شناسایی شده به زودی صاحب شغل شوند. وی برخورداری از سرمایهگذاری ظرفیت بنیاد کوثر از زیرمجموعههای بنیاد شهید و و امور ایثارگران را از دیگر مباحث مورد پیگیری ذکر کرد و افزود: خراسان جنوبی آمادگی هرگونه همکاری با بنیاد کوثر را دارد..
تمدید یک هفتهای ثبت نام در سامانه سیتا
مهلت ثبت نام بهره برداران بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سامانه سیتا به مدت یک هفته تمدید شد. مدیر امور سرمایهگذاری جهاد کشاورزی گفت: سامانه سیتا از عصرکشنبه 29تیر به طور مجدد فعال شده و تا سوم مرداد این سامانه برای ثبت نام متقاضیان باز است. فرجامی فر افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات بخش کشاورزی به ویژه احداث گلخانه، مکانیزاسیون، کشت گیاهان دارویی و بخشهای دام و طیور به این سامانه مراجعه کنند. وی با بیان اینکه دریافت این تسهیلات برای متقاضیان منوط به ثبت نام در این سامانه است، افزود: تسهیلات احداث گلخانه، مکانیزاسیون و کشت گیاهان دارویی با نرخ سود 12 درصد، صنایع تبدیلی و تکمیلی با نرخ سود 15 درصد و سایر فعالیتها از جمله دام و طیور 14 درصد پرداخت میشود.
فرجامی فر از ابلاغ 26 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به این بخش در سال جاری خبر داد و گفت: تسهیلات دو ماه پس از معرفی به بانک به متقاضی پرداخت شود. وی افزود: تسهیلات بخش گلخانهای شناور است و با توجه به متراژ گلخانه و طرح ارائه شده پرداخت میشود.
آموزش فنی و حرفه ای به 15 هزار نفر در استان
مهر- مدیرکل و فنی و حرفه ای خراسان جنوبی با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا 50درصد ظرفیت کارگاه های استان فعال است، گفت: پیش بینی می کنیم به 15 هزار نفر آموزش داده شود. حسین خوشایند دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، گفت: آموزشهای فنی و حرفهای با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارتهای لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در افراد ارائه میشود.
به گفته وی 120 کارگاه ثابت و 550 حرفه آموزشی، در خوشههای خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی، آموزشهای خود را به صورت رایگان ارائه میکنند. وی همچنین به فعالیت 166 آموزشگاه آزاد فنی و حرفهای در استان اشاره کرد و تصریح کرد: این آموزشگاهها 226 حرفه آموزشی را طبق شهریه مصوب هیأت نظارت مرکزی سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور به متقاضیان استان ارائه میدهند.مدیرکل و فنی و حرفهای استان با اشاره به اینکه طی سال گذشته 23 هزار و 26 نفر از مهارتهای فنی و حرفهای در بخش دولتی استفاده کردهاند، بیان داشت: از ابتدای امسال این آموزشهای به چهار هزار و 723 نفر ارائه شده است. به گفته وی با توجه به شیوع کرونا ارائه آموزشها با استفاده از 50 درصد ظرفیت کارگاهها به صورت حضور و غیرحضوری است. خوشایند عنوان کرد: همچنین در بخش غیر دولتی سال گذشته 7 هزار و 123 نفر از آموزشهای مهارتی استفاده کردهاند. وی با بیان اینکه 11 پروژه عمرانی را از ابتدای دولت داشتهایم که تعیین تکلیف شده است، افزود: پروژه احداث مرکز خواهران طبس و احداث مرکز فنی و حرفهای زیرکوه تا پایان سال 99 به بهره برداری میرسد. وی گفت: در راستای مسئولیتهای اجتماعی طرح جهادی خدمات فنی و مهندسی را در سطح استان اجرا کردیموی عنوان کرد: به منظور ارائه خدمات فنی و مهندسی به مردم و ترویج فرهنگ مهارت آموزی توسعه روحیه مشارکتجویی صرفهجویی در وقت روستاییان طرح جهادی خدمات فنی و مهندسی در 9 شهرستان و 9 روستای محروم اجرا شد. به گفته خوشایند در این طرح به یک هزار و 492 نفر خدمت انفرادی ارائه شده است.

هدایت تحصیلی 12 هزار دانش‎آموز استان آغاز شد

ایرنا – فرایند هدایت تحصیلی حدود 12 هزار دانشآموز دختر و پسر پایه نهم از دیروز در مدارس دوره دوم متوسطه استان آغاز شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان روز دوشنبه در بازدید از انجام روند هدایت تحصیلی 9 دبیرستان بیرجند گفت: دانشآموزان میتوانند براساس نمون برگ شماره هفت هدایت تحصیلی، برای ثبتنام در پایه دهم در یکی از رشتههایی که اولویت «الف» را کسب کردهاند، به دبیرستانها و هنرستان فنی و حرفهای و کاردانش مراجعه کنند. محمدعلی واقعی بر رعایت همه پروتکلهای بهداشتی از سوی کادر اجرایی، دانشآموزان و اولیای آنان هنگام ثبتنام و حضور در مدرسه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر برگه هدایت تحصیلی دانشآموزان از سامانه همگام برای دانشآموزان قابل دریافت است.

ارسال 80 درصد گوشت شترمرغ به خارج از استان

حدود 80 درصد گوشت شتر مرغ تولید شده در خراسان جنوبی به خارج از استان ارسال می شود.معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به این که در 3 ماه نخست امسال حدود 234 تن گوشت شتر مرغ در استان تولید شده است ، گفت: حدود 20 درصد از گوشت شتر مرغ استان به مصرف داخلی میرسد.محمود اشرفی گل افزود: درآمد استان از ارسال گوشت شتر مرغ به خارج از استان سالانه به حدود 600 میلیارد ریال میرسد.

برگزاری دادگاه آنلاین با شاکی پرونده در کره جنوبی

دادگاه رسیدگی به شکایت یکی از هم وطنان ساکن کره جنوبی، بصورت آنلاین در شعبه اول دادیاری دادسرای بیرجند برگزار شد. منصوری ساکن سئول، یکی از بیست و نه نفر شاکی پرونده ای مربوط به یکی از مراکز دانشگاهی بیرجند بود که تقاضای احقاق حق خود را داشت که این رسیدگی امروز از طریق فضای اینترنتی اسکای روم انجام شد. وی در این دادگاه آنلاین در اظهارات خود با قاضی پرونده، با انصراف از شکایتش، از برقراری ارتباط آنلاین به دلیل انجامنشدن مسافرت طولانی و صرفه جویی در هزینه ها قدردانی کرد. اسماعیلی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان با اشاره به رسیدگی به 3 هزار 858 فقره پرونده در دادگاههای آنلاین تاکنون افزود : افزایش رضایتمندی مردم، افزایش مصالحه پرونده ها و رسیدگی در کمترین زمان ممکن از مزایای این دادگاهاست.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هزار مسکن را در استان میسازد

ایرنا – مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خراسان جنوبی گفت: یک هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن برکت توسط این ستاد در خراسان جنوبی ساخته میشود. سید مجتبی موسوی افزود: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در ماه مبارک رمضان سال گذشته مبنی بر ضرورت ورود جدی در حوزه تولید مسکن، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ساخت 50 هزار واحد مسکونی را با هدف کمک به رفع نیاز جامعه برعهده گرفت که سهم استان خراسان جنوبی یک هزار واحد در نظر گرفته شده است.وی گفت: براساس برنامهریزی انجام شده تمامی واحدها در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته میشود و با توجه به توافقاتی که با حضور مسوولان حوزه عمرانی استانداری خراسان جنوبی، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری بیرجند درخصوص تامین زمین صورت گرفته و با توجه به مناقصه انجام شده به زودی مقدمات اجرایی این واحدها در استان آغاز خواهد شد.

افزایش فوتیهای ناشی از کرونا به 87 نفر

تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در خراسان جنوبی، به 87 نفر رسید. به گزارش صدا و سیما معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با فوت 2 مبتلای به کرونا ، تعداد آمار فوتیهای ناشی از کرونا در استان به 87 نفر افزایش یافت. مهدی زاده افزود: هم اکنون 233 بیمار حاد تنفسی در بیمارستانها بستری اند که 108 نفر تست کرونای آنها مثبت است. وی گفت: از 108 نفر با تست مثبت کرونا، 16 نفر در بخشهای آی سی یو بستری اند که حال 6 نفر نامساعد است.

آموزشگاه های رانندگی در 7 شهر استان تعطیل شد

گروه خبر- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از تعطیلی آموزشگاه های رانندگی در هفت شهرستان استان تا پایان هفته جاری به منظور پیشگیری از کرونا خبر داد. سرهنگ علیرضا عباسی گفت با توجه به شرایط پرخطر در برخی شهرهای استان آموزشگاههای رانندگی در شهرستانهای بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قائنات، فردوس و طبس تا آخر هفته جاری تعطیل است. وی ادامه داد : آزمونهای آئین نامه نیز اخذ نخواهد شد.

آغاز طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از ابتدای مرداد

طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از اول مرداد در خراسان جنوبی آغاز می شود. مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: این طرح در راستای توسعه دولت الکترونیک، مدیریت صحیح و تسهیل خدمات سوخت رسانی از اول مرداد در استان آغاز میشود.مردانی افزود: مصرف کنندگان و خانوارهای بدون گاز طبیعی با مراجعه به نشانی newtejaratasan.niopdc.ir میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت