یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

افتتاح ۴۸ واحد مسکونی معلولان خراسان جنوبی در دهه فجر

کاری- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از افتتاح ۴۸ واحد مسکن معلولان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی در دهه فجر امسال خبر داد. حسن شرفی، با اشاره به افتتاح ۴۸ واحد مسکن معلولین تحت حمایت در ایام دهه مبارک فجر گفت: از این تعداد ۱۸ واحد برای خانواده های دو معلول، هفت واحد برای ایتام و … است. وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی، خانواده های تک معلول یکصد میلیون تومان، دو معلول شهری ۲۰۰ میلیون تومان و دو معلول روستایی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض حمایت می‌شوند. وی یادآور شد:‌ همچنین هزینه پروانه، آب، برق و گاز برای جامعه هدف طبق ضوابط رایگان می باشد.

افتتاح ۳۰ طرح اشتغال مددجویان در دهه فجر
وی با اشاره به افتتاح ۳۰ طرح اشتغال مددجویان در دهه فجر گفت: از این تعداد ۲۹ طرح خود اشتغالی و یک طرح کارفرمایی است. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی آموزش رایگان برای زوجین، غربالگری رایگان شنوایی و بینایی کودکان سه تا ۶ سال، غربالگری شنوایی نوزادان و مشاوره های ژنتیک به صورت رایگان، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، ورزشی، برپایی نشست های بصیرتی ویژه نوجوانان، پویش قصه گویی، راه اندازی مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی، راه اندازی مرکز مشاوره کودکان با نیازهای ویژه، راه اندازی اولین مرکز مشاوره تخصصی روان درمانی و… را از برنامه های دهه فجر اعلام کرد. وی تعداد افراد تحت پوشش را ۲۰ هزار و ۲۹۶ نفر اعلام کرد و گفت: یارانه پرداختی در سال ۹۹ به مراکز از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ماه در سال جاری رسیده است.

هیچ مددجوی پشت نوبتی در استان وجود ندارد
شرفی، با بیان اینکه در استان پشت نوبت مستمری نداریم، کمک هزینه مستمری پرداخت شده در هر ماه به افراد تحت پوشش در سال ۹۹ را بالغ بر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: این رقم در سال جاری به ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
وی اعتبار تملک دارایی اختصاص یافته در سال ۹۹ را ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در حال حاضر به هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این مقام مسئول شاخص معلولیت در کشور را ۲.۱۷ و در استان ۲.۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: در استان بیشترین معلولیت جسمی، حرکتی و ذهنی است. وی گریزی به خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در زمینه خانوادگی، تحصیلی، فردی، ۰۹۶۲۸ مشاوره اعتیاد، ۱۲۳ خط اورژانس اجتماعی زد و یادآور شد: شهروندان می توانند در زمینه های ذکر شده مشاوره دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت