یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار فرهنگی – اجتماعی

برداشتن قدم های موثر برای استان با تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه ها


صباغی – مشاور استاندار و مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش همراهی و تعامل بین روابط عمومی ها و رسانه های استان، گفت: دغدغه ها و کمبودها در حوزه روابط عمومی و رسانه بررسی شود تا با افزایش تعامل و همیاری گام های موثری برای پیشرفت خراسان جنوبی انجام دهیم. مرسل مالکی روز گذشته در جریان بازدید از دفتر روزنامه آوای خراسان جنوبی بیان کرد: بین رسانه ها و روابط عمومی ها باید ارتباط دو طرفه برقرار باشد. وی با بیان اینکه روابط عمومی مسئولیت خطیر ارتباط بین فعالیت های بیرون و بازخورد آن در درون سازمان را دارد، افزود: خوشبختانه در روابط عمومی استانداری همکارانی پایه کار و دلسوز داریم و افراد زبده و کار بلدی در این حوزه فعالیت دارند. وی با اشاره به انتخابات پیش رو ، ادامه داد: قبل از انتخابات در کنار امور خبری به فعالیت های انتخابات نیز خواهیم پرداخت تا با اطلاع رسانی به روز و شفاف در روابط عمومی و کمیته اطلاعات استان در کنار مردم باشیم. مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد: با همکاری رسانه ها و روابط عمومی ها در 28 خرداد انتخابات عالی با مشارکت حداکثری مردم داشته باشیم.


برقراری چتر اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای خراشاد، پردان و نوکند


اعتمادیان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از راه اندازی سه سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح استان خبر داد. مصطفی بهی با اعلام این خبر افزود: با اجرای سایت های نسل چهار نوکند شهرستان بیرجند و پردان شهرستان زیرکوه و ارتقاء سایت همراه روستای خراشاد شهرستان بیرجند به نسل چهار همراه، 800 خانوار روستایی دیگر از سرویس اینترنت پرسرعت بهره مند شدند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون با راه اندازی یا ارتقا 11 سایت، پوشش اینترنت پرسرعت همراه در 27 روستا با جمعیتی بالغ بر 3500 خانوار برقرار شده است.
وی با اعلام اینکه اعتبار کلیه پروژه های اجرا شده از محل اعتبارات ملی توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است، اظهار کرد: برای اجرای این 3 سایت اعتباری بالغ بر 6.5 میلیارد تومان هزینه شده است.


فرصت یک ماهه برای شناسایی کودکان کار


خودکار- استاندار خراسان جنوبی: شهرداران یک ماه فرصت دارند کودکان کار را شناسایی کنند. ملانوری در شورای آموزش و پروش استان با بیان اینکه در کنار آموزش باید مسئله پرورش دانش آموزان را هم جدی بگیریم گفت: شهرداران موظف اند تا ظرف یکماه نسبت به شناسایی کودکان کار اقدام کنند، تا این کودکان به تحصیل بازگردند. وی افزود: تا پایان امسال همه مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شوند. استاندار خراسان جنوبی گفت: مصوب شد طرحی توسط آموزش و پرورش با عنوان مدیریت فضای آموزش و پرورش در دوران کرونا و پساکرونا تهیه شود و باید طی یک ماه آینده این موضوع در کارگروهی به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه موضوع مهارت‌آموزی دانش‌آموزان جدی گرفته شود گفت: باید کاری کنیم که دانش‌آموزان و دانشجویان به دنبال کار دولتی نباشند بلکه به دنبال اشتغال و کارآفرینی باشند. وی تاکید کرد: باید در راستای ارتقای کیفیت آموزش دانش‌آموزان، مسائل و مشکلات مختلف آنان به خصوص در نقاط مرزی و روستایی احصا شود. ملانوری گفت: همچنین کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس استان به خصوص در هنرستان‌ها به صورت شهرستانی احصا شود تا برنامه‌ریزی‌ها برای تامین آن در شورای آموزش و پرورش انجام شود. وی از اختصاص 200 میلیون تومان به پایگاه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزی استان خبر داد و افزود: ابتدای سال جاری نیز یک میلیارد و 500 میلیون تومان به پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان در راستای پرورش خلاقیت در دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

افزایش 5 برابری مبادلات تجاری خراسان جنوبی

ملانوری همچنین در جریان بازدید سرزده در جمع رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: صنعت، معدن و تجارت، سازمانی پر کار، پرمشغله و حساس است که حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی، تجارت و بازار کشور را مدیریت می کند. وی از معدن و در کنار آن صنعت به عنوان محور‌های توسعه استان یاد کرد و افزود: در خراسان جنوبی که از پراکندگی جمعیتی بالایی برخوردار است ، تأمین بازار و توزیع خدمات بسیار پر هزینه است. استاندار گفت: بر اساس آمار‌های موجود، مبادلات تجاری استان نسبت به مدت مشابه پارسال 5 برابر شده است

نظرات بخش خصوصی راهگشا است

علاوه بر این ملانوری روز گذشته در بیست و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان جنوبی گفت: برگزاری جلساتی مانند شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است به این دلیل که هم در سیاست‌های کلی، برنامه‌ها و قوانین بالادستی و هم در مفاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر توجه به اقتصاد و معیشت و از طرفی به طور ویژه به بخش خصوصی تاکید شده است. استاندار عنوان کرد: حضور و نظرات بخش خصوصی در جلسات بسیار کمک کننده است و همانطور که دولت ظرفیت‌هایی دارد، بخش خصوصی نیز دارای ظرفیت‌هایی حتی بیشتر از بخش دولتی است. وی اظهار داشت: برای رفع مشکلاتی که گریبانگیر واحدهای تولیدی و اصناف می‌شود، بهتر است در قالب یک اقدام محلی گروه کارشناسی، مشورتی و صاحب نفوذ در استان تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت