یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

روحانی: اگر عیب و نقصی داشتیم از مردم عذرخواهی می کنم

رئیس جمهور با بیان اینکه کار دولت بی نقص نبوده؛ ما معصوم نیستیم، گفت: به خاطر تقصیرها از مردم عذرخواهی و طلب عفو می کنیم. روحانی درخصوص مذاکرات برجام و تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها نیز، تصریح کرد: تحریم‌ها را نیز می‌توانستیم در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری تعیین کردند برطرف کنیم، اما جای دیگر گرفتار شدیم که الان جای بحث آن نیست. وی ادامه داد: خیلی از مسائل را به جان خریدیم و خیلی از اشکالات را پاسخ ندادیم برای اینکه انسجام ملی و وحدت ملی در کشور حفظ شود.

ظریف: بعد از دولت به دانشگاه می‌روم؛ کجا بهتر از دانشگاه است؟

وزیر امور خارجه در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت دوازدهم با بیان اینکه مهمترین کار من برجام بود، گفت: بعد از این دولت به دانشگاه می‌روم؛ کجا بهتر از دانشگاه است؟ ظریف افزود: ما تلاش خود را برای رفع تحریم‌ها کردیم اما عوامل بیرون دولت و کشور مانع از این شد که به نتیجه‌ای که می‌خواستیم برسیم.

پژمانفر: با اجرای طرح صیانت، هویت افراد علنی خواهد شد

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی 10 میلیون اشتغال پایدار در فضای مجازی ایجاد خواهد کرد. پژمانفر افزود: در صورت اجرای این طرح 10 میلیون اشتغال امن و پایدار ایجاد خواهد شد.

طلایی: رئیسی اهل بده بستان نیست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما مدیرانی می‌خواهیم که با موتور و اسنپ و تاکسی و مترو و اتوبوس تردد کنند نه با خودروی بنز، به خیابان بیایند و با مردم صحبت کنند و مردم گرا باشند. طلایی افزود: رئیسی از ابتدا که پا به عرصه انتخابات گذاشت، ضمن اینکه به صورت ملی همه را برای مشارکت در انتخابات دعوت و فعال کردند اما با هیچ جریان سیاسی و تشکیلاتی ، به این مفهوم که بیایند و برای ایشان کار کنند و بده و بستانی داشته باشند، به این مفهوم هیچ تعاملی نکردند.

واعظی: مجلس تشکیل نشده که حق مردم را محدود کند

واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه مجلس برای این تشکیل نشده که حق را محدود کند، گفت: حتماً برای بخش محتوای نامناسب و غیراخلاقی در فضای مجازی دولت و مجلس باید مدیریت کند، اما به بهانه این نباید کل فضای مجازی را فیلتر و مسدود کرد.

ملت هزینه‌های برجام را داده است، اما منافع آن را نگرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ملت هزینه‌های برجام را داده است، اما منافع آن را نگرفته است. روحانی هزینه‌های برجام را از جیب ملت پرداخت کرد، ولی نتوانست منافعی برای ملت بگیرد. ذوالنوری افزود: رئیسی و دولت وی اگر بخواهند برجام را اجرایی کنند از دولت روحانی نه تنها چیزی کم ندارد بلکه دارای ظرافت ها و باهوشی‌های بیشتری است و توانایی شناسایی بزنگاه‌هایی را دارد که ممکن است در این توافقات منافع ملت آسیب بخورد.

میرسلیم: نیازی به مذاکره مجدد برای بازگشت به برجام نیست

میرسلیم نماینده مجلس گفت: آمریکا‬ درباره مذاکره خود را به جهالت نزند، آری برای جلب نظر ما نسبت به نحوه جبران خسارات مذاکره می‌کنیم، ولی بازگشت به برجام، بعد از پوزش از عهدشکنی، نیازی به مذاکره‬ تکراری ندارد.

محسن هاشمی: شورای پنجم نماد شفافیت بود نه صیانت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، از طرح صیانت از فضای مجازی مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: شورای پنجم شورای شفافیت بود، نه صیانت؛ و مجلس شورای اسلامی هم به نظر می آید به جای رفتن به سمت چنین طرح هایی به سمت شفافیت برود.

جلیلی: دولت سایه در انحصار هیچ گروهی نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت نیاز دارد که سایه به سایه توسط مردم دنبال شود و از سوی گروه‌های مردمی به اشکال مختلف به او مشورت داده شود. سعید جلیلی، افزود: دولت سایه یک نوع حرکت عمومی و گفتمانی است که منحصر در هیچ گروه و تشکیلاتی نیست.

متکی: متقاضی هیچ مسئولیتی در دولت جدید نیستم

متکی سخنگوی شورای وحدت گفت: همان‌طور که پیشتر نیز تأکید کرده‌ام، بنده متقاضی هیچ مسئولیتی در دولت جدید نیستم و معتقدم همه باید در شرایط کنونی به دولت رئیسی که با مشکلات و چالش‌های زیادی مواجه است، کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت