شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

رئیس قوه قضائیه: ضرر فساد در عدلیه متوجه کل نظام و اسلام است

رئیس قوه قضائیه گفت: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود. محسنی اژه‌ای با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مقابله جدی با فساد و تخلفات در درون قوه قضائیه، اظهار کرد: ضرر ایجاد فساد، رسوب کردن و ماندگار شدن آن در دستگاه عدلیه، تنها متوجه یک فرد یا یک قوه نیست؛ بلکه متوجه نظام و اسلام است .اژه ای رئیس دستگاه قضا در همین زمینه تاکید کرد: ضرر و زیان سلب اعتماد مردم از عدلیه قابل جبران نیست و به همین دلیل ما باید تمام توان و تلاش خود را صرف کنیم که اعتماد مردم به دستگاه قضایی خدشه‌دار نشود.محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مبارزه با فساد در درون قوه قضائیه را باید جدی بگیرید ، بعد از تذکر و هشدار اولیه اگر فردی در داخل دستگاه قضا فاسد شد نباید با عواطف برخورد کرد و اغماض داشت و در این موارد نگذاریم دلسوزی بیجا شود.

دولت روحانی نشان داد سرنوشت سیاست، روی زمین رخ می‌دهد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: هر دولتی که خارج از مبانی واقع‌بینانه تصمیم بگیرد، شکست می‌خورد. دولت روحانی نشان داد سرنوشت سیاست، روی زمین رخ می‌دهد و این تفکر می‌تواند چراغ راه دولت آینده قرار بگیرد. عطریانفر افزود: عملکرد دولت آقای روحانی در دولت اول کاملا قابل‌دفاع است و نه تنها دوستان آقای روحانی بلکه رقبای ایشان هم داوری مثبتی نسبت به دستاورد‌های سال 92 تا 96 دارند؛ به معنای دقیق‌تر به دور از گرایش‌های جناحی و حمایت شفاف اصلاح‌طلبان، ناظران سیاسی و نیرو‌های ملی، عملکرد مثبت دولت اول روحانی را انکار نمی‌کنند. در این دوره شاهد بودیم قدرت خرید مردم افزایش یافت، ایران در حوزه سیاست خارجی به ثبات رسید و با توافق‌نامه برجام ایران داشت به نقطه قابل‌قبولی در عرصه جهانی می‌رسید، ثبات در سیاست داخلی به وجود آمده بود و تحقق پروژه‌های متعدد زیرساختی را شاهد بودیم، اما در دولت دوم شرایط قدری فرق کرد. وی اضافه کرد: سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان هم از بین نرفته و این سرمایه اجتماعی در بستر بلندمدت تاریخی ایجاد شده است و ازبین‌رفتنی نیست؛ گرچه فرازوفرود‌هایی را تجربه کرده، اما شکی در این نیست که این سرمایه اجتماعی ماندگار است.

نیکزاد: دولت قبل درباره معیشت مردم با مجلس همکاری نکرد

نایب‌رئیس اول مجلس گفت: اگر دولت قبلی با مجلس همکاری می‌کرد، مجلس انگیزه بسیار بالایی برای همراهی با دولت در زمینه رفاه و معیشت مردم داشت. نیکزاد در خصوص عملکرد 14 ماهه مجلس برای حل مشکلات معیشت مردم گفت: قطار دولت باید به ریل انقلاب بازگردد ما هر چه زور زدیم قطار دولت دوازدهم به ریل انقلاب برنگشت.وی ادامه داد: با تشکیل مجلس جدید، با همفکری قرار شد تا هر کمیسیون سه کار اساسی را اولویت بندی و برای ساماندهی اقتصاد، معیشت و فرهنگ به اولویت بندی‌ها رسیدگی کند. اقدام مهمی که مجلس در ابعاد خارجی انجام داد قانون مهم راهبردی برای لغو تحریم‌ها در جهت صیانت از حقوق مردم مصوب شد تا جایی که رهبری به عنوان قانونی خوب از این مصوبه یاد کردند.

جمهوری اسلامی از پیشرفت‌های عصر عقب بوده است

رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در عصر اطلاعات یکی از کشورهایی که معمولا نهادهایش از پیشرفت‌های عصر اطلاعات عقب بوده، جمهوری اسلامی ایران است. فلاحت پیشه افزود: به عنوان مثال، زمانی در کشور ما داشتن ویدئو جرم محسوب می‌شد درست زمانی که جبهه‌های جنگ نیازمند رزمنده بودند، بسیاری از نیرو‌ها در داخل کشور مأمور بودند که کسانی را که ویدئو کرایه می‌دادند را دستگیر کنند. وی با اشاره به برخورد‌ها با ماهواره گفت: موضوع مهم‌تر آن عصر ماهواره بود. در زمانی که ماهواره‌ها آمدند ما دیدیم که بدترین نوع برخورد پلیسی در کشور ما با ماهواره‌ها رخ داد و نتیجه آن این است که شما می‌بینید ماهواره‌ها، در سراسر کشور گسترش یافته است و از زمان مجلس ششم، هفتم بار‌ها مطرح شد که قانونی نوشته بشود، اما هرگز قانونی شکل نگرفت.

ادعایی درباره دلیل ارسال نشدن لیست کابینه به مجلس

خبرگزاری دیده بان ایران مدعی شد: اخبار موثق نشان می‌دهد پس از تغییرات دقیقه 90 رئیسی در لیست وزرای اقتصادی که بدون هماهنگی مخبر انجام شده بود، قرار بود 10 صبح روزگذشته لیست کابینه به مجلس ارائه شود. اما با مقاومت آقای مخبر خصوصا در مخالفت با وزیر اقتصاد پیشنهادی یعنی آقای زاهدی وفا و رئیس سازمان برنامه و بانک مرکزی که نیاز به تایید مجلس ندارند، ارسال لیست کابینه به تاخیر افتاده است. خبرگزاری دیده بان ایران در ادامه نوشت: گزینه محمد مخبر برای وزارت اقتصاد و دارایی ، محمدرضا فرزین بود که برعکس گزینه آقای رئیسی مورد قبول اقتصاددانان است و کارنامه علمی و اجرایی قابل دفاعی دارد. اما اطرافیان آقای رئیسی فرزین را از لیست کنار گذاشتند. این درحالیست که برنامه اقتصادی دولت رئیسی را هم محمدرضا فرزین نوشته بود.

اولین حکم رئیس جمهور سیزدهم برای یک بیرجندی

رئیسی، رئیس جمهور در اولین حکم دوران ریاست جمهوری غلامحسین اسماعیلی را به سمت رئیس دفتر رئیس جمهور منصوب کرد. غلامحسین اسماعیلی متولد سال 1344 در بیرجند است، اسماعیلی در کارنامه خود، دادستانی مشهد و ریاست سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ریاست دادگستری استان تهران و سخنگوی قوه قضائیه را دارد. همچنین رئیس جمهور در حکمی محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام را به سمت معاون اولی ریاست جمهوری منصوب کرد.

اولویت ما باید خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت اول ما باید خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد، اگر اینگونه باشد دشمن می‌داند که نیازی دیگر به او وجود ندارد و دیگر آن زمان تحریم معنایی نخواهد داشت. قالیباف افزود: ما معتقدیم با دو برنامه می‌توان کشور را از نابسامانی‌های اقتصادی نجات داد؛ به شرط آنکه فهم مشترکی از آنچه باید اتفاق بیفتد به دست بیاوریم.

پایتخت، ام القرای جهان اسلام است

اعضای شورای ششم شهر تهران با 18 رای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. زاکانی در جلسه شورا شهر تهران گفت: از مردم قم پوزش می‌طلبم ولی پیگیر مطالبات و مشکلات آنها خواهم بود. شهر تهران ام‌القرای جهان اسلام و ستون فقرات نظام اسلامی محسوب می‌شود و توجه به این مسأله بسیار حائز اهمیت است.

مردم توقعات بیجا از انقلاب نداشته باشند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از مردم انتظار داریم که درخواست‌ها و توقعات بی جا از انقلاب نداشته باشند و خود را با وضعیت فعلی و تلاش مسئولان سازگار و هماهنگ کنند. حسینی بوشهری افزود: باید ملاحظه شود که بین سلامت مردم و عزاداری دوگانه سازی ایجاد نشود، بلکه هم حفظ سلامت و هم عزاداری‌ها برپا شود.

زیباکلام: چاره‌ای جز بازگشت به اهداف مشروطه نداریم

زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: برای پیشرفت ایران در قرن بیست‌ویکم که بن‌بست‌های زیادی هم پیش‌روی کشورمان دیده می‌شود، چاره‌ای جز بازگشت به اهداف و آرمان‌های مشروطه نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: در استان مدیران خطرپذیر کم داریم در

بیشتر

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت