یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

سپاه پاسداران نیروهای آمریکایی را مجبور به تسلیم کرد

رئیس شورای شهر تهران گفت: سپاه پاسداران نیروهای آمریکایی را مجبور به تسلیم کرد. چمران با مقایسه عملیات شجاعانه سپاه در دریای عمان با سال‌های قبل از پیروزی انقلاب و روزهایی که ایران دست نشانده آمریکا در منطقه بود، گفت: باید از این موفقیت‌ درس عبرت بگیریم .باید دشمنان ما بیاموزند در مقابل ملت آماده ما توان و یارای مقابله ندارد و این موفقیت‌ها به دلیل حمایت‌های ملت ایران است.

قدرت خرید وزیران هم کاهش پیدا کرده است

عبدالملکی وزیر کار در پاسخ به این پرسش که قدرت خرید مدیران ارشد هم کاهش یافته است؟! گفت: بله قدرت خرید کارشناسان، کارمندان و خود مایی که خدمت شما هستیم! شاید برای شما جالب باشد که خود ما دچار مشکلات معیشتی هستیم.

انتقاد نماینده مجلس از منتقدان رئیسی شما حواستان به دکمه کت‌تان باشد

آصفری نماینده مردم اراک در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: آقایان عرضه اداره یک نانوایی و توانایی پنج دقیقه سخنرانی از حفظ را ندارند بعد به آقای رئیسی خورده می گیرند که چرا در ده دقیقه سخنرانی یک بار هم تپق زدی، شما حواستان به دکمه کت تان باشد.

عباسی: «شیطان بزرگ» مقابل ایران است نه «کدخدا»

عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان شاخص‌های نظریه مقاومت را دنبال می‌کنند گفت: با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش زدایی کرده ولی باید بدانیم که «شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا».

در 100 روز نمی‌تواند اتفاقی بیفتد که مردم راضی باشند

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وعده‌های کاندیداها در انتخابات از جمله نمایندگان و روسای رئیس‌جمهور و یا سایر نامزدهای انتخابات، دیگر یک شعار بیش نیست و تحقق این وعده‌ها کار بسیار دشواری شده است. قوامی با اشاره به گزارش 100 روزه رئیس جمهور افزود: ظرف 100 روز نمی‌شود حرکاتی انجام داد که موجب رضایت مردم و قانع شدن آنان شود، به هیچ عنوان امکان ندارد ظرف 100 روز بتوان کاری انجام داد.

قالیباف: اعمال محدودیت تردد شبانه برای جبران کسری بودجه نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره طرح محدودیت تردد شبانه پرداخت. محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس که اظهار کرده بود با اعمال محدودیت تردد شبانه جیب مردم را خالی می‌کنند اظهار کرد: زمانی که کرونا در اوج بود دوستان حوزه درمان و کرونا دیدند که بیشترین جایی که باعث انتشار کرونا می‌شود شب نشینی‌ها است. قالیباف در ادامه بیان کرد: بر این اساس برای جلوگیری از شیوع کرونا تصمیم گیری شد که باید اقدامی صورت بگیرد که شب نشینی‌ها به حداقل برسد. رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: اعمال محدودیت از ساعت 10 شب تا 3 صبح برای سلامت مردم بوده و این مباحثی که مطرح است که دولت برای جبران کسری بودجه و نیروی انتظامی برای کسب درآمد این کار را کرده صحت ندارد. وی افزود: بنابراین آقای نوروزی در صحبت های خوداعلام کرد که از ساعت 22 تا 3 بامداد جریمه و جیب مردم را خالی می کنند. درحالی که این صحبت درست نیست.

رئیسی به جای سرکشی به پمپ بنزین‌ها به دنبال ریشه مشکلات باشد

یک سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از بی‌تفاوتی دولت رئیسی به موضوع برجام و FATF گفت: زندگی سی میلیون ایرانی در زیر خط مطلق فقر معطل تصمیم‌گیری کسانی مانده که درک درستی از حکومت داری ندارند. خبازافزود: نه تنها دولت سیزدهم به ریاست آقای رئیسی، بلکه هر دولت دیگری در کشور عزم اصلاح امور را داشته باشد، راهی جز شکست جریان تحریم و مبارزه با فساد اقتصادی موجود ندارد. وی تأکید کرد: کشور ما نیازمند یک تیم اقتصادی کاردان و در عین حال شجاع است که ضمن هماهنگی با وزارت امور خارجه؛ در گام نخست مسئله تحریم‌ها را از نظام دور کند. وی با رفتارشناسی جریان مخالف برجام در کشور، اظهار داشت: با تغییر دولت شاهد بودیم که مخالفان دیروز برجام، این توافق را امری لازم دانستند، اما در مقام عمل هیچ اقدامی برای احیای برجام انجام ندادند. خباز گفت: عده‌ای در کشور با کلمه «برجام» مشکل دارند. به همین دلیل از ایشان می‌خواهیم بدون توجه به مسئله برجام، تمام توان خود را برای رفع تحریم‌ها به کار بگیرند. وی افزود: حتی روسیه و چین نیز اذعان کرده‌اند که بدون موضوع FATF نمی‌توانند با ایران مبادله تجاری کنند. اما در داخل کشور کسی به این موضوع توجهی نشان نمی‌دهد.

بعضی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می‌برند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این‌که بعضی از وزرا هنوز در ماه عسل انتصابات به سر می‌برند، از رئیس جمهور خواست تا به دفتر بازرسی ویژه ریاست جمهوری دستور دهد تا ظرف مهلت یک هفته‌ای ماجرای انتصابات فامیلی را پیگیری کنند. مالکی وی با بیان این‌که خبر‌های خوبی از تیم اقتصادی دولت به گوش نمی‌رسد، گفت: برخی اختلاف نظر‌ها در تیم اقتصادی، گرانی و مشکلات معیشتی مردم را به حاشیه برده است. انتظار داریم که شما با یک نهیب حیدری تیم اقتصادی دولت را به همسویی و همگرایی دعوت کنید. نماینده مردم زاهدان با بیان این ادعا که رابطه دولت و مجلس به سردی می‌رود، گفت: علت اصلی این رابطه سرد عدم پاسخگویی وزرا به نمایندگان ملت است.

الیاس حضرتی: گوش مردم از وعده‌های مسئولین پر است

دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان این جمله که “کاسه صبر ملت لبریز و در آستانه سرریز شدن است” افزود: امروز گوش مردم از وعده‌های مسئولین پر است و تنها عمل و اقدامات موثر مسئولان دولت است که به آرامش فضای عمومی در کشور یاری خواهد رساند. امروز کشور درگیر مشکلات قدیمی است که از گذشته‌ها روی هم انباشته شده است. باید در این شرایط صادقانه، صریح و دقیق با ملت سخن گفته شود. حضرتی افزود: رئیسی در قوه قضائیه هم نشان داد ارتباط با رسانه برایش مهم است و روحیه انتقاد پذیری هم دارد. وی در رابطه با “دیدار فعالان رسانهای اصلاح‌طلب با رئیس جمهور” گفت: این نشست صمیمانه به دور از هر گونه تجملات برگزار شد.

گلایه نمایندگان از گرانی‌ها؛ آقای رئیسی فکری کنید

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس از رئیس جمهور خواست که برای گرانی‌ ها فکری کند، چرا که مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. صباغیان افزود: جناب آقای رئیسی برای گرانی‌ ها فکری کنید، جلوی گرانی‌ها را بگیرید، مردم روزهای سختی را سپری می‌کنند. دیگر گوشت، میوه، ماشین و صاحب خانه شدن تقاضاهای دست چندم است، امروز خرید یک قالب پنیر و یک شانه تخم مرغ برای مردم سخت شده است، گوشت قرمز نمی‌خواهند، گوشت مرغ هم نمی‌توانند بخرند. وی خطاب به رئیس جمهور، تاکید کرد: کی، چه زمانی این مشکل را حل می‌ کنید؟ به مشکل مردم برسید، مردم تحت فشار هستند. عده‌ای امروز سرشان را برای غذا داخل بشکه‌های آشغال می‌کنند، عده‌ای هم 700 میلیون خرج گل عروسیشان می‌شود. اینها فاصله طبقاتی است، آقای رئیسی اقدام کنید.

وزیر بهداشت: آذرماه به ایمنی لازم می رسیم

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون وسیع از اواسط شهریور آغاز کرده ایم و پس از تزریق اول دو ماه طول می کشد تا ایمنی کامل ایجاد شود و پیش بینی می کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم. عین اللهی ادامه داد: و امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم تزریق دوز دوم را برای 80 درصد جمعیت به اتمام برسانیم. وی افزود: با توجه به سرد شدن هوا مردم باید بیشتر رعایت کنند تا شاهد تکرار گرفتاری های موج پنجم نباشیم، عادی انگاری ها زیاد شده در حالی که خطر همچنان وجود دارد و حتی آنهایی که واکسن زده اند هم مبتلا می شوند، بنابراین باید پروتکل ها رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت