یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار فرهنگی – اجتماعی

افزایش شور انتخابات با شروع تبلیغات شوراها

مهدی آبادی- با عبور از مرحله احراز صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ماراتن تبلیغات این انتخابات آغاز شد. ماراتنی که قرار است سکانداران پارلمان شهری را مشخص کند. از امروز و به مدت هفت روز کاندیداها فرصت معرفی خودشان را به شهروندان استانی دارند و مردم نیز در این مدت با شناخت آنها، افراد اصلح خودشان را به پارلمان های شهری می فرستند. دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: 607 نفر در انتخابات شوراهای شهر استان ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 506 داوطلب تایید صلاحیت شدند. قهرمانی با اشاره به افزایش 15 درصدی شعب اخذ رای در استان، افزود: در انتخابات مجلس یازدهم تعداد 902 شعبه رای گیری در خراسان جنوبی فراهم شد که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تعداد 1024 شعبه رای گیری پیش بینی شده است. وی به انتخابات الکترونیکی در مرکز استان اشاره و ادامه داد: تعداد 450 صندوق اخذ رای الکترونیکی در 115 شعبه بیرجند پیش بینی شده است. وی افزود: مدت زمان فعالیت تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی از امروز شروع و تا ساعت 7 صبح روز پنجشنبه تاریخ 27 خردادماه به مدت هفت روز ادامه دارد و کاندیداها می توانند در زمان مقرر تبلیغات خود را انجام دهند. قهرمانی با توصیه کاندیداها و هوادارانشان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عنوان کرد: هرگونه تجمع در فضای بسته ممنوع است و در فضای باز با حداکثر 30درصد جمعیت اجازه تبلیغات داده خواهد شد. به گفته این مقام مسئول در سالن های باز نیز افراد باید با یکدیگر 8 متر فاصله داشته باشند و حتما از ماسک نیز استفاده کنند.

افزایش شعب اخذ رای در شهرستان بیرجند

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه تعداد 230 شعبه اخذ رای در‌ این شهرستان پیش بینی شده است، گفت: این تعداد شعبه اخذ رای نسبت به دوره گذشته 14 درصد افزایش داشته است. ناصری گفت: از مجموع 230 شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند، 140 شعبه ثابت است و 90 شعبه دیگر در سطح شهرستان به صورت سیار خواهد بود. وی در مورد اخذ آرای افراد مبتلا به بیماری کرونا، گفت: یک محل ویژه در شهر بیرجند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نظر گرفته شده است و به وسیله پیامک نحوه حضور این افراد به آنان اطلاع رسانی خواهد شد.

ایجاد فضای برگزاری همایش های انتخاباتی در بیرجند

جان آور سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت: رویکرد اصلی شهرداری حضور حداکثری و پرشور شهروندان در انتخابات است که به علت شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، شهرداری فرصتی در بوستان کاجستان که فضای بسیار بزرگ و مساعدی برای حضور شهروندان است را فراهم کرده است تا نمایندگان منتخبان ریاست جمهوری در صورت تمایل اقدام به برپایی همایش‌های انتخاباتی در این مکان کنند.


عملیاتی شدن ۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول در شهرستان فردوس

سربازی- استاندار خراسان جنوبی از عملیاتی شدن 100 درصد مصوبات سفر اول خود در شهرستان فردوس خبر داد. ملانوری خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده در شورای اداری شهرستان، 100 درصد مصوبات سفر اول ما به این منطقه عملیاتی شده است.وی، اهتمام مدیران برای تحقق مصوبات را قابل تقدیر خواند.استاندار درخصوص سفر به شهرستان فردوس گفت: دور اول سفرهای شهرستانی با هدف آشنایی با مناطق مختلف استان و پیگیری مسایل و مشکلات هر منطقه صورت گرفت. ملانوری ادامه داد: با کامل شدن دور اول سفرها، به جهت پیگیری نتایج مصوبات سفر گذشته و نیز بحث و گفتگو پیرامون مسایل روز استان، خشکسالی، انتخابات و … ، سری دوم سفرها از امروز و با حضور در شهرستان فردوس کلید خورد. وی تصریح نمود: پروژه های عمرانی و مسایل توسعه ای استان از دیگر موارد مورد بحث و رایزنی در این سفر می باشد. استاندار در پاسخ به سؤالی درخصوص نتایج سفر رئیس سازمان امور عشایری کشور به استان گفت: در این سفر، مسایلی همچون کمک به تأمین نهاده ها، آبرسانی سیار، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال عشایر، رفع مشکلات دامداران و … از موارد مطرح شده در این سفر بود. ملانوری در جلسه شورای اداری پس از شنیدن مشکلات، کمبودها و پروژه های نیمه تمام قول مساعد داد از محل اعتبارات توازن و محرومیت زدایی به پروژه های اولویت دار و نیمه تمام فردوس کمک شود. وی تصریح کرد: از محل مجوزهای ماده 23، تهاترهای بانکی و جذب اعتبارات ملی در استان توفیقاتی خوبی داشتیم و با توجه به خشکسالی در بخش تامین نهاده های دامی و برداشت گندم دیم با مشکل مواجه شدیم. وی تاکید کرد: برنامه های عملیاتی سال 1400 اداره های کل یک برش شهرستانی نیز دارد که فرمانداران باید آنرا مدیریت و بر اساس برنامه ای که مشخص می کنند حرکت کنند. وی پیدا کردن منابع خفته استان و قرار دادن آنها در مسیر توسعه را موجب توسعه استان بر شمرد و افزود: ستاد توسعه خاوران با این دیدگاه تشکیل شده، تا بررسی کنیم در گوشه و کنار استان چه ظرفیت هایی داریم و چگونه باید آنها را فعال کنیم. ملانوری با بیان اینکه با تشکیل این ستاد نگاه سرمایه گذاران به استان عوض شده افزود: تا کنون سه هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان به امضاء رسیده که همین مقدار سه برابر بودجه کل استان در سال گذشته بوده است. وی گریزی به انتقال آب از دریای عمان به استان زد و گفت: خط انتقال آب از کرمان و یزد که کم هزینه تر است به استان شروع شده و با بازنگری در طراحی داخل استان و بر طرف کردن ایرادات طرح نیارهای واقعی شهرستانها را شناسایی کرده ایم. فرماندار فردوس نیزلزوم افرایش بودجه خط ریلی فردوس، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی، لحاظ کردن فردوس در خط انتقال آب از دریای عمان، تکمیل باند امداد و نجات و استخر ذخیره آب قنات جهانی بلده، خرید دام مازاد عشایر، راه انداری پژوهشکده انار و تکمیل سالن 2 هزار مترمربعی ورزشی و توجه به مدارس فرسوده فردوس را از مهمترین خواسته و مشکلاتی برشمرد که نیازمند توجه ویژه استاندار است. بهدانی معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز سرجمع اعتبارات استانی فردوس را در سال گذشته 33 میلیارد و 200 میلیون ریال برشمرد و گفت: 60 درصد این اعتبارات محقق شده و برای تخصیص اعتبارات توازن منطقه ای به فردوس منتظر پاسخ تهران هستیم.

افتتاح کتابخانه عمومی باغستان

ملانوری همچنین در آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهر باغستان شهرستان فردوس افزود: امیدواریم با تلاش حوزه‌های اجرا، نظارت، بازرسی و امنیتی و مشارکت حداکثری مردم فضای سالم، امن و پرشور را در انتخابات شاهد باشیم. وی اظهار داشت: انتخابات 28 خرداد به عنوان همایش سیاسی بزرگ را پیش رو داریم تا بتوانیم در ادامه حرکت‌های بزرگ ملت قهرمان ایران و حماسه‌سازی‌های بزرگ و افتخاراتی که کسب کردند، برگ زرین دیگری به تاریخ انقلاب اضافه شود. استاندار در آغاز دور دوم سفرهای شهرستانی در فردوس همچنین به دیدار خانواده شهید محمودی در شهر باغستان رفت و از خانواده این شهید والامقام دلجویی کرد. وی با آرزوی علو درجات برای شهدای گرانقدر انقلاب و دفاع مقدس، توفیقات امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران عنوان کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت