جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

پنجشنبه مذاکرات را ادامه می‌دهیم

معاون وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با مقامات روسی در مسکو گفت: ایران با پیشنهادهای مفید و سازنده‌ای وارد دور جدید گفت‌وگوهای وین شده است و منتظر گام‌های عملی غرب هستیم. باقری که در پایتخت روسیه حضور دارد، افزود: لازم دیدم با مقام های روسیه هم رایزنی کنیم تا روز پنجشنبه بتوانیم گفت‌وگوها را در یک فضای سازنده و رو به جلو ادامه دهیم.

می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند، اما در «اکو» فعال شدیم

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در دوره های گذشته برخی اهل کار نبودند. الان دولت در دسترس و در تعامل است و شرایط بسیار خوبی برای همکاری با سایر قوا و نهادها شکل گرفته است. دغدغه این را نداریم که قوا پشت تریبون علیه هم حرف بزنند. می‌گفتند نیروهای انقلاب دیپلماسی بلد نیستند، اما ایران به عضویت شانگهای درآمد و در اکو فعال شدیم.

نقد در دولت گذشته سرکوب می‌شد

شهردار تهران با بیان اینکه ما آنقدر آزاد نیستیم که سر مسئولان خود فریاد بزنیم،گفت: شاهد بودید که در دولت گذشته چگونه نقدها سرکوب می شد. زاکانی افزود: خیلی ها نانشان در زدن آدم ها است و نیامده شروع کردند به زدن ما، اما ما در تلاش هستیم تا بتوانیم در خدمت مردم و دانشجویان باشیم.

هنوز پرونده ای برای روحانی در دادگستری تشکیل نشده است

خداییان سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره ارسال چندین شکایت علیه دولت دوازدهم به کمیسیون اصل 90 و در پاسخ به این سوال که آیا پرونده‌ای برای رئیس جمهوری سابق در دستگاه قضایی تشکیل شده یا نه گفت:چنانچه گزارشی ارسال شود چون ایشان روحانی هستند در دادسرای ویژه روحانیت بررسی می‌شود زیرا دادگستری صلاحیت رسیدگی ندارد و پرونده‌ای هم تشکیل نشده است.

دنبال مذاکره خوب هستیم، نه مذاکره موفقیت آمیز

روزنامه ایران در یادداشتی درباره انتظارات از مذاکرات وین نوشت: نکته مهم و قابل توجه در این زمینه، تلاش برای تفسیر معنای «مذاکرات موفقیت‌آمیز» و «مذاکرات شکست‌خورده» از سوی رسانه‌های غربی و رسانه‌های فارسی‌زبان معاند، به نحوی که دستیابی به هرگونه توافقی را «پیروزی» و ادامه مذاکرات را «شکست» معرفی می‌کنند. این در حالی است که راهبرد رسانه‌ای و حتی سیاسی در داخل کشور باید به سمت «توافق خوب» برای تأمین منافع ملی باشد.

هشدار صریح به رئیسی: مراقب «مشایی‌ها و فریدون‌ها» باشید

نماینده مجلس گفت: امروز مشکل اقتصادی، گرانی، زمین‌گیر شدن مردم و عدم توان برنامه‌ریزی برای فردای خود ناشی از آن است که خلاف دستور خدا و قرآن ربا و نزول وارد اقتصاد اسلامی شده است. رضاحسینی افزود: مراقب باشید مشایی‌ها و فریدون‌ های دولت شما در حال شکل‌گیری هستند. به کابینه بگویید با مجلس مشورت کند ما خیر و صلاح شما را می‌خواهیم.

امروز اولویت اول جمهوری اسلامی مسئله برجام نیست

نائب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: جمهوری اسلامی همه مسائل خود را که در سبد مذاکره نگذاشته است. ما سناریو های متعددی برای حل مسائل داریم و مردم هیچ وقت در کشور احساس بن بست نمی کنند. پژمان فر افزود: امروز رویکرد دولت سیزدهم با دولت قبلی کاملا متفاوت است، اولویت کشور مسائل داخلی است، امروز اولویت اول جمهوری اسلامی مسئله برجام نیست.

متکی: دولت در مذاکرات ذوق‌زده نشد

متکی وزیر اسبق امور خارجه در رابطه با مذاکرات وین گفت: دولت این بار در حوزه سیاست خارجی نه شیفتگی و ذوق‌زدگی از خود نشان داد و نه آنجا که عملکرد جدی و منطقی لازم بود، از کاری فروگذار کرد.

پراید شده 180 میلیون و خبری از وزیر صمت نیست

دهنوی نماینده مجلس در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص تکالیف مقرر در قانون و برنامه های کلان و تعهدات مربوطه، طی گفت: در ابتدا جا دارد تشکر کنم از زارع‌پور که این جلسه به منظور همفکری و همگرایی به درخواست ایشان تشکیل شده است، در حالیکه برخی از وزرا چنین نیستند. پراید شده 180 میلیون و خبری از وزیر صمت نیست.

جلیلی: دانشجویان می‌توانند حصار تحریم را بشکنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشجویان می‌توانند حصار تحریم را بشکنند و تلاش‌های خصمانه آمریکا را در عرصه‌های علم و اقتصاد به چالش بکشند.

رئیسی: عده‌ای در تلاشند همزمان با مذاکرات نرخ ارز را بالا ببرند

رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه شریف گفت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. رئیس‌جمهور در واکنش به سوال دانشجویی که چرا این افراد را معرفی نمی‌کنید گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر موضوع هستد. وی افزود: برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند. وی خاطرنشان کرد: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روز‌های اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم، نگران وضع ارز نیستیم. رئیس دولت سیزدهم تاکید کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم. رئیسی گفت: فروش نفت نیز به رغم تهدید‌ها و تحریم‌ها شرایط خوبی دارد و صادرات نفت و میعانات بیش از گذشته افزایش یافته است.

عباس عبدی: آقای رئیسی ایران را با افغانستان مقایسه نکنید

عباس عبدی فعال اصلاح طلب به بهانه گفتگو تلوزیونی رئیس جمهور گفت: در کشور‌های اطراف مشکلاتی هست، اما الان در کشور خودمان وضعیت خوبی داریم اگر با افغانستان مقایسه کنید قطعا درست است، ولی مقایسه با افغانستان و عراق و سوریه درست نیست و این در شأن دولت ایران نیست که در چنین مقایسه‌هایی وارد شود بهتر بود این را نمی‌گفتید، اثر منفی بدی بر افکار عمومی دارد. وی با اشاره به گفته دیگر رئیس جمهور در آن مصاحبه که گفته بود؛ مردم به شرایطی که دولت را گرفتیم آگاه هستند، گفت: بله همه آگاه هستند. کسی آن شرایط را انکار نمی‌کند، ولی همه شعار‌ها و وعده‌های داده‌شده هم براساس آگاهی به همان شرایط است. کسی نمی‌گوید دلار به 4200 برگردد، ولی اینکه طی این مدت حدود 5 هزارتومان بیشتر شود درحالی‌که به طعنه گفته می‌شد 5 هزارتومان خواهد شد را تقصیر آن شرایط نباید انداخت.وی به گفته دیگر رئیسی مبنی بر رفع مشکل کمبود پزشکان متخصص در کشور، اضافه کرد: حتما این کار را نکنید. ابتدا یک گزارش کارشناسی در مورد ضرورت این مسئله منتشر کنید. اگر هست همین امروز منتشر کنید ام اگر چنین گزارشی نیست پس چطور می‌خواهید مسئله به این مهمی را تصمیم بگیرید؟

عناصر نفوذی‌ نگذاشتند از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به دلیل وجود عناصر نفوذی‌، تاکنون نتوانسته‌ایم از خام‌فروشی نفت فاصله بگیریم که این باعث می‌شود تا نفت ما از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گیرد. سردار فدوی افزود: ما در حوزه اقتصاد، چون بر اساس قاعده‌های آمریکایی عمل کردیم، این موضوع باعث شد که امروز مشکلات اقتصادی گریبانگیر جامعه شود. در واقع وقتی به دستورات اقتصادی خداوند که در قرآن به آن‌ها اشاره شده است، عمل نکردیم، این در حالی است که آمریکا از سال 1365 تعداد 86 فروند ناو جنگی خود را به خلیج فارس آورد و مستقیم با ما در دریا درگیر شد، اما ما توانستیم در نهایت آن‌ها را به حقارت بکشانیم زیرا به بخشی از توصیه‌هایی که خداوند آن‌ها را بیان داشته، عمل کردیم.

وضعیت اقتصادی‌ هیچ کشوری با وجود تحریم‌ها گل و بلبل نشده است

قائم مقام حزب اعتماد ملی درباره علت افزایش اعتراض معیشتی مردم گفت: قبل از انتخابات رقبای اصلاح‌طلبان و حتی خود رئیس‌جمهور ‌گفتند سرنوشت معیشت مردم را به تحریم‌ها گره نمی‌زنیم. اما حالا آفتاب آمد دلیل آفتاب، می‌بینیم که سرنوشت همه چیز به تحریم‌ها گره خورده است. آیا می‌توان کشوری را به شهادت آورد که درگیر تحریم باشد ولی وضعیت اقتصادی‌اش گل و بلبل باشد. گرامی‌مقدم افزود: اگر وضعیت اقتصادی به همین شکل ادامه داشته باشد و شاهد افزایش قیمت ارزهای خارجی به ویژه دلار باشیم، سفره مردم بیشتر خالی می‌شود و اعتراضات معیشتی مردم در حوزه‌های مختلفی مثل آموزش و پرورش، کارگری، بازنشستگان و… افزوده می‌شود.

لغو تحریم‌ها تنها راه برای احیای برجام است

وزیر امور خارجه گفت: در جریان شش دور قبلی مذاکرات برای طرف ایرانی کاملاً مشخص گردید که آمریکا متوجه نشده که بدون لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی که بعد از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای علیه ملت ایران اعمال کرده است، راهی برای احیای برجام وجود ندارد. امیرعبداللهیان با اشاره به حسن‌نیت مقامات تهران برای ادامه مذاکرات نتیجه‌بخش تا لغو تمامی تحریم‌های غیرقانونی علیه ملت ایران تأکید کرد: آمریکا و «ترویکای اروپایی» باید بدانند که پنجره مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند. وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد به تلاش‌های فعال دیپلماتیک در جهت لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا ادامه دهد، البته در عین حال، ابزار‌های مؤثری برای خنثی‌سازی تأثیر این تحریم‌ها و توسعه پایدار اقتصادی کشور در اختیار دارد.

ویروس کرونا مثل بمب ساعتی عمل می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‌های کرونایی با وجود سویه جدید کرونا ابراز نگرانی کرد و گفت: حدود 30 درصد افرادی که مبتلا به کرونا هستند هیچ علامت جدی بیماری ندارند. این افراد مثل بمب ساعتی سایرین را به کرونا آلوده می‌کنند، کرونا می‌تواند تنها با یک بدن درد و یا لرز خفیف همراه باشد بنابراین به محض مشاهده هر علامتی قرنطینه و پروتکل‌های اجتماعی را رعایت کنید.شکوهی افزود: باید در بازگشایی‌ها مدارس کشور همه جوانب در کنار هم سنجیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدینه – وزارت بهداشت با راه اندازی رشته سلامت در حوادث و بلایا در مقطع

بیشتر

زمانی – ۱۱۵ هکتار سامانه آبیاری هوشمند به صورت آزمایشی در شهرستان سربیشه خراسان جنوبی

بیشتر

میرکلانی- رزمایش ملی محله اربعینی در خراسان جنوبی با مشارکت هزار و ۵۷۰ نفر از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت