یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

تاثیر کرونا در اقدامات احمدی نژاد

جهان نیوز نوشت : برخی از ناظرین سیاسی معتقدند احمدی‌نژاد و اطرافیان او برای جلوگیری از کاهش محبوبیت و شهرت او رویکرد جدید رسانه‌ای را انتخاب کرده‌اند و به جای سفرهای استانی پر سر و صدا و موضع‌گیری‌های جنجالی برای بقای خود در افکار عمومی که در موقعیت کرونا امکان پذیر نیست به مصاحبه‌های جنجالی روی آورده است. به همین دلیل احمدی نژاد به مصاحبه‌های ورزشی و موسیقی روی آورده و در مصاحبه‌ی خود به بازیکنان مختلف حمله می‌کند و از موسیقی‌های مسئله دار سخن می‌گوید تا بتواند با حاشیه‌ سازی لازم در ایام کرونا نیز در افکار عمومی زنده بماند.

نامه محسن هاشمی درباره اظهارات جنجالی خواهرش فائزه: عذرخواهی کن

محسن هاشمی در نامه ای سرگشاده به خواهرش فائزه هاشمی نوشت: هنوز چهارمین سالگرد رحلت پدر، سپری نشده بود که انتشار مصاحبه ای از تو موجب ناراحتی علاقمندان آیت ا… هاشمی رفسنجانی والبته اعضای خانواده و را فراهم کرد و بهانه ای مناسب به افراطیون و تخریب گران پدر داد و برگ دیگری بر مظلومیتش اضافه شد.  می دانم که در سالهای اخیر برخوردهای نادرستی با تو، خانواده وفرزندت شده است که شاید باعث کشاندن تو به تندروی و خارج شدن از مشی میانه روی پدر گردیده، ولی این دلیل نمی شود که به رئیس جمهور کشور بیگانه امید ببندی ودم از استقلال بزنی!لذا ازتو صمیمانه تقاضا دارم
 صحبت های خود را اصلاح و از این موضع عذرخواهی کنی و مانع تخریب پدر از طرف تجدیدنظرطلبان خارجی وافراطیون داخلی شوی.

واکنش فائزه به نامه برادر؛ محافظه کار است

فائزه هاشمی به نامه برادرش واکنش نشان داد و گفت : «محسن در بین ما از همه محافظه کارتر است یا به قول خودش عاقل تر است. خیلی دلش می خواهد ما را کنترل کند.»

واکنش آشنا به اظهارات صدیقی

آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی در واکنش به سخنان صدیقی در مورد آیت ا… مصباح یزدی نوشت: اشخاص حاضر در این داستان یعنی آقایان محمدی داماد آقای محمدی عراقی و آقای محمد علی جاودان افرادی شناخته شده هستند. غسال راشناسایی کنید و ما وقع را از او استفسار کنید.اگر تایید کرد او را برای بررسی بیشتر به اداره آگاهی معرفی کنید.اگر تکذیب کرد ناقل را برای بررسی بیشتر فرا بخوانید

لایحه بودجه بیشترین منافع را نصیب دلالان و تورم و گرانی را نصیب مردم خواهد کرد

رئیس مجلس تاکید کرد: در حالی که مجلس فرصت سازی برای رفع تحریم ها را در دستور کار خود قرار داده است، ریل گذاری برای بی اثرکردن تحریم ها را راهبرد اصلی خود می داند که مهمترین اقدام تاکید بر اصلاح ساختار بودجه به عنوان سند مالی کشور است که در آن می توان با کاهش و شفافیت کسری بودجه، تورم بیش از حد را کنترل کرد و با رویکرد ضدتبعیض و اشتغال زا، مسیر اقتصاد سال آینده کشور را به نفع مردم و کارآفرینان جهت داد. قالیباف بیان کرد: البته لایحه بودجه‌ ارائه شده توسط دولت به نحوی تنظیم شده است که بیشترین عواید و منافع نصیب دلال‌ها و سودجویان خواهد شد و ثمره کسری بودجه‌ آن برای مردم چیزی جز تورم سنگین و گرانی افسارگسیخته نیست. توزیع میلیاردها دلار ارز ترجیحی، نه تنها مانع گران شدن کالاها نشده است که مستقیما جیب و سفره مردم را هدف گرفته بود؛ چرا که منابع ارزی کشور که می‌توانست مستقیماً به بهبود معیشت مردم و پر شدن سفره آنان کمک کند، به نحوی توزیع شد که دلال‌ها و رانت خوارها را چاق‌تر کرد. وی تصریح کرد: مجلس می خواهد این رویه نادرست را اصلاح کند.

خاتمی آمادگی دارد مثل حاج  قاسم قربانی کشور بشود ؛  او نیاید بهترین گزینه لاریجانی است

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور سابق مرحوم هاشمی رفسنجانی در خصوص انتخابات 1400 اظهار داشت : در انتخابات حریف باید قدر باشد، زمانی که قدر نباشد رقابت نمایشی و صوری خواهد بود. از همین رو اگر حاکمیت به دنبال افزایش مشارکت مردم است، باید اجازه حضور گزینه‌های قدر را بدهد. به نظرم بهترین گزینه از سوی اصلاح‌طلبان این است که سیدمحمد خاتمی حضور پیدا کند و از ایشان دعوت شود تا حضور مردم نیز افزایش پیدا کند. اگر نه گزینه‌ای مانند لاریجانی بدون کوچکترین تعللی باید مطرح شود تا اصلاح‌طلبان بتوانند روی وی اجماع کنند. اما اگر از این سطح پایین‌تر بیاید، تصورم این است که انتخابات نمایشی خواهد بود که نتیجه آن از قبل مشخص شده است. درست است که شرایط کشور وخیم است، اما اصلاح امور و جراحی کشور نیز قربانی می‌خواهد. همانطور که قاسم سلیمانی برای امنیت و منافع کشور قربانی شد، آقای خاتمی نیز این آمادگی را دارد.

ضرغامی: سردار سلیمانی همیشه هوای ظریف را داشت

رئیس اسبق صدا و سیما گفت: حاج قاسم به من توصیه کرد در دعواهای جناحی که صدا و سیما را گرفتار می کند شما سعی کنید نگاهتان به قطب نمای رهبری باشد. ضرغامی در خصوص دیپلماسی حاج قاسم نیز افزود : او کاملا موافق دیپلماسی بود و پشتیبانی می کرد. اتفاقا همیشه هوای آقای ظریف را داشت و مراقب بود آقای ظریف در مأموریت هایی که دارد روحیه خود را نبازد، کم نیاورد و عقب نشینی نکند. به همین دلیل حتی اگر لازم بود به محل کار آقای ظریف در وزارت خارجه می رفت و عکس هم می انداخت که معلوم باشد حاج قاسم دارد از دیپلماسی کشور پشتیبانی می کند. ولی نکته مهم این است که حاج قاسم برای کار دیپلماسی ارزش افزوده ایجاد می کرد. دیپلماسی بدون ارزش افزوده واقعا به درد نمی خورد.

اصولگرایان در بهترین حالت 15 درصد از رای کل جامعه را دارند

«علی باقری»، چهره سیاسی اصلاح طلب، در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از اظهارات حمیدرضا ترقی مبنی بر اینکه تقریباً بیش از 70 درصد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نظر مثبتی ندارند و استقبال مردم از اصلاح‌طلبان بین 2 تا 8 درصد است گفت: بهتر بود وی در آن نظرسنجی هایی که ما ندیدیم و او دیده، میزان گرایش به اصولگرایان را هم اعلام می کرد که چه میزان است. در این صورت است که می توانستیم دقیق تر صحبت کنیم.  دبیرکل حزب توسعه ملی ادامه داد: اصولگرایان در بهترین حالت، 15 درصد از رای کل جامعه را دارند که یقینا پایین تر از این میزان است. بنابراین بهتر است ترقی رَجَز پایگاه اجتماعی نخواند چراکه در بدترین حالت نیز اصلاح طلبان نسبت به اصولگرایان، آراء بیشتری دارند.

توصیه رهبر ی برای نخریدن واکسن از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات علمی است

وزیر بهداشت گفت: توصیه رهبر انقلاب در خصوص منع واردات واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاملا دلسوزانه برای مردم است. نمکی با اشاره به سختی‌های کشور در ابتدای شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: نمی‌توانم نگویم چه ظلمی به ما کردند، اوایل در تامین ماسک و تامین لباس کادر درمان و محافظ دچار مشکل بودیم، آمریکا هر محموله‌ای مربوط به ایران بود را قفل کرد و اجازه واردات نداد. وی با اشاره به حاشیه‌های ایجاد شده در خصوص واکسن وارداتی گفت: لازم است بدانید آمریکایی‌ها در این دوران سخت اجازه جابه‌جایی پول برای واردات دارو به بیماران نیازمند را ندادند. وی با اشاره به تولید واکسن کرونا با تکیه بر دانش داخلی گفت: در پایان بهار واکسن ایرانی را در تولید انبوه خواهیم داشت و تست واکسن بر روی انسان بسیار موفقیت آمیز بوده است. وی با اشاره به ابتلای چهار نفر به ویروس کرونای انگلیسی در ایران تصریح کرد: قبلا سه مورد بود از شب گذشته چهارمی معلوم شد که ورودش به کشور از خانواده‌ای که به اروپا مسافرت کرده بودند و برگشتند، ناشی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت