شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

اخبار سیاسی

روحانی: بیخودی برای مشارکت کم مردم، علت نتراشید؛ روشن است که مشکل چه بوده است

رئیس‌جمهور گفت: این 48 درصد باید یک بار در تاریخ ما باشد و دفعات بعد ما باید جبران کنیم. اگر مشکلی داشتیم باید آن را پیدا کنیم از نظر من روشن است که مشکل چه بوده است. روحانی افزود: من‌درآوردی علت درست نکنیم که مردم زندگی شان سخت بود برای همین نیامدند رای بدهند. درد و رنج مردم سیستان و بلوچستان که سخت‌تر بود، در آنجا آمار بالاتر بود. در شهرهایی شرکت کمتر است که اتفاقاً وضع معیشت و زندگی شان بهتر است. چرا در خارج از کشور کم شرکت کردند و آنجا هم زندگی شان بد بود؟ حرفی بزنیم که درست باشد و اساس داشته باشد.

رئیس قوه قضائیه: دستگاه قضا باید مقتدرانه عمل کند

رئیسی، رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دستگاه قضا باید مقتدرانه عمل کند و این اقتدار شخصی نیست و قدرتی است که قانون به آن داده است، گفت: محور سند تحول دستگاه قضا را اجرای عدالت قرار دادیم و در دولت تحول یک مسئله بسیار مهم است که مردم از ما خواسته اند. وی با بیان اینکه هر سازمانی باید مقتدرانه عمل کند و امروز دیگر جای آزمون و خطا نیست، افزود: سمت و سوی دستگاه قضا این است که یک پدر مهربان برای همه مردم باشد.

انتخابات در سلامت کامل برگزار شد

دبیر شورای نگهبان گفت: باید قدردان این مردم همیشه در صحنه باشیم و رئیس جمهور منتخب هم باید در دوران ریاست جمهوری تمام تلاش خود را کند تا مشکلات مردم عزیز را حل کند. جنتی افزود: انتخابات با موفقیت کامل و بدون هیچ تنشی و در سلامت کامل برگزار شد.

نیکزاد: دولت روحانی با مردم صادق نبود

نائب رئیس مجلس با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درباره بی‌ارتباط بودن کاهش مشارکت به عملکرد دولت گفت: مردم با جمهوری اسلامی قهر نکردند بلکه از قول‌هایی که دادید و عمل نکردید و اینکه رای‌شان برای رهایی مردم از مشکلات اقتصادی بی‌اثر بوده ناراحت بودند. نیکزاد افزود: آقای روحانی از این حرف شما متعجب هستیم. در حالی که حضرت آقا بار‌ها بار‌ها فرمایش داشتند که مشکلات اقتصادی و معیشت مردم را دریابید حرف‌هایی در دولت می‌زنید که انسان بسیار متعجب است.

واعظی: توافق شده هزار و چهل تحریم دوره ترامپ لغو شود

واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در رابطه با نهایی شدن متن توافق گفت: مذاکرات خیلی پیشرفت کرده است. بر تمام مسائل اقتصادی توافق شده که تحریم‌ها برداشته شود. الان بحثی در رابطه با بانک، بیمه، نفت و کشتیرانی نداریم. همه این ها توافق شده است. حدود یک هزار و 40 تحریم دوران ترامپ طبق این توافق برداشته می‌شود. در رابطه با تحریم افراد و دستگاه های مربوط به بیت مقام معظم رهبری هم توافق شده برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دادرس مقدم – صبح پنج شنبه بود که یکی از شهروندان عزیز طی تماس تلفنی

بیشتر

سلام و وقت بخیر. مسئله بی‌آبی و کم آّبی در همه‌ جای ایران باعث مشکلات

بیشتر

محمدی-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: ۲ هزار و ۲۲۷ مورد اشتغال امسال

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت