یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

استاد آواز ایران درگذشت

استاد محمد رضا شجریان پس از تحمل دوره طولانی بیماری عصر پنجشنبه در تهران درگذشت . وی در ۱۴ مهر با شرایط عمومی قلبی و ریوی و تنفسی ناپایدار و افت سطح هوشیاری، افت فشار خون و پلاکت در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود. استاد شجریان از برجسته‌ترین هنرمندان عرصه آواز و موسیقی سنتی کشور است و از وی با عنوان «خسرو آواز ایران» یاد می‌شود. وی نوروز ۹۵ با انتشار ویدئویی ضمن تبریک سال نو، از ابتلای خود به بیماری سرطان خبر داد و پس از آن تاکنون تحت نظر پزشکان به مداوا مشغول است.
تعدادی از شخصیت های ملی و بین المللی در گذشت این هنرمند را به خانواده وی و مردم ایران تسلیت گفتند و پیکر او در مشهد در کنار آرمکاه فردوسی به خاک سپرده خواهد شد.

اگر کسی واقعا از پرداخت مهریه ناتوان باشد، نباید به زندان برود

رییس قوه قضاییه گفت: توان اقتصادی افراد باید در تقسیط مهریه لحاظ شود و اگر کسی واقعا از پرداخت مهریه ناتوان بود، نباید به زندان برود. وی تصریح کرد: ما نباید بر اساس اصرار دیگران برای صدور حکم تصمیم بگیریم بلکه نظر بزرگان دین و فقه و قانونگذار این است که فقط بر اساس مقررات و حق نظر بدهیم و ابعاد و زوایای تصمیمات خود را برای مردم تبیین کنیم.

تعطیلات را لغو کنید تا سفر نروند

علی مطهری در توئیترش نوشت: با توجه به شیوع کرونا تعطیلی های ۲۶ مهر و ۴ آبان ( شهادت امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) را لغو کنید تا سفرها لغو شود و نیاز به التماس شما نباشد. تعطیلی این روزها در حالی که نمی توان مراسمی داشت فلسفه خود را از دست داده است.

آخرین خبر درباره افزایش سود بانکی

عباس مرادپور مدیرکل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد درخصوص شایعه افزایش نرخ سود بانکی اعلام کرد: این موضوع در جلسه شورای پول و اعتبار مطرح نشده است؛ بنابراین گزارش، شایعاتی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی از ۱۶ درصد به ۲۲ درصد به گوش می‌رسید.

بیشترین و کمترین میزان بیکاری مربوط به کدام استان هاست؟

بر اساس جدیدترین آمار مرکز آمار ایران،‌ کمترین نرخ بیکاری در بین جامعه «15 ساله و بیشتر» در استان خراسان جنوبی و بیشترین نرخ بیکاری در استان کرمانشاه وجود دارد.

لبنیات ۳ برابر نرخ واقعی توزیع می شود

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی با اشاره به اینکه تناسبی بین قیمت خرید شیرخام با محصولات لبنی وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر هر بطری شیر ۱ تا ۱.۵ درصد چربی با نرخ ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه ها عرضه می شود، درحالیکه سهم شیر ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که این امر نشان می دهد محصولات لبنی ۳ برابر قیمت واقعی به دست مردم‌می رسد که کارخانه های لبنی۳۵ درصد این اختلاف قیمت را مربوط به هزینه حمل و نقل و مابقی هزینه های بسته بندی می دانند.

مدت خدمت سربازی ۲۴ ماه شد

اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای، متناسب‌سازی مدت خدمت دوره ضرورت در مناطق گوناگون خدمتی برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی را اعلام کرد و برا اساس آن بر اساس بومی یا غیر بومی بودن و نوع منطقه خدمت بین ۱۷ تا ۲۴ ماه این زمان تعیین شده است که کمترین آن برای افراد غیر بومی در مناطق طرح نازاعات به میزان ۱۷ ماه و بیشترین دوره خدمت مربوط به سربازان بومی یا دارای امریه در مناطق عادی است.

امسال همه‌گیری آنفلوانزا نداریم

رئیس مرکز مدیریت شبکه در مورد اپیدمی آنفلوانزا در فصل سرد سال، گفت: امسال با وجود کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده به مردم شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست‌ها، اپیدمی آنفلوانزا را نخواهیم داشت.

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا ممنوع است

یک مقام مسئول در حوزه سلامت گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افرادی که دارای علائم ابتلا به کرونا هستند و یا طی یک ماه گذشته تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است، ممنوعیت دارد. به گفته جزایری، دریافت واکسن آنفلوآنزا تا اواخر آبان ادامه دارد و ایمنی نسبی تا ۲ هفته پس از تزریق واکسن شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت